• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • ~höstbrud~

Kardemumman och alla andra brudar på denna tråd,

Jag på NK igår och provade underkläder och fick värdefulla tips/råd som jag tänkte dela med mig...

Jag var ju på jakt efter dom abolut finaste underkläder jag kunde tänka mig (som alla andra) men när jag fick hjälp att prova så sa damen att det är klrt att jag ska känna mig fin men det skall oxå vara bekämt och man skall kunna känna sig "trygg" hela dagen.... och på kvällen när man kommit till bröllopssviten så ska man ju faktsikt ta av sig klänningen och då kan man ju passa på att byta om till något som man kanske känner sig finare/sexigare i.... Ja men det är ju klart tänkte jag och vid närmare eftertanke har min m2b aldrig egentligen sett/brytt sig om vad jag har för underkläder... så för mig blev det ett par bekäma underkläder för dagen och sedan faktiskt ett sexigt/fint bh-linne (utan byglar) och ett par tillhörande boxertrosor att "sova" i... det är ju fakstikt mer jag....

Kram, kram

• Blivande fru M.

Hej, är ny här men ska också gifta mig den 9e. Vi hade alla datum utom den nionde i sept först men inget passade så till slut blev det den nionde.. Känns jättekul men pirrigt. Vi ska gifta oss i Enköping där mina föräldrar bor. Själva bor vi i Ggbg så det har varit litekörigt ed alla förberedelser. Dessutom bor tärnorna, toastmastern, sångerskan och fotoografen där så mycket har fått plnerats per telefon. HUr ska ni anndra göra på eran dag? Har ni stora eller små bröllop? Vilken klänning? Vilken mat? Vilken transport? Kyrkligt eller borgerligt? Jag är jättenyfiken! Vi ska vara 60 pers, kyrkligt och sen ha festen på en festlokal ute på landet.

• Malmön2006

Blivande fru M
    Jag bor åxå i gbg men vi gifter oss på Bohus Malmön, så jag planerar också mycket per telefon. Vigseln är i kyrkan och festen i folkets hus. Vi har varken provätit maten, tårtan eller hört bandet. Gör ingen hårprovuppsättning heller. Litar på att alla gör sitt bästa. Jag har hittat dom vi ska använda oss av genom kontakter och rekomendationer. Det kan ju inte annat än skita sig eller? Jag har en fin klänning (KIK) så jag är nöjd! Sprit har vi också mycket så alla får ju roligt!

• Blivande fru G

Nu börjar det närma sig! I går var vi i stan och fixade. Jag var och nålade in klänningen som ska vara insydd och upplagd om två veckor. Halsband inhandlades till mig. Vi beställde papper till festprogrammen. Min blivande köpte underkläder och jag provade ut linser... Nu känns det som att saker och ting börjar bli verklighet:) Nu ska jag bara skicka lite bilder på brudbuketten till floristen.

• Molle80

Jaaa, nu börjar det närma sig med stormsteg
    Wiiieee !! Man börjar bli riktigt nervös nu känner jag. Idag var vi å träffade solisten och han sjöng sångerna vi ska ha i kyrkan (mest så vi visste att vi valt rätt, gulligt av honom tycker jag) Min M2B berättade när vi åkte därifrån att han hade fällt en tår när första sången sjöngs (för kärlekens skull). Killen som ska sjunga har en så fantastisk röst att jag ryser bara jag tänker på den. Åh, vad jag längtar
    Vi har kvar att fixa:
    lämna in ringarna för putsning/gravering
    handla 'blannevann' till drickan
    dubbelchecka lokalen (där är på ngt skumt sätt inte nyckel till stället, ' där är öppet'- ja, det känns ju tryggt att lämna sprit för 14.000:-, tårta för 4000:- med mera därute över natten (fre-lör) .. måste diskutera igenom detta med ägaren känner jag...
    Sen ska vi klippa till sisalväv som vi ska ha till dukningen sen e det mesta klaart!

Wiiieee !! Man börjar bli riktigt nervös nu känner jag.

• Malmön2006

Vad är sisalväv? Jag vet inte riktigt hur jag ska duka så jag behöver tips...

• Kabo

Idag har jag äntligen fått kommit till tryckeriet på kommunen för att häfta ihop festprogrammen så att det äntligen är klart! Sedan passade jag på att skära till bordsplaceringskorten också.

Nästa vecka ska jag lämna slutbesked till vateringen om antal kuvert samt besked till konditoriet ang antalet tårtbitar.

Känns som lägen är under kontroll

Torsdagen och Fredagen innan blir det väl lite rusch igen då det är en del som inte kan fixas långt i förväg. Ex. juice till baren, kaffegrädde, ev. frukt??, 5 liter hallonsorbé (en sådan stor låda som kulglass ligger i).
    Sedan har vi ju visserligen cider kvar också som ska inhandlas. Annars är vin beställt och bara att betala för och hämta ut.

Hoppas man inte har glömt något nu!

• Kabo

Igår var jag på "konsultation" för håruppsättningen. Lite besviken eftersom de sa provuppsättning och jag förväntat mig att få en uppsättning....

Efter konsultationen var det dags för slutprovningen av klänningen och det blir kanon! Har även fått insytt några snören under klänningen så att vi kan binda upp släpet på kvällen - så att jag slipper gå och bära på det!

• Kardemumman

Iiiiiiiiiihhhhhh! När jag kom hem idag satt ett blomsterbud på dörren. Ingen avsändare. I kuvertet låg bara en lista:

COUNTDOWN
    Sverigekarta, skala 1:50.000
    Saxofon
    Myskläder
    2 par svarta kalsonger
    Paraply
    Rött smågodis
    Vitlök + kors (helst i trä)
    Finkläder
    Badanka
    Övernattningsprylar
    Planritning på huset
    Baddräkt
    Noter på 3 musikstycken
    Oömma kläder
    Hårspännen

Nånting är helt klart i görningen och jag håller på att gå i spinn när jag ska försöka klura ut vad.

Förslag, någon?

• Malmön2006

Iiiih vad spännande! Jag tror jag kommer att bli hippad imorgon 19/8. Hjälp! Jag är så nervös!!!

Svar på tråden 9 September - del 3