9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Någon som har förslag på vad jag ska ge musikerna?
Vi köpte chokladfondue+italienska biscotti i present till de vi vill ge något extra. Lite drygt 200 kr, en rolig grej, och inget prydnadsföremål.
Jag har nog lite för lite att göra. Är helt knäpp och vet inte vad jag ska göra. Gnäller på man och barn och är rastlös... Så gott som allt är klart, utom det som ska göras dagen innan. Och så blåser det och regnar så man har ju inte nån vidare lust att gå ut och gå eller spring vilket förmodligen är det jag behöver mest just nu.
I kvall har vi varit och tagit valslektion. Skitkul! Vi har bestämt att vi ska dansa hela första valsen själva för att få "stila" lite extra. Frågan är bara vilken låt?? Vilken ska ni ha?
Vi ska nog ha "Drömmen om Elin" att valsa till!
Började just skriva ut festprogrammen, vilket jag velat vänta med så länge som möjligt utifall att nån faller bort... Då upptäckte vi att pappret vi köpt inte alls ville att färgen från vår laserskrivare skulle fastna på det! Nu åkte min blivande iväg på sitt jobb för att söka papper... Känns ändå lugnt, det ordnar sig! Trist bara att behöva ha typ vanligt skrivarpapper... Vad har ni?
Vi har vanligt skrivarpapper i inlagan och snyggare papper på utsidan.
Vi ska dansa till en countryvals som heter Could I have this dance, jättefin text på den!
I?ll always remember the song they were playin?
The first time we danced and I knew
As we swayed to the music and held to each other
I fell in love with you
CHORUS
Could I have this dance for the rest of my life
Would you be my partner every night
When we?re together it feels so right
Could I have this dance for the rest of my life
I?ll always remember that magic moment
When I held you close to me
As we moved together, I knew forever
You?re all I?ll ever need.
Den var fin! Finns den att lyssna på någonstans?
Jag *tror* att jag lyssnade till den på music.msn.com. Man kan nog köpa den där kanske? Men vi köpte skivan på cdon.com för 69 kr. Artisten heter Anne Murray, och jag vill minnas att skivan heter The best... so far.
Misselina - den valsen ska vi också ha, den är vacker! Måste öva dans ikväll!
Det här blir ju fantastiskt bra, vi var på Ikea idag och köpte korgar.
Två stycken vita små fyrkantiga som vi lagt vigselprogram samt rispåsar och såpbubblor i. Jag band några band runt handtagen i samma färg som rispåsarnas band.
Ett korgset, där vi tog den största till akutkorg. Jag skrev ut en lapp som står i, med ett kors och den här lilla versen på:
Värker huvet, ömmar tån?
Brutit nageln som ett annat fån?
Trasig maska, tarmen svår?
Har din tumme fått ett litet sår?
Känn för all del ingen sorg,
sök bot och hjälp i denna korg!
Och så en sådan där blå leksaksback, som vi lagt ritpapper och kritor, pysselbok och målarbok, kortlek, yatzi och ett råttfällespel till de yngsta gästerna.
Jag känner mig grymt nöjd!