9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Det verkar ha varit en riktig möhippehelg, det lät som om ni andra också haft riktigt trevligt!
Blivande fru G - hoppas din inspelning av Carolas klassiker blev bättre än min Jag fick tvinga in en del av gänget som doakör för jag hade ingen aning om hur låten gick. Sjunga kan jag inte heller
Idag ska vi fortsätta med festprogrammen och provgöra rispåsar. Teorin är att göra dem av våra gamla gardiner!
Det blev ju an Carola klassiker för mig oxå HÄFTIGT!!!
Fångad av din charm heter numera Carolas Fångad av en stormvind, eftersom jag fick skriva om texten *fniss*
men ingen inspelning eftersom det blir live på festen efter vigsel.... :-/
Kul att skriva om texten! Jag är väldigt nervös för jag vet ju att min skiva kommer att spelas på festen, men det är ju ingenting mot att sjunga live!!!
Jag misstänker dock att jag får en hippa till... (våra kompisar är utspridda över landet)
Hej! Tanken slog mig precis. Jag ska ju byta namn i samband med vigseln. Och så är det ju val helgen efter. Tänk om det strular sig så jag inte kan rösta?! När ska man hinna fixa nytt körkort och pass? Det tar väl flera veckor? Nånstans kommer det ju att skita sig tror jag. Vi bor ju i byrokrati-Sverige...
Jag och min M2B har pysslat med bordsplaceringen i kväll. Katten låg ovanpå datorn och när vi precis var klara, hoppade hon ju ner och la sig på tangentbordet! Då blev det ju snyggt. Gick ju att fixa till som tur var!!
Malmön 2006
Var kollar man upp det, tror du? Jag ska också byta namn och vill ju kunna rösta... Förmodligen hinner väl inte det nya namnet komma med i papprena, tror du det, i så fall är det ju iniga problem att rösta med gamla körkortet. Hör av dig om du kommer på nåt!
Hej på er. jag tror inte att det kommer at bli några problem. har man bytt namn, men fått röstsedel med det gamla så kommer man kunna visa upp sitt gamla körkort/leg. Har man fått röstsedel med nytt namn, så ta med personbevis från skatteverket och gamla körkortet/leg.
Det är nog inte första gången detta händer så det kommer nog att gå bra.
Stod bakom en tjej som betalade med kort häromdagen och hon hade olika efternamn på leg och betal kort, men sa bara att "jag har precis bytt namn", och det fungerade utmärkt.
det var gött att höra! Hur går det för er annars? Jag drömmer om bröllopet och möhippan varje natt. Både vanliga drömmar och mardrömmar. Jag tror att jag kommer att bli hippad på lördag. Det är den enda lördagen som passar tror jag. HJÄLP!
I går provade jag klänningen igen. Den var för STOR! Som tur var hade de mindre storlekar hemma och jag fick gå ner en strlk på toppen och två strlkar på kjolen ! :-O
Tyvärr passade inte heller mina fina (och dyyyra) underkläder, så jag fick snabbt susa iväg till en kvällsöppen galleria och köpa nytt. Hade dock tur och hittade en fin bh från Triump och en söt trosa till så fin blir jag iaf. Men tråkigt att inte få ha den fina torseletten. Men det kommer ju bröllopsdagar...
Sedan försade sig min tärna så nu vet jag att jag kommer bli hippad på lördag!! De ska ta sambon då också - undrar om vi ska göra ngt ihop??? *oliiidligt spännande*
Idag känns det jättebra! Vi har varit på genomgång på restaurangen, och även om det blir något dyrare än vi tänkt oss (eftersom vi valde till lite grann) så kommer det att bli kanooon! Vi har jaft lite dålig koll, men valt ställe eftersom det har bra rykte, och de verkar verkligen vara superproffsiga, plus att de fixar mycket mer saker än vi hade tänkt oss, bl.a. blomsterarrangemang. Och så är det en så mysig lokal
Igår for jag runt på stan efter nya underkläder, nästan samma problem (fast motsatta) som "Kardemumman". Min torslette kan jag omöjligt komma i, inget ville få plats.
Fann ett set (bh+trosa) som kändes riktigt bra och fina. Skönt!
Sedan blev det lite shopping av läppglans, x-tra stay-ups och lite små saker till resan.
Till alla som blir hippade i helgen: Lycka till och hoppas ni får en underbar dag!!!
Kram