• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • brud9/9

Misselina

Fy vad hemskt! Vilken tur att du är oskadd! Vilken chock.

• Molle80

Misselina: Fy bubblan!!
    Tänker på dig!!
    * kram *

• Kerin

Tack, det värmer! Känns bättre idag, även om det inte var roligt att ta sambons bil och köra till jobbet, men man ska ju upp på hästen igen så fort som möjligt... Förutom all oro över försäkringa och vad som händer med bilen och blabla, så kan jag nu oroa mig över att min näsa (som krockade med airbagen) fortfarande kommer att vara blå på korten. Suck. Inte som att man behöver ännu mer stora utgifter just nu!

• Blivande fru G

Misselina!
    Jag är glad att du är okej. Förstår att det inte är skoj med stora utgifter just nu...
    Igår fick jag hem min klänning. Den är fin:)
    Men är det någon mer än jag som är osäker? På allt? På klänning, sånghäften, frisyr, slöja, ja nästan allt utom mannen och maten. Kan det vara lite bröllopsnerver, kanske;)

• Kerin

Vad roligt med klänningen Blivande fru G, och oroa dig inte för den, det är nog nerver precis som du säger! Jag fick ett närmast utbrott för någon vecka sen när det band som jag tänkt använda till programmen var slut och inte gick att få tag i... tror att sambon blev lite chockad! Jag försöker tänka så här: vi blir gifta oavsett och det är det viktigaste! Och sannolikheten är oerhört stor att vi alla dessutom får god mat och vin, och då ligger vi rätt bra till för att få en rolig fest också!

• brud9/9

Blivande fru G

Jag känner likadant! Börjar vela med buketten, frisyren, häften.

Har varit helt inställd på att ha vita callor, men nu är jag jättesugen på vita pioner, vad tycker ni??

Vi har fått avhopp, så nu måste jag göra om program och bordsplacering, kul.

• Blivande fru G

Skönt, då är jag inte knäpp då:) Jag vet ju att det kommer att bli jätteskoj.
    Vi har också fått ett par avhopp, men vi kommer inte att skriva ut festhäftena förrän torsdag nästa vecka.
    Nu är det iaf svårt att koncentrera sig på jobbet när man helst av allt bara vill hem och fixa...

• Oskars fru

Jag har också fått bröllopsnoja. I måndags när jag skulle prova brudklänningen en sista gång fick jag för mig att den inte alls var fin och framförallt att JAG inte skulle vara fin i den. Tur att min syster, som ska vara tärna, var här och stöttade mig!

• Kerin

Jag är väldigt förtjust i kallor brud9/9, och frågan är om pioner inte kan vara svåra att få tag i? Det beror ju lite på vilken stil man gillar också, jag är ju mycket för rena, enkla linjer, och jag kan personligen tycka att pionbuketter ibland ser ut som skabbiga rosenbuketter... Men som sagt, det beror ju mycket på stilen.

Nu blir jag helt nervös när ni pratar om avhopp, vi har inte fått något återbud än, och vi har redan gjort festhäften, för vi har helt enkelt inte tid i nästa vecka!

• aquawoman

Ja hör ni brudar, tiden den flyger iväg!

Är det någon annan som börjar känna av små fjärillar i magen bara vid tanken på den 9/9? Vi var på min bäste väninnas bröllop i lördags och då "slog" det mig på fullaste allvar att om två veckor är det vår tur....ojoj...så nervös jag blev! Att jag fällde glädjetårar i kyrkan berodde dock på att seremonin var bara sååå härlig och lyckan strålade om min väninna och hennes man!

Vi kämpar annars på för att få allt klart. Det mesta är på hälft vad gäller, dekorationer till fetssalen, programhäften och vigselprogram. Men mina underbara mostrar har lovat att komma och hjälpa mig med jättemycket imorgon så jag tror att det löser sig! Men att m2b är bortrest denna vecka gör ju inte saken lättare.

Jag skulle just nu kunna betala dyrt för en "supernanny" åt lillkillen som yr runt här Ni kan bara ana vad en 1½ åring hinner med...Vi var för en stund sen och prövade fracken som han ska ha en sista gång....ojoj så stilig krabat han blev. Pappa får konkurrens

Svar på tråden 9 September - del 3