9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Sitter och funderar på hur jag ska få ihop denna vecka. Har en del saker som måste göras. Är visserligen hema och är mammaledig men som Snart fru f skrev så är det inte så lätt med ett barn som springer runt benen på en (vår dotter är 11 månader på tisdag). Dessutom så har hon åkt på en rejäl förkylning så jag kan inte ta mig ut och fixa de saker som ska fixas Dessutom har vi gjort oss av med våra två bilar och bytt ut dem mot en ny, som sambon har till jobbet.
Måste med andra ord ha barnvakt till Amanda och själv gå eller ta bussen för att uträtta ärendena. Som tur är så slutar i alla fall sambon tidigt tisdag och torsdag samt är ledig på fredag så att vi kan försöka få mer gjort då!
Kom på något som vi glömt igår kväll när vi skulle lägga oss, men det förvann lika fort igen... funderar på vad det kan ha varit!
Sedan vill jag höra med Er:
I kyrkan komer vi ha 6 stycken musiker som framför 2 musikstycken plus att pianisten ska få spela en av de andra låtarna. Jag känner alla 6 personerna lite ytligt eftersom vi har gått i samma kör. Jag har (via mail) frågat vad de vill ha som ersättning för att de ställer upp och förgyller vår dag, men det verkar som om de bara tycker att det är en ära att få vara med och bli tillfrågade om de vill sjunga, så de har inte talat om något som de vill ha. Funderingen är nu vad jag ska hita på till dem eftersom jag vill att de ska få något som tack för hjälpen!
Har funderat på biocheck, men jag kommer ju inte själv ha möjlighet att överlämna det till dem. Sedan funderade jag på att skicka ett blommogram till var och en av dem. Är det för opersonligt och tråkigt? Blommorna vissnar ju! Kanske kan skicka med biochecken i ett tackkort efter vigseln så att jag slipper tänka på det just den dagen?
Vad tycker Ni är bra att ge? Ni får gärna komma med andra förslag! (Vill inte ge vin).
Misselina... visst är det väl typiskt! Samma sak här, en avhoppande gäst, dagen efter att allt blivit tryckt och färdigt... störigt, men vad kan man göra.
Hur många här var det som för ett år sen trodde/visste att ni skulle gifta er nu på lördag?? Jag hade inte en susning!
Kardemumman
Fantisktiska smycken, var har du köpt dem? Jag är inte 100% nöjd med mina.
Jag blev hippad i lördags. En okänd man ringde och sa "gör dig redo, för nu kommer jag". Jag blev jättenervös! Sedan ringde det på dörren, det var 5 av mina kompisar. De satte på mig ögonbindel, gummihandskar och Ipod. De ledde mig till en bil och sedan åkte vi. Efter en stund stannade vi och de ledde mig genom gräs och till sist fick jag sätta mig och de tog av mig bindeln. Och där var 13 tjejer till med picknick och vin! Vi var alltså totalt 19 st! Jag var helt chockad. Sedan åt vi och öppnade presenter som alla givit varsin. Sedan skulle jag gissa från vem den kom. För varje rätt svar fick jag 1000 kr (Monopolpengar). Efter det fick jag en superkort neonrosa kjol, en väst och rosa stövlar. De satte på mig en fejktatuering. Sedan fick jag en engångskamera och en lista på folk jag skulle fota (en riktig snygging, någon som påminner mig om min sambo, någon som ser farlig ut etc).
Jag fick promenera genom hela Hagaparken och ta bussen till stan. Då kom vi till en skivstudio där jag fick sjunga in en skiva. Sedan fick de andra köra i bakgrunden.
Vi tog tunnelbana och buss till nästa ställe som var en villa där en kompis föräldrar bor. Där hade de dukat upp med snacks och champagne. De hade ringt min sambo och ställt frågor om mig och sedan kollade de om han svarat samma som jag. Han kunde inte mitt persnr!! Men jag anade det, ha ha!
Sedan åt vi fondue, jättegott. Alla fick göra pinsamma avslöjanden. Efter det hade två av tjejerna modevisning i hemska 80-talskläder som jag skulle köpa för Monopolpengarna och ha på mig resten av kvällen. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Det blev en kjol och jacka i fuskormskinn med leoparddetaljer och pingvinärm.
Sedan fick vi efterrätt och drinkar innan vi åkte vidare till ett uteställe i stan där vi hade drinkbord. Men då hade hälften åkt hem. Vi festade och dansade till två och sedan åkte vi hem. Jag var så bakis igår att jag bara satt illamående i en fåtölj hela dagen. Men det var det värt!!
Tack till alla mina underbara vänner och syster!!
Misselina, jag tror inte heller att riset sväller så att magarna sprängs, men jag har inte alls lust att chansa. Finns det annat så tar jag det. Men det finns roligare saker att diskutera, så jag lägger ner det.
Igår gjorde vi klart festhäftena. När vi väl satt där och häftade såg jag att det stor VÄLKOMEN och TOSTMASTER. Så det var bara att ge sig iväg och köpa 60 nya dyra papper... Kul!
Idag ska jag på massage och lägga mig i solariet. Gött!
Nu har jag fått magsjukenojja! Är så typiskt mig, men tänk om man skulle bli sjuk...
Om tre dagar åker vi hemmifrån till ön vi ska ha bröllopet och det känns som det är en del att fixa innan dess. Och i går var vi på Liseberg hela dagen så det blev inget gjort. Och nu vägrar dottern att sova...
Börjar också noja...
Har ont i magen... ska jag ha det hela veckan?
jag tror det, blivande fru G...
Jag har också väldans ont i magen ... tror mest det är nerver.. Eller jag hoppas det iallafall .. :-S
Igår kände jag mig suuperkrasslig och hänig hela dagen, for iväg och köpte förkylningsmedicin ... Kom på sen att det var nog allt vin man drack i lördags som orsakade det 'krassliga' .. Ja, då jobbar man bara imorgon också, sen är man ledig till nästa torsdag - skönt! Till saken hör att jag hade tänkt att ta det lite 'lugnt' på jobbet imorgon (har haft det ganska stressigt på sistone) men näää, då ska man fotas till en posterkampanj! Hur kul e det och bli fotad halva dagen i olika studios ??? Åh! Ville bara ta't lugnt imorgon juuu
Nu så, allt är klart! Eller ja, nästan. Vi ska göra de stora bordsplaceringskartorna, och lägga ris+såpbubblor+vigselprogram i korgar, och göra omslag till bordsplacering/festprogrammen så att personalen ser vilka bord de ska ligga på.
Men i övrigt är vi klara, så vi sticker till Danmark/Tyskland imorgon och handlar vin och hälsar på min mormor och morfar som inte kan komma.
På fredag ska vi köra saker till festlokalen och reka där tillsammans med värdparet och sen hämta klänningen.
Känns superbra!
Dottern som varit kanonförkld i helgen börjar bli bättre nu så förhoppningsvis får vi sova lite bättre inatt!
Just nu vägrar hon också att somna
Sambon har tagit över och jag tror/hoppas han lyckas lite bättre.
Idag harjag tagit en tur till stan och betalat tårtan, ändrat tiden för fotograferingen och hämtat ringarna.
Har bestämmt mig för att skippa slöjan i håret, men funderar fortfarande på om jag ska ha något annat, ex blommor, men har inte bestämmt mig ännu.
Får försöka hinna med att kolla efter hårblommor på fredag - tillsammans med allt annat som ska göras då!