9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
KABO, här får du lite hjälp!
www.reclandet.nu/rimma/
Jag rimmade på alla våra gäster, det blev helt ok, men nu har jag idétorka. Tror jag har rimmat klart för i år. Kommer jag på nåt skriver jag här.
Lycka till
Har tyvärr inga trick med viktminskningen utan det är hård träning sedan i januari som har fått i gång förbränningen som nu är på topp
Totalt har jag minskat drygt 20kg i vikt och ligger inte långt i från min ideal vikt nu.
De sista kilorna tror jag att jag tappat pga av nervositet och mycket att göra... Kör fortfarande min morgonträning men hinner inte så mycket mer.... fast nu när jag varit lite dålig så har jag legat lågt med träningen...
kram på er
Höstbrud - duktigt!!!! Själv har jag tappat 16 kg sedan nyår och står på matchvikt nu. Men typiskt nog är det dags för mens, så magen är uppsvälld och pösig. Hoppas bara jag slipper besök av Tant Röd just på lördag!! *kniper tummarna*
Fick idag veta att båten inte kan lägga till vid den fina Stora bryggan på slottets entrésida utan vi får lägga till på baksidan. Visst - det är fint också - men det är just baksidan. Lite trist. Ställer lite andra planer på ända också. Typiskt.
Har ni fått några avhopp förresten? Vi har fått två. Inga fler nu, hoppas jag!
Osså sitter jag med brudskona på och vickar med tårna. Har ni gått in era än?
Vi fick ju två avhopp, men nu har vi skrivit ut bordsplacering och program, så nu ändrar vi inget.
Jag körde sista provningen hos sömmerskan idag och blev helt plötsligt medveten om att snart ska jag ha klänningen "på riktigt". Blev nästan svimfärdig...
Har haft skorna på mig två dagar här hemma, med sockor i för att töja dem lite på bredden.
Hur gör ni, har ni stay-ups, strumpbyxor eller barbent under klänningen?
Dagen efter vi hade skrivit ut alla häften ringde toastmastrarna och vill ändra sina placeringar! Men jag sa nej. Känns skönt att göra det ibland
Idag hyrde M2b en väst och jag har sytt en kravatt och hans kläder är klara! Mina med - svärmor var här och strök klänningen idag (har sytt den själv). Och barnens kläder är strukna och vi har dansat vals flera kvällar nu. Läget känns under kontroll - hur har ni det.
Igår hämtade vi våra ringar och på kvällen klippte jag och mamma sisalväv till dukningen 3 remsor a' 25 meter (har lite ont i knäna idag ).
Jag är ledig f r o m idag t o m nästa torsdag - ska bli så skönt!!
Idag står på listan:
* Ringa prästen (hon vill att vi ska knäböja vid altaret men ni som sett min klänning förstår att jag kommer inte komma upp från den ställningen. Dessutom ska jag fråga om pussen, vi fick inte öva p å det i kyrkan å nu är jag lite osäker på NÄR man pussas, snacka om förvirrad)
* Hämta ljusstakar + inhandla fler på IKEA
* Köpa det sista 'blannevannet'
* Gå igenom allt med cateringfirman, servis, mat o s v
* Köpa strumpeband, cigarr och champagne
* Göra färdigt de 2 festprogram som återstår (då två st ringt och meddelat att de kan komma NU)
* Käka middag och dricka lite vin tillsammans med två av mina väninnor. Den ena är designer och ska fixa det sista på min klänning samt hjälpa mig att stryka den
Imorgon ska jag. bygga naglar, vi ska hämta M2B's kläder och inhandla nya underkläder, parfym o s v till mannen (han trilskas med att vilja inhandla en parfym som jag AVSKYR!! Usch, jag mår illa av doften. Den är så kryddig och jag gillar ju sportig doft.. Men han har gått med på att iallfall testa lite andra dofter, hoppas han gillar nån annan doft, den han vill ha tycker jag verkligen doftar vidrigt .. snacka om ilandsproblem
Heheh, snart dax tjejer!!
Dagens plus: har köpt morgongåva till min M2B. Jag har hyrt en kock! Som ska komma hem till oss och laga gourmetmiddag. Sambon har pratat om det tidigare, såd et var kul att kunna boka en (osså får ju jag åka med på tåget också, hehe)
Dagens minus: slog i skallen så det hette duga när jag och lillen var i lekparken i förmiddags så nu har jag en STOR BULA mitt i pannan Nån som vet hur länge det tar för en bula att försvinna????
Hej på er är det många som har fått en möhippa?
Min blivande ska ut på svensexa i morgon.
Men jag har inte fått en möhippa
Snörvlar och hostar fortfarande för fullt, men energin börjar iallafall komma åter. Har dock fått munsår vilket inte känns alltför skoj.
Idag har jag dubbelkollat planeringen med alla berörda och det kändes bra, alla var så otroligt positiva.
Imorgon måste jag vara på benen, en hel del saker som ska fixas och hämtas.
- Inga avhopp ännu
- Ska ha stay-ups under känningen
Kardemumman: Har du lagt is på bulan? Då brukar den ju gå ner lite iallafall. Blåmärket får du nog försöka sminka över.
Åh, jag tycker det börjar bli lite jobbigt, tänk om vi blir sjuka... Min M2b har varit förkyld ett tag nu och idag kände han sig lite yr och ont i magen och så och yngsta sonen hade ont i huvudet. Det är min stora skräck att vi ska bli magsjuka. Jag mår illa bara nån yppar att de känner sig lite sådär. En förkyldning kan jag väl ta...
Nu har jag iallafall fått mina naglar och undrar hur jag ska klara av att hålla dem fina till på lördag Men vi åker i morgon, så det måste gå.
Och alla säger att det ska bli sol och vackert väder på lördag!! Är så glad för det!