• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Snart Fru F

Nu känns det nära! Jag är hemma hela tiden, för jag är mammaledig, men det är inte lätt att hinna göra något med en ettåring kring benen... Men på torsdag åker hon, jag och min m2b ut till den ö vi ska ha bröllopet på för att slappa och göra klart allt. Den kommer våra söner med svärföräldrarna på lördag. Det ska bli skönt att ha m2b lite delaktig... Idag ska vi hämta ringarna och förhoppningsvis fixa kläder till m2b samt skor till lilltjejen. Sen ska vi på kräftskiva! Har hyfsad koll tycker jag.

• Oskars fru

Jaha, då sitter man här ensam då. Min blivande har kidnappats iväg till Tallin på svensexa (!) men det visste jag ju om långt i förväg. Nu får jag snällt sitta här och vänta och se om jag får nån hippa...men en kompis råkade försäga sig tidigare i veckan om att det skulle bli i helgen.

• Becazinha

Jag tror jag börjar bli nervös. Fast.. det är nog mer över att allt inte hinner bli klart i tid och så. Och allt som händer EFTER bröllopet, jag menar, bröllopet är bara en dag. Jag hoppas att bubblan inte spricker så fort.

Jag kände mig inte heller vacker i min klänning, den är uthämtad och allt... men ändå. Tänk om jag valt fel klänning helt enkelt? Blommorna är beställda.. och jag hoppas jag blir nöjd med dem. Mannens kläder är bokade. Transporten är inte ordnad. Stundvis tänker jag att jag bara lägger allt åt sidan, för att det är så mycket att pyssla med samtidigt... men men, snart är DET över.. och vardagsbestyren är tillbaka.

Jag får chokladblomma i min bukett, så glad! (ska även ha trollhassel, murgröna och champagnefärgade rosor)

Får vi fint väder den 9e måntro?

• brud9/9

Jag fick idag ett konstigt paket med ett par begagnade diskhandskar i. Det stod att jag skulle inte slänga dem, för de kan vara bra att ha... Jag antar att det blir hippa imorgon?? Är faktiskt nervös för när och hur de ska hugga mig... Jag ogillar överraskningar eftersom jag är en sanslös planeringsmänniska.

Vi har inte heller bokat transport, skulle vilja ha limo till lokalen, men det kostar 1000 kr/tim. Har ni tips i Sthlm?

I tidningen stod det att det ska bli sol och badväder nästa helg! Kanon!

• brud sept.06

Har blivit sjuk!!! Rikitgt ont i halsen, förkyld & lite feber. Inge kul alls.... Måste bara se till att kurera mig ordenligt, just nu finns det inte riktigt tid eller ork över att ligga hemma och snörvla.

Under nästa vecka jobbar jag så mycket jag behöver och kan, jag & min sambo driver eget så lite flexibelt blir det allt. Det är nästan något varje dag som ska ordnas, allt fråb fot- och ansiktsbehandling till att träffa hovmästare samt sömmerska.
    Ha en mysig helg och om 1 vecka är det VÅR DAG!!!

• ~höstbrud~

Vädret i Stockholm ser bra ut än så länge...

Saturday
    Sep 09 Fair
    Hi: 17° Lo: 9°
    Mostly clear skies. 25% chance of rain

• I Holmer

Hej per, så här precis en vecka kvar.

Igår hällde jag i mig ett glas vin och turbo gick skorna, dvs, jag satte på mig ett par strumpor och gick med dem. Hoppas det lättar lite, för det är en sak som jag verkligen slarvat med.

Tror att det mesta är klart, precis som ni är det en hel del "fixning och putsning" nu i veckan, ansiktsbehandling, vaxning, naglar mm. Klänningen är hämtad och tydligen har jag gått ned i vikt, tack å lov för den satt som korvskinn innan. Annars så kommer skolan löpa på under veckan så någon ro kommer det inte att bli. Är så stressad, önskar att man hade kunnat få lite tid att njuta med.

Isabelle

• I Holmer

hej på er! ska det vara naturligtvis

• Kerin

Gah, jag har skoångest. Har faktiskt gått en del i mina, men det är nog bara att inse att de ÄR obekväma. Funderar på om jag ska försöka hitta ett par andra (med exakt lika hög klack...) eller fodra så gott jag kan med sådana där geléinlägg och så byta till jympaskor så fort som möjligt?

Vi viker festprogram och kliper rispåsar. Om ni gör egna rispåsar så tänkt på hur mycket riset skräpar ner, jag håller just på att torka vårt i ugnen...

• Snart Fru F

Var på kräftskiva med arbetskamraterna igår, det var kul! Vann hattävlingen! Mne det var ju idag vi skulle handla hans kläder, men det verkar han inte alls vara upplagd för... Kanske bäst att vila sig iform idag...

Svar på tråden 9 September - del 3