9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Så då var det sista pysslandet klart!! Allt är i väg och det blev ju riktigt tomt här.... Våra resväskor är oxå klara och iväg skickade med toastmadame som skall lämna dem till hotellet.
Det drar ihop sig!! Det känns så hääärligt!!
Så nu kan jag koncentrera mig på mig själv och min m2b
Ska på massage i morgon och fixa lite med klänningen. På fredag väntar prov uppsättning och smink, vaxning, manikyr och pedikyr samt göra klänningen helt klar!! Sedan mysa hemma hos min brudtärna kvällen innan den stora dagen... lite pirrigt är det ju nu...
Natti, natti
Suzzy
Jag hade möhippan i lördags. Hoppas de inte lägger din kvällen innan, då kanske du är seg på lördag.
Träffade vigselförättaren igår och gick igenom vart vi ska stå och hur vi ska gå. Genrep... det var läskigt att tänka på att snart sitter 85 pers där och tittar... Lämnade även bordsplaceringen och festprogrammen/menyerna på restaurangen. Och sambons kläder är hämtade. Känns jätteskönt att det är klart.
Idag ska jag prova min klänning hos sömmerskan igen och förhoppningsvis är den färdigjusterad. Hon sydde in den 2 cm i ryggen så nu är den en 38:a istället. Sedan ska jag försöka hitta något att sova i på bröllopsnatten, har letat efter ett fint vitt linne i spets med trosor till, men verkligen inte hittat något. Tips, anyone? Just det, ska köpa tutt-tejp också, sömmerskan tyckte att jag skulle försöka "puffa upp" det jag har...
Till sist ska vi knyta band på såpbubbleflaskorna och hitta en korg att lägga dem i. Förbereda en kasse med ljus och gästbok som toastmastrarna ska ta med till lokalen och packa väskan för bröllopsnatten. Har jag glömt något?
Hur går det för er?
Nu håller vi på att packa ihop allting - har redan kört en vända för ett par veckor sedan, men det blir fullt i bilen idag också! Sen åker vi och fixar allt som är kvar. Skönt att få komma bort lite innan den stora dagen! Är förvånandsvärt lugn och cool . Jag hopps verkligen det får fortsätta vara så, hatar när det blir stressigt, jag blir på så dåligt humör då...
Ha en fantastisk dag tjejer!! Hoppas vi ses här igen nästa vecka! Njut! KRAM!
Nu har jag också blivit förkyld Näsan rinner och huvudet är tungt. Försöker kurera mig så gott det går....
Jag är också lite småförkyld ,men det är väl bara att bita ihop. Det hade kunnat vara värre! Har ni sett vad fint väder det ska bli i helgen?!?!? I alla fall på västkusten! Gud vad härligt! Så fint väder har det ju inte varit på länge!
Har varit inne här lite och läst och sett att många av er känner er lite hängiga. Jag blev så dålig tre dagar innan vårt bröllop att jag ringde hem maken för att ta hand om våra barn för jag klarade inte av det. MEN jag drack Aloe Vera Gel (från Forever Living) upp till 3 ggr/dag och så köpte jag Berocca och drack varje dag så jag var helt frisk i lördags när vi gifte oss Ett litet tips så här inför dagen B
Lycka till!!!
Lilltrolle: Tack för tipset!
Nu håller vi tummarna tjejer att vi är friska & pigga tills på lördag!!!
Idag är jag iallafall uppe på benen och varit på jobbet ett tag.
Klänning och kostym är hämtade och ikväll ska jag iväg och bättra på naglarna.
Kramisar på er!
Nu har vi hämtat den blivande mannens kläder och börjat packa in sakerna i bilen.
Imorgon är barnvakt ordnat från kl 09.00 så att vi kan börja köra ut saker till församlingshemmet (där festen ska vara). Sedan ska vi köpa hallonsorbé och hämta vinet från systemet. efter lunch är det dags att placera borden, lägga på dukarna och placera ut dekorationerna. Sedan kommer caterinsfirman och hjälper till med dukningen och maralken ska få lite info om vart han ska stå under vigseln.
Sambons 2 barn sedan tidigare äktenskapp kommer för att hjälpa oss med servettvikning och svärfar som är toasmaster får prata med cateringen om hur det ska vara på lörda.
Sedan tänkte jag försöka hitta några blommmer som jag kan sätta i håret. Har äntligen bestämmt mig för att skippa slöjan
har Ni också fullt upp i morgon eller är det lugnt?
Nu är det inte länge kvar till lör..
Imorgon ska vi hämta ringarna och min blivade mans kläder.
Sedan är allt färdigt känns skönt.
Hur går det för er?
Puh, hemma igen från resa till Danmark och Tyskland. Allt vin, öl och sprit är inhandlad. Blannevann och gotter till gtotebordet köpte vi i måndags.
Jag har lite svårt att ta till mig att det är nu på lördag!!
Menmen, det är bara att köra på. Imorgon ska jag göra naglarna, vi ska köra vin med mera till festlokalen och gå igenom lite praktiskt inför själva vigseln med vårt värdpar. Sen ska vi hämta klänningen och betala brudbuketten som de ska komma till frissan med på lördag. Sen ska vi skriva ett detaljerat schema över lördagen, och sedan kommer mina föräldrar och min bror och äter middag med oss på kvällen, för lite mys!