9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
brud sept.06 - GRATTIS! Vad roligt! Skönt att klänningen också kan justeras! Hade varit jobbigt att börja leta efter ny nu!
Psalmer i kyrkan :
Psalm 84: (Text: A Frostenson) (melodi:Den blimstertid nu kommer)
Vi lyfter våra hjärtan, till dig, o Fader vår,
i tacksamhet och lovsång och bön för dessa två.
Vi ber dig, låt dem lämna sig själva i din hand
och hjälp dem hålla löftet som de har gett varann.
den andra psalmen blir en lovsång
Just nu
//: Just nu, ger vi oss till Dig
Hela vårt liv, hela vårt liv ://
Vi vill stå upp för dig och proklamera din seger
Vi vill stå raka och fasta i ditt ord.
Vi vill stå upp för dig och proklamera din seger
Du är den högste och den störste i våra liv.
Vi tackar för den glädje som du har gett åt dem.
Välsigna deras framtid, välsigna deras hem.
Tack, Fader, för den kärlek som gjorde dem till ett, det största du som gåva och ansvar åt oss gett.
Brud sept 06 - GRATTIS till graviditeten! Och vad skönt att du kan anpassa klänningen.
Tack så mycket!!!
Efter klänningens dilemma ordnade sig så har jag nu försökt sätta fart med resten.
Sitter dock och velar lite om bröllopsresan, hade bokat en resa den 13/9 till Turkiet. Allt var verkligen toppen men så har arrangören ställt in flygavgången och vi är framflyttade till lördag 16/9 (om vi vill). Känns lite länge att vänta en hel vecka men.....
Har också hittat en resa till Portugal direkt på måndagen och sedan en till tunisien med avresa tisdag. Så nu är jag lite villrådig för det var ju verkligen hotellet i Turkiet vi föll för.
Ska ni ut och resa efter bröllopet? Vart bär det av i sådana fall? (lite nyfiken)
Kram
Brud06
Vilken sömmerska använder du dig av
Vi ska gifta oss i Allhelgona kyrka på söder och ha festen på Camarillo på Kungsstensgatan. Vi hittade ingen bra och ledig festlokal på Värmdö. Siggesta var så himla dyra eller ja de är ju allihop över 60.000 bara för maten och lite dryck. Då ryms inte det andra i vår budget.....
Nu har jag också hittat hit!
Jag är så glad för det är mycket som blivit klart i dagarna: har sytt klart klänningen, bestämt brudbukett, bokat frisör&smink, gjort flera hundra praliner... Varje sak som blir klar är så skönt!!
13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
Brud sept.06 - grattis! fattar inte hur du orkar planera överhuvudtaget, jag var så trött under första halvan av graviditeten! Nu har jag en ettåring som springer och stör på sitt vansinnigt charmiga och härliga sätt!
Hej på er,
Såg att brud sept.06 ev. skall till Turkiet... vart skall ni andra på bröllopsresa? och åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni?
September kan ju vara en svår månad att hitta solen om man skall till fjärran länder.... rengperioder....
Vi har bokat resa till Bali, en äventyrsresa Det skall bli så spännande!!! Vi åker redan dagen efter (10/9) och blir borta 15 dgr.
Nu skall jag krypa till kojs efter en lång kväll med pyssel...
Natti, Natti
Vi åker till Milano fem dagar i början av november. Det är en liten kompromiss eftersom vi inte vill vara borta från sonen allt för länge men ändå vill sticka bara min M2B och jag. På så kort tid hinner man inte åka så långväga plus att vi gillar storstäder = därför Milano.
Någon som varit där förresten och kan tipsa om saker att se och göra?
Kommer inte att åk abort just nu, utan satsar på att åka nästa år tilsammans med vår dotter som fyller 1år den 5 oktober.
Heeej hej!!
V åker till Thailand på bröllopsresa fast vi åker inte förräni januari.. Vi ska vara borta i 3 1/2 vecka
Ska träffa prällen på tisdag, hoppas att det går bra!
Sandra 77:
Jag köpte min klänning på Lillys Brud & Fest och de har en sömmerska som fixar alla ändringar, så jag anlitade henne. Kanon duktig!
Ja, Siggesta är inte direkt billigt men låg ungefär lika i pris med de andra vi kikade på.
Ett annat alternativ (billigare) ute på Värmdö skulle ha varit Värmdö Bygdegård eller Skärmarö Krog.
Allt beror ju på vad man kan och vill lägga ut.
Snart Fru F: Välkommen hit & tack!!! Jo, det var lite jobbigt i början, har inte mått så toppen och varit attans så trött men nu börjar det släppa.
Hade planerat ordenligt redan under våren, som tur var.
Förresten nu är bröllopsresan bokad och klar! Det blev 1 vecka till Portugal, Algarve med avresa på måndagen den 11/9.
Molle80: Vart i Thailand ska ni?
Kram