9 September - del 3
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!
noiva: tror absolut att small fungerar för dig!!
Igår var vi på "genrep" i kyrkan. Som vanligt håller min M2b på och spexar - även när vi övar "löftena". Jag kunde knappt hålla mig för skratt och Prästen sa till Janne att det nog går bättre om han (janne) är lite mer allvarlig. han frågade även Janne om han vill egöra omdet för att att öva på att vara allvarlig.
Som tur är har vi träffat prästen tidigare och han vet att janne ofta håller på att skämta och småretas, koma med halvtaskiga kommentarer på skoj och prästen ser inget ont i det.
Som tur är så litar jag också på att han kommer att vara allvarlig när det väl gäller. Det "enda" jag är lite orolig för är att han "springer" in i kyrkan i stället för att skrida fram
Malmön2006: Kul att du fick en lyckad möhippa med alla dina vänner!
Han kommer säkert att vara allvarlig på dagen D, Kabo.
Vi ska ha borgerlig vigsel, men ändå ha egna löften. Vi skrev de väldigt enkla, men när jag läste det med hyfsat seriös röst för min sambo så började han gråta, gullet. Han är inte sån annars, men det pallade han inte. Vi har sagt att vi får övningsläsa varje dag fram till vigseln så att man vänjer sig lite
brud semt.06 - ja, visst är det snyggt med guld .. Jag kollade först på sådana skor som du beskriver, Novita var märket på dem men de hade inte min storlek
...
kramar på er
Misselina: WoW. Då tar han verkligen till sig det som du säger, vilket låter jättebra!
Får man lov att fråga vad det innehåller?Är det något som Ni tidigare varit med om eller är det visioner om framtiden? Du behöver inte gå in på vad det är (om du inte vill) för jag förstår att det är något som man kanske vill hålla privat.
Låter som om det är något väldigt fint i alla fall!
Ja tjejer, nu närmar det sig!
Jag hinner ju nästan aldrig skriva här ens, det är så mycket som måste göras dessa dagar! Nu tog jag en liten rast här på jobbet, så jag tänkte passa på skriva...
Vi har tryckt klart vigselprogrammen, känns otroligt skönt. Sitter och jobbar med festprogrammet nu, men det är inte så mycket kvar. Bordsplaceringen är nästan klar, men den var en svår nöt att knäcka...
Hur löser ni det med barn/tonåringar? Placerar ni dem bredvid varandra eller utspritt? Kanske ett eget "barnbord"?
Kabo - det är inte så privat och löftet är väldigt enkelt, att jag älskar honom och vill dela mitt liv med honom. Men det tar tydligen ändå
Oskars fru - vi har 11 yngre personer i åldrarna 6 till 18 år och vi har satt dem vid en egen tunga på E-bordet. De är mina kusiner och sambons syskonbarn, och känner inga andra än släktingarna. Dessutom är mina kusiner danskar. Vi tänker att de får roligast om de sitter tillsammans med de som de känner, plus att det stör mindre om de små inte sitter kvar hela middagen.
PUH!!! Äntligen fick jag tag i kantorn. Han spelar dom psalmerna vi ville och kan kompa till solosångerskan. Å vad bra. Nu kan jag pusta ut och printa ut vigselprogrammet i alla fall.
Vi håller på att greja med festhäftet på kvällarna. Har börjat att rimma på alla gästerna. Men jag har nog tagit mig vatten över huvet. Nån annan som gör eller har gjort detta?? Vet ni var man kan hitta tips på personrim?
Hej, nu har jag hittat hit. Bättre sent än aldrig... Jag lägger till mig själv i listan:13.00 - kabo, Herrestads kyrka, Uddevalla
14.30 - brud sept.06, Ingarö Kyrka, Värmdö
14:40 - Bruden 06,Övergrans kyrka, Bålsta
15.00 - Noiva, Södra Åkarps kyrka, Vellinge
15.00 - Molle80, Fosie Kyrka, Malmö
15.00 - ~höstbrud~, Överenhörna Kyrka, Enhörna (Södertälje)
15.00 - Kardemumman, Hammars kyrka, Askersund
15.00 Sanrt Fru F, Dyrön
15:00 I Holmer, Järlasjö, Nacka
15.30 - Misselina, Nya varvet, Göteborg
16.00 - Aquawoman, Jakobstad, Finland
16.00 - Blivande fru G, Augerums kyrka, Karlskrona
17.00 - Malmön2006, Bohus-Malmön
17.00 - Brud9/9, Lidingö
Vi gifter oss borgerligt i samma lokal (restaurang) som vi har middagen i sedan. 86 gäster i e-bord. Bordsplaceringen är klar och middagsprogrammet, men vi har inte kopierat upp det ännu...
Vi valde tårta från Gourmandise också. Det blev "Irresistible" med ljus chokladmousse, hallonmousse och nougat. Täckt i vit sockermassa.
Jag har jättesvårt att sova på nätterna, ligger och maler igenom vad jag kan ha glömt och funderar på om jag kanske borde ha håret si eller så istället...
Ingen hippa ännu, nu antar jag att det blir helgen innan bröllopet, om det nu blir någon. Min sambo blir kidnappad på fredag...
kram på er alla!