• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • brud9/9

Misselina, jag har också haft mina på mig lite då och då, men nu håller jag mig tills det är dags på riktigt.

I Holmer - dåligt av bestmannen. Man måste ju inte göra något avancerat, bara ha en utekväll med grabbarna. Typiskt killar...

• Blivande fru G

Jag blev hippad igen!
    Vi trodde att det EV. kunde bli nästa helg, eftersom vi hade bokat aktivitet med svärisarna på lördagen. Men när min blivande och hans pappa åkt på sitt och jag och blivande svärmor skulle äta innan vår aktivitet så dök mina blivande svägerskor och en kompis upp:) Jag fick rida ut i skogen - kan knappt gå idag... och sen åkte vi på ett bad där jag fick behandling. På badet käkade vi lunch och och drack skumpa. Sen åkte vi till en restaurang och käkade middag med killarna innan vi åkte hem till svärisarna och hade fest. Vi hade en jättetrevlig dag och kväll med kompisar som åkt långt för att vara med.
    Nu är det nog slut på möhippor och svensexor, så ikväll kör vi igång med allt det sista; köpa gästbok, kolla ifall vi behöver komplettera alkoholen, skriva handlingslistor, fixa till vigselprogrammen och festhäftena.

• Kerin

Vad roligt Blivande fru G - du har verkligen blivit hippad!

Vi har också köpt ett fotoalbum, till alla "amatörbilder", och en gästbok. Lyckades övertala sambon att köpa de fina jag hittat på Ordning & Reda

Min blivande svägerska har lovat att ta kort på alla gäster som vi ska sätta in i gästboken. Jag ska "förbereda" den genom att rita in plats för fotot. Jag skulle verkligen vilja skriva in namnen på gästerna också som överskrift, men då kan man väl ge sig på att det är någon som inte kommer...

• brud sept.06

Dagarna går och det närmar sig med stormsteg....
    Visst är det härligt tjejer?
    Idag var vi och träffade trubadurerna och gick igenom hela dagens program. Kändes kanon bra! De ska spela & sjunga både i kyrkan och på festen samt köra dj emellanåt och framår små timmarna.
    I ärlighetens namn så var jag faktiskt lite orolig, bokade dem redan i feb. utan att ha träffat dem. Men det verkar bli kanonbra!!!

I Holmer: Jag skrev tidigare att jag bara fått testa ringen en gång efter att det blivit färdig & graverad. Sambon tror att det känns mer speciellt då. Längtar iallafall efter att få se den igen...

• Snart Fru F

Idag har jag en ring på fingret!
    Vi har hoppat över förlovningen men jag vill ändå ha två ringar, för att "se gift ut"... Idag var vi och provade och jag fick med mig den ena hem och fick ha på mig den nu! Det ska inte stå nåt i den, de andra blev kvar för gravering. Den är jättefin, i titan med en tunn silver rand i. Vigselringen har en guldrand.

Och så har jag börjat skriva ut festhäftena. Gud vad många sidor det blir! Har iallafall gjort mer än hälften idag, får fortsätta imorgon. Och sen ska alla sidor vikar och läggas i ordning och knytas ihop... Men vad skönt när det är klart!

• Kerin

Ah, tror jag blir tokig!

Ska försöka skriva ut etiketter med allas namn på fint papper till bordsplaceringen och skrivaren är KNÄPP!

• Kabo

Jag blev hippad i lördags! Det blev den dag som jag hade misstänkt, men de lyckades ta mig när jag som allra minst anade något!

Var med på invigningen av strandpromenaden. Vi bestämmde oss för att gå tillbaka till stan för att äta mat och på vägen tillbaka så mötte de (mamma och hennes kille) naturligtvis massa människor som de skulle stå och prata med.
    Tillslut närmade vi oss i alla fall parkeringarna och eftersomde klagat över värk i fötterna ett tag så blir jag inte speciellt förvånad när de sätter sig på en sten för att vila. TIllslut kommer de i alla fall fram till mig (var framför dem när de satte sig för att vila) och jag bestämmer mig för att sätta ner dottern i sulkyn. Eftersom jag tror att hon ska protestera när jag sätter ner henne så är jag jättekoncentrerad på vad jag gör och när jag precis har satt ner henne i vagnen och börjat spänna fast henne så dyker några av mina vänner upp. För mig, som varit helt upptagen och koncenrterad av annat så dyker de upp från ingenstans.

De tar med mig bort till parkeringen där de har sina bildar stående. De tar fram cider att skåla med. De pratar om att de kanske har lite kläder som jag ska ta på migo ch de pratar om min sko storlek.
    När vi stått där ett ta så dyker det upp en motorcykel och min första tanke var att han kanske skulle parkera, men när han stannar vid oss och börjar ta av sig hjälmen börjar tankarna snurra. När han får av sig glasögonen ser jag att det är en av kompisarnas sambo. De börjar ta fram kläder (skinställ och skyddsväst, skor och hjälm) som jag ska ta på mig. Vet inte hur de lyckades, men rätt storlek var det i alla fall!
    Ser väldigt skeptisk up, eftersom jag inte vet vad som är i görningen. det hela slutar i alla fall med en trevlig åktur. Inget värre än så alltså. Till slut kommer vi fram till Gustavsberg där tjejerna har dukat fram picknik! jag får ta av mig skinnstället och får i stället ta på mig något som ska likan en slöja samt en krona på huvudet. Sedan sitter vi och har det allmänt trevligt.
    Jag går iväg till toaletten och när jag kommer tillbaka ligger det textpapper på tallrikarna. Tankarna börjar snurra igen. De frågar om jag känner igen låten och jag säger nej (fast när jag kollat lite längre än första versen så kände jag igen den - "för kärlekens skull" med Ted Gärdestad).
    De säger att jga har i uppdrag att lära mig låten och jag får följa med till en av bilarna för att lyssna på låten. jag tror nästan att det är under kvällen jag kommer att ha användnining för låten men de lungnar mig och säger att jag har två veckor till mig. Deras tanke är att jag ska sjuga den på bröllopsfesten för min man - som en sång till honom!

Vi ser ett annat bröllopsfölje komma och brudparet hinner inte mer än att komma fram och ur biden innan det börjar ösregna. Vi skyndar oss till bilarna och åker hem till min syster.

På parkeringen utanför min syster börjar de prata på att jag behöver byta om - så jag ohc 2 av tjejerna åker hem till mig så att de får välja ut vilka kläder jga ska ha - jag vet ju inte vad de har i görningen så det är ju inte lätt för mig att välja kläder!!

Jag får ett par mörkare jeans på mig samt en finare tröja innna vi åker tillbaka till min syster.

Väl hemma hos henne hjälper de mig att sminka mig - inget fult eller så utan en vanlig makeup. Under tiden får jag svara på lite frågor och på en av frågorna där de undrade vad det var som gjorde att jag bestämmde mig för att det skulle bli vi två började jag gråta (och nästan de andra också) för anledningen var så stark. Tyvärr så förstörde jag en del av sminkningne så att de fick börja om igen.....

Efter sminkningen skulle jag, på en liten skål, måla nåogt som har med kärlek att göra. Är ingen bra målare/tecknare men det blev som det blev

För att riktigt prova mina målartalanger så skulle jag dessutom rita av min blivande och till sista skulle jag även, snabbt göra ett kort till honom. Det var tvungen att gå gansa snabbt eftersom tiden började ta slut efter mina långa svar på frågorna

Vi ger oss iväg till stan och går in på en krog för att äta mat. De försäkrar sig om att jag inte tycker att de har varit för taskiga eller så - men det har de ju inte varit!!! Det har varit en alldeles perfekt eftermiddag/kväll!

När vi har ätit klart och går utanför så stöter jag på ett annat gäng som har svensexa. Först tror de att jag säljer något, men så var inte falet. Killen fick sjunga "sin" låt - lalalala ur hylands hörna
    Sedan övar vi brudvalsen med varandra. Helt fel partner men ändå

Tar en kort sväng på stan innan de kör hem mig igen eftersom jag skulle upp och jobba på söndagen.

Tack vänner för en trevlig möhippa!

• Oskars fru

Nu lutar det åt att jag blir hippad till helgen, har fått en packlista hem i brevlådan...

• Kabo

Oskars fru: Spännande! Det blir den sista helgen innan vi blr fruar!

• Kerin

Ååh, ni anar inte vad som hände. Jag hade fikat med en kompis och skulle hem och vika festprogram framför Idol, när jag totalkrockar på motorvägen och kvaddar bilen Som TUR var blev ingen allvarligt skadad, eller behövde åka till sjukhus eller så, men vilken enorm chock! Jag är helt skakis fortfarande!

Svar på tråden 9 September - del 3