• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Kabo

O vad spännande!

Låter definitivt som att de planerat något ordentligt för dig!
    Låter som om du kommer att få stå någon stans och spela saxofon, fast klädseln där är inte given - kanske det är där vitlken och koret kommer in?
    De verkar även som om de planerar för en fin middag på kvällen efter det att N varit ute och haft lite spex för er (de oömma kläderna).
    Planritningar på huset kankse behövs om de ska ta sig in och göra någon överraskning för Er? Skulle Ni sova hemma eller på hotell efter bröllopsfesten?

Vad tror du själv är i görningen? Du är ju ändå den som känner dina kompisar bäst!

• Kabo

Kardemummarn och Malmön2006: Jag håller tummarna för Er att ni får en riktigt lyckad dag/dagar!!!

Malmön2006: Något speciellt som gör att du tror det blir i morgon?

• Blivande fru M.

Malmön 2006
    Du har nog rätt, i värsta fall skiter det sig men det ju vara litte kul det med. Ibland blir man matt av hur perfekt det måste vara på bröllopsdagen.. Det blir nog bra, och som sagt, min klänning (la sposa) är underbar och mycket sprit är aldrig fel!

• Kerin

Vi har fått lite vajsing i planerandet Vi skulle varit bortresta onsdag-fredag för att hälsa på min mormor och morfar i Danmark som är för gamla och skruttiga för att komma och för att köpa alkoholen i Tyskland. Bara det att vår ena katt blev sjuk och vi fick sitta halva måndagsnatten på Blå stjärnan. Som tur är har han piggnat till, men han går på antibiotika och vi kan inte lämna bort honom.

Alltså måste vi åka samma veckan som bröllopet är till Danmark/Tyskland, det är enda möjligheten. Attans!

Jaja, idag ska vi till stan och handla de sista smågrejerna. Jag ska beställa örhängen på Internet. Och så ska vi göra klart festprogrammet (det är nästan färdigt) och vigselprogrammen och så får vi ägna kvällarna åt att vika och häfta.

I övrigt ligger vi nog rätt bra till, det enda STORA problemet är var vi ska vigas om det regnar... jag hade räknat med att kunna vara i lokalen men de sa att vi var för många. Snacka om panik! Just nu funderar vi på att helt ändra ställe för vigseln... tror ni att det skulle gå?

• Bröllopstokiig

nja, jag har sagt till min sambo att imorgon ska vi städa och greja med festhäftena. Imorse sa jag till honom att han nog ska börja tänka på sina kläder, strumpor och sånt. "Ja, men det kan jag ju fixa imorgon!". Morsan var också lite pillimariskt igår när jag hälsade på. Det måste bli imorgon eller nästa lördag! Det är dom enda som funkar.

• Kerin

Gud så skönt, lyckades få tag i en jättebra lokal att vara i med vigseln om det regnar. Där föll en STOR sten från mitt hjärta. Men det följdes förstås av problem... det organzabandet som vi hade på inbjudningarna är slut och omöjligt att få tag i. Så vi fick genast planera om rispåsarna och festprogrammen... Suck. Nåja, det blir nog bra ändå.

• Kabo

Misselina: Skönt att lokalen ordnade sig!

Det är skönt när sådana saker släpper! Hadde ju själv en sådan pers med cateringen, men det har också ordnat sig!

• Kerin

Det mesta löser sig ju bara man tar tag i det! Vi ringde ett konferenscenter som ligger väldigt nära festlokalen. Egentligen tar inte de bokningar på helgerna, och lokalen kostar över 4000 kr att hyra en dag, men när vi ringde och förklarade så var de så gulliga och sa att vi kunde få hyra en timme för 500 kr! Supertrevlig tjej som vi pratade med också.

• brud sept.06

Misselina: Vilken härlig tur!!! Skönt när allt bara kan lösa sig till det bästa.
    Hoppas det går bra med resan till Tyskland också.

Jag sitter just nu och skriver ut en del av festprogrammet, kommer ta en hel del tid. Men det blir väl kvälls projektet i ngr dagar, blev riktigt bra till slut iallafall. Kom på att det blir allra bäst om jag sedan syr ihop "ryggarna" på maskin.

Idag blev det svensexa och dagen hade tydligen blivit super lyckad. Min blivande var sååå glad & nöjd när han ringde. Kanske inte lika pigg imorgon när han kommer hem?

Ha en trevlig helg allesammans!

• Becazinha

Tiden bara krymper ju! Märks nog mest på att jag nästan försvunnit härifrån.

Jag undrar om någon av er (som vet hur lite tid det är kvar) kunnat hjälpa mig med följande. Jag behöver stay ups, gärna släta och INTE vita. I butiken jag köper klänningen ifrån ville hon gärna sälja på mig ett par i Ivory, men jag vill ha mer neutral färg. Det som dock var bra var att man kunde räkna ut sin stl på förpackningen... hur vet jag annars vilken storlek jag behöver???? Jag brukar inte använda nylonstrumpor så jag har ingen aning om hur jag kan lista ut om tex "S" sitter bra... eller om jag är precis mellan "S" och "M". Snälla någon, hur bär jag mig åt??

Svar på tråden 9 September - del 3