• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • I Holmer

Brud 9/9:
    nu börjar vi bli många.

Såg att ni oxå valt Gourmandise. Jösses vad de kommer att få jobba denna dag. Men jag har hört att de kan ha 40 tårtor på en dag under "högsässong".

Vi valde den mörka ch mousse tårtan och vit ch mousse tårta som kommer stå varannan på en svängd ställning.

• brud9/9

Smart tänkt, att blanda tårtorna! Vi provade 4 st och den med mörk choklad/vit cremé brulé var godast, men väldigt lik efterrätten, så därför tog vi den här.

Jag längtar redan efter all god mat!! Försöker ju hålla igen här nu fram till bröllopet...

• physalis

Och nu hittade jag hit! :)

Hjälp, jag blir helt stressad när jag läser att folk är klara med sina program - vi har inte ens börjat... Jag är faktiskt så stressad inför hela den här grejen att min rygg pajade för ett par dagar sedan i form av ryggskott....

14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka,Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka,
    Enhörna (Södertälje)
    15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
    15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
    15:00 I Holmer, Järlasjö, Nacka
    15.00 physalis, svartrå kyrka, svartrå
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
    17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön
    17.00 - Brud9/9, Lidingö

Men... bättre med ryggskott nu än till den 9:e :D

• I Holmer

Jag hoppas att denna tråd inte stängs efter den 9:e. Det ska verkligen bli jättespännande och höra de första reaktionera. För det är väl här ni loggar in direkt dagen efter va

• Kerin

Hehe, I Holmer, vi får väl se om vi kan hålla oss

Jag var hos sömmerskan igår och det ser ju verkligen kanonfint ut! Mina föräldrar köpte siden till mig i Indien, och sömmerskan berömde det jättemycket, sa att det inte alls är samma kvalitet på siden man köper i Sverige. Det känns extra roligt eftersom jag valt en enkel modell för att låta tyget komma till sin rätt.

Ta det lugnt physalis, vi gjorde vårt festprogram på tre kvällar i datorn. Nu ska vi bara bli färdiga med bordsplaceringen så kan vi börja skriva ut och häfta! Det får väl bli på söndag, typiskt nog har vi buskröjningsdag med vägföreningen på lördag...

• Oskars fru

14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
    14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
    15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka,Vellinge
    15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
    15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka,
    Enhörna (Södertälje)
    15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
    15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
    15:00 I Holmer, Järlasjö, Nacka
    15.00 physalis, svartrå kyrka, svartrå
    15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
    16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
    16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
    16.00 - Oskars fru, Umeå stadskyrka
    17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön
    17.00 - Brud9/9, Lidingö

För min del lär det dröja ett par veckor efter bröllopet innan jag "kan" logga in här, vi åker ju bort direkt på bröllopsresa! Längtar!

Ska inte ni på bröllopsresor?

• Becazinha

Hehe, dagen efter lär jag ju inte boka in mig, vem har tid med sånt... nej jag ska roa mig uppe i de rosa molnen!

Vi ska få ett par dagar i present, nånstans här i trakten.. vet dock inte mer än så. Det blir en överraskning. Är så spänd på vart det kan vara. Men annars reser vi nån annan gång... när vi har råd.

Ni som beställer tårtor med olika smak, räkna ni med en bit per person eller att folk kommer att ta av de olika??

Vi kommer ha flera olika smaker och utseende på våra, men gör dem hemma.

• I Holmer

Vi ska på bröllopsresa till italien den 21:a sept. Måste vänta på passet i nytt namn

Vi har två olika tårtor, kommer att ha 66 gäster och har beställt för 55 personer.

Finns det olika tårtor äter människor minder av varje för att orka båda
    Hoppas jag ialla fall. Nä, tårta är något aom alltid blir över, så därför beställde vi mindre.

• Becazinha

I Holmer

Hoppas det blir bra med era tårtor... när jag berättade för en vän att vi ska ha tårtbuffé blev hon lite skeptisk och sa att hon varit på ett bröllop där hon - som tog bland de sista - knappt fick nåt för att alla tagit av alla olika. Men de kanske beställt lite väl lite, vad vet jag.

• Kerin

Jag tror nog att folk äter lite mer om det finns olika smaker...

Vi ska inte på bröllopsresa, vi köpte hus i våras så vi ska spackla väggarna i vardagsrummet så att vi kan sätta på värmen sen i höst

Svar på tråden 9 September - del 3