• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Fiona78

Jag har precis hittat till denna tråd.. orkar inte ens läsa alltihopa.. Gifter mig också nu på lördag!

Är sååå nervös så jag tror jag håller på och dör eller nåt. Magen krånglar och halsen gör ont (förkylning?)

Har så mycket som behöver fixas! Vi har fortfarande inte beställt tårta, bordsplaceringen, festprogrammet/vigselprogrammet är fortfarande inte klara... *stressad* Någon annan som också är lika "ofärdig"???

• Snart Fru F

Såg just på västnytt och de lovar vackert väder på lördag!! Hipp hurra!

• Blivande fru M.

Nu har jag äntligen börjat se fram emot allt detta som komma skall på lördag. Har varit för stressad och orolig innan så jag har inte riktigt kunnat njuta av allt. Men nu ska det bara bli helt otroligt. Hoppas bara dagen inte går för fort. Tänkte höra med er övriga, hur god tid innan har ni tänkt göra er klara (smink och hår)? Vi gifter oss vid fyra och jag har smink vid halv ett och hår halv två. Har bara 20 min till kyrkan, men tror ni det blir stressigt? Håret skulle ta ca 1.30-2 timmar sa hon när vi gjorde provuppsättningen.

• Kerin

Vi ska fota kl. 12, och jag ska vara hos frissan 8.00 för att vara färdig 11.30. Hos min frissa säger de att tre timmar är minimum, men det beror väl antagligen helt på vad man ska göra med håret?

• ~höstbrud~

Mitt pirrande i magen har bedarrat...
    Hade det hela förra veckan men vi var i kyrkan och lokaeln i söndags med mina föräldrar, toastmadame och toastmaster med fästmö, bestman, brudtärnan och brudnäbben.. vi körde ett litet genrep med brudnäbben jag och m2b pratade lite mer med prästen... allt känns under kontroll, litar fullständigt på toastmaster paret!!!!

Är ledig i morgon och fram till den stora dagen så ska pyssla det sista med bordsplacering och festprogrammen då...

Håller på med klänningen nu i det sista oxå, jag och sömmerskan ska inte sy ihop den förrens på fredag för bästa passform har gått ned ganska mycket i vikt så efter förra helgen rasade jag 3 kg bara då så räknar med minst ett till innan lördag....

Var ju tvungen att dra ut en visdomstand akut i torsdags och fick en penicillinkur.
    Vaknade i går morse med prickar över hela kroppen och nässelutslag på fötter och händer!!!! TYPISKT!!! Varför skulle jag få en allergiskreaktion på pencillinet, har ju ätit det förr.... Oj vad det kliar... hoppas nu bara att hudutslagen och nässelutslagen ger med sig snart....

Men är vid gott mod iallafall

Kram på er!!

• Becazinha

Jag vaknar med magont varje dag nu... *suck*. Egentligen borde vi väl inte bli nervösa, men det är väl att allting är så stort och nytt.

Haha, jag är bara bekymrad över att jag - under bröllopet - kommer bli påmind om saker som jag glömt fixa! Tur att jag har ett bra gäng runtomkring mig som kommer ihåg vad jag glömmer.

Nån som vet var jag kan hitta en ljus bolero till lördag? Vädret känns allt bra kyligt idag i Malmö!

• Kabo

höstbrud: 3 Kilo sedan förra helgen!!?? Pga av sjukdom?

Vår planering ser ut så här:

8.00 - 10.30 Frissan (äter en sallad under tiden)
    (sambon hämtar blommor 10.00 och klär sedan på sig sina kläder hemma))

10.30 - 11.00 Sminkar mig själv och tar på mig underkläder och klänning. (Hoppas det inte är för snålt om tid! Fast å andra sidan blir kanske frisörskan färdig lite tidigare. Har inte bestämmt mig vilken färg jag ska ha på ögonskuggan ännu

11.10 Hämtas av svärfar som även har med sig min M2b

11.30 -12.30 Fotografen

12.45 Hämtas av svärfar

13.00 Vigsel

Alla runt om kring oss har fått sina uppgifter för att dagen ska klaffa. Bla. Tårthämtning, hämtning av blomsterbåge, tärnbukett och marsalkens corsage, skjutsa oss mm.

• Malmön2006

~höstbrud~
    Vad har du för tips för att gå ner nu dom sista dagarna? Jag känner mig lite "flötig". Tänker ju såklart på vad jag äter, men behöver lite raketbränsle.
    Eller någon annan som har nåt tips? Ät och var glad??

• Annablomman

Hej!
    Hittade också just denna tråden. Nu är det nära. Ska gifta mig hemmavid i Västerås. Kom ner från Östersund där jag bor i lördags. Har åkt på en förkylning, typiskt va! Men jag hoppas att den hinner ge sig. Det halsonda har börjat släppa nu. Tycker inte ni det är svårt att ta in att bröllopet snart är här. Det har varit så mycket fokus på att fixa en massa hela tiden. Men nu börjar mycket vara klart för vår del.

• Kabo

Vi har önskat oss pengar till bröllopsresa.

Har klätt in en stor kartong i enfärgat papper. Kartongen är tänkt att användas till att lägga ev kuvert med bidrag i.

Någon som är duktig på rim eler något annat fing som vi kan skriva på kartongen för att visa att vi vill att de lägger ev. kuvert med pengar i i just denna låda?

Ev. övriga presenter kan läggas på ett bord vid sidan om"

Svar på tråden 9 September - del 3