• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Kerin

Jättefin bukett brud sept.06! Jag ska ha liknande form, fast med röda, rosa och lila rosor. Inga pärlor dock och floristen vägrar att befatta sig med texasgräs om man inte absolut tvingar henne

• ~höstbrud~

Mina nerver är inte i styr.... var på ett bröllop förra helgen och då började det!!!
    Till råga på det har vosdomstanden börjat krångla igen så idag fick jag en akuttid, den ska ut... sedan har jag veckan så känner mig som ett känslomässigt vrak just nu... men, men jag vet ju att allt alltid ordnar sig även fast vägen dit kan vara brokig...
    Idag kommer vår toastmadame och träna och vi skall pyssla lite... festprogrammen sätter vi ihop ons nästa vecka... har fått tre avhopp så ärglad att jag inte färdigställt programmet eller börjat skriva ned bordsplaceringen...

Kram på er

• ~höstbrud~

på tal om blommor har vi valt kallor... i orange färg... kommer att bli så häftigt!!!

• Blivande fru G

Vad säger ni om detta då?
    Min blivande tror att han ska hinna golfa nästa fredag. "en kul grej med grabbarna att få slappna av lite..."
    Vi ska hämta porslin, duka, dekorera, skriva ut bordsplacering, handla till baren och vickningen. Vi gifter oss på min hemort så vi ska handla allt där. Jag bara ler, nickar och säger att om han känner att han har tid för att golfa så visst får han göra det. Jag har aldrig stött på en sötare tidsoptimist;)

• Snart Fru F

Blivande fru G: Jag gifter mig också med en fantastisk tidsoptimist! Visst är det lite tröttsamt ibland...

• brud sept.06

Misselina: Tack! Din färg kombination lät jätte fin.
    Blivande Fru G: Han kommer nog på att tiden inte räcker till.

Hur ska ni andra göra, kommer ni att träffa er blivande före vigseln eller blir det lite "suprise" i kyrkan?
    Vi kommer att ses sista gången på fredag em och sedan blir det ingenting förrän jag kommer gående i kyrkan. Pirrigt!

• brud9/9

Hmmm, min sambo ska ha aktiviteter under lördag dag (vigseln är kl 17). Vi ska fotograferas kl 15 så han tänker vara hemma kl 14!! Snacka om iskalla nerver...

Men vad ska man själv göra, hur många timmar behöver man på sig? Vad ska ni äta under dagen etc?

Vi kan inte skriva ut programmen eller bordsplaceringen, för nu har båda sambons föräldrar hoppat av. Hans pappa är sjuk och då ska mamman stanna hemma också. Helt sjukt att man inte gör allt för att få vara där när sonen gifter sig. Den dagen kommer ju aldrig igen...

• Molle80

... Vi träffas innan vigseln för fotografering. Vi sa tidigare att vi skulle fotograferas efter vigseln men tänkte om när vi insåg att vi inte kommer att vara på plats på festen förrän runt 18-18.30-tiden isåfall (vi ska fotas en bra bit från kyrkan)
    Alla människor är så gulliga och vill ställa upp och hjälpa oss på den stora dagen.. hämta blommorna o s v.. Fast jag vill hämta dem själv så jag ska möta floristen 08.00
    Var ute å käkade med mamma igår och sen var vi på bio och såg 'Efter bröllopet'. Vi gick igenom vad som behöver göras och vad mina föräldrar och M2B föräldrar kan hjälpa till med - de skulle träffas över ett glas vin idag och planera De är bara för söta!!

• Malmön2006

Ja oj oj oj nu börjar det närma sig. 1 vecka. Vad tiden går snabbt! Vigsepprogrammen är utskrivna och festprogrammen ska vi skriva ut i kväll. Det är ju lite pill med det. Men det blir snyggt och kul. Vi har ju rimmat på våra gäster (55 st). Fick till det riktigt bra! Sen tror jag att allt under kontroll. Vi har ingen strikt tidsplanering men vi hoppas att allt flyter på ändå. Har väl inga direkta problem som ska lösas. Man kunde ju vara lite brunare, men jag får väl fuska lite. Nästa vecka blir jäktig med nagelfixning och finslipning. Hämtning av ringar och kläder osv. Har det superstressigt på jobbet för tillfället så man är ju inte jättepigg när man kommer hem. Jag ska vara ledig nästa fredag. Hoppas att det räcker. Hur är ni lediga och hur går det för er?

• Kerin

Jag är ledig hela nästa vecka, och det känns jätteskönt! Vi ska åka till Danmark/Tyskland tisdag-torsdag och del shälsa på mina morföräldrar som inte kan komma, och dels köpa vin.

Innan dess ska vigselprogrammen skrivas ut och vikas, men det lär ta max en timme. Vi skriver ut två stycken på ett A4, delar på mitten och viker. Festprogrammen är utskrivna och klara, liksom bordsplaceringslapparna, och de ska monteras ihop. Sedan ska vi sätta ihop playlists till musiken. Det ska inte vara något problem att hinna på tre dagar.

Idag ska jag till sömmerskan och prova klänningen som förhoppningsvis är helt klar (förutom pressning och klipp aupp sömsmåner och så). På söndag ska vi träffa värdparet och gå igenom alla detaljer, och på måndag ska vi till fotografen för planering av fotosessionen. Vi ska fotas innan vigseln, jag tycker att det är så svårt att få till det bra för gästerna under fotograferingen annars (och så kunde vår fotograf bara innan vigseln).

På fredagen ska vi köra alla saker till festlokalen och lämna dem hos personalen, dricka, snacks, festprogram och bordsplacering, musikanläggning med mera.

Svar på tråden 9 September - del 3