• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Kabo

I Holmer: Har Ni bokat något ställe som ska göra iordning blomorna då? Det är väl det som är det allra viktigaste, men du bör nog bestämma utseende denna vecka om de ska hinna få tag i/beställa hem de blommor du vill ha!

• ~höstbrud~

I Holmer,
    Vi har beställt vår "bröllopstårta" från Gourmandise... oj vilken smakupplevelse ni kommer att få på tisdag... kanon gott!!

Hoppas bara att de inte blandar ihop våra besällningar

• I Holmer

Kabo: jo buketten var "bokad" och idag så var jag faktist där och gjorde en beställning. Så, var man 5000 kr fattigare :-O. fattar inte, det är ju bara blommor.

Höstbrud: ja jag dregglar redan vid tanken på allt gott . Alla pratar så bra om gourmandis, sambons chefer jobbade där tidigare och det är nog där sambon egentligen vill jobba .

Står i valet mellan vit ch mousse, mörk chmousse, altså varannan tårta. Eller vitchokladcheescake, eller choklad tårta. Måste dock tänka på alla nöt allergiker som inte kan äta choklad.
    vad har ni valt, så man vet vems tårta man äter om den hamnar fel

• Kerin

Gah, nu har jag toknerver för klänningen, jag får inte tag i sömmerskan och hon lovade att ringa mig i fredags så att jag skulle komma och prova den i lördags... har lämnat tre meddelanden. Fasenfasenfasen!

• Molle80

I Holmer :
    5000:- för buketten???? Det var det värsta jag någonsin hört i brudbukettssamanhang :-O

• I Holmer

Molle80: ja det var väl inte riktigt vad jag räknade med, men ifs är det med tärn bukett och 5 st coursage (stavning?) plus hura för blomskålar och blommor till dessa. Men dem kommer jag boka av för de får inte plats på borden och bara dem gick på 1000 kr.

Det lustiga är att om man vill ha det levererat så kostar det ytterligare 300 kr och sedan när jag tittade på konservering så skulle det gå på ca 3500kr. Kan ju berätta att någon konservering blir det INTE. Kan ju inte betala nästan 10 000 kr för blommor, det är ju löjligt.

• Kabo

hade också funderat på konservering äv brudbukett och corsage, men när man ser att priset är lika högt som priset på blommorna i sig så blir det att man avstår!

Har visserligen förstått att det är ett enormt jobb att konservera blommorna - först måste de ju placeras kallt så att de inte vissnar. De tar en bild på blommorna, plockar i sär buketten, konserverar den och sätter sedan ihop den igen eller något i den stilen....

• Kerin

Men jisses, I Holmer, du måste ha en helt fantastisk bukett för de pengarna, lova att visa bilder sen!

• Kerin

Åh puuuh, sömmerskan ringde och tyckte jättesynd om mig för att jag var stressad och kände sig dum som inte hade ringt, men för henne var läget så totalt under kontroll att det inte var något att stressa för så hon hade tagit lite ledigt Känns jätteskönt att hon har sån koll, så nu kan jag sluta drömma mardrömmar om det!

• ~höstbrud~

I Holmer

Vi har faktiskt valt att ha bakelser (3 olika sorter)vitchoklad och hallon, ljuschoklad och citron/vanilj, hallon och mörkchoklad + en en lactos och glutenfri 4-bitars samt en symbolisk tårta på toppen som vi skär i.....

Alla min blommor går på 4000-5000 kr och då är det brudbukett, tärnbukett, 2st coursage, en enklel,lite blomma till brudnäbben, blomarrangemang till borden, ett stort blomhjärta samt en tavelram klädd i blommor....

Svar på tråden 9 September - del 3