• Kabo

9 September - del 3

Del 2 har stängts, så nu hoppas jag att Ni hittar hit i stället!

• Svar på tråden 9 September - del 3
  • Molle80

nerver?? skojar ni ?? Jag har sprungit på toaletten fleeera ggr per dag den senaste veckan å varit sååå orolig för att jag börjar bli sjuk.. men kom på igår.. 'ah, just det, vi gifter oss om mindre än tvååå veckor..' - bröllopsmage med andra ord
    brud9/9: Jag tycker personligen bättre om pioner, callor är också vacker, men pioner ger ett mer romantiskt intryck. Det enda jag kan säga är att pioner kan vara himlans svårt att få tag på nu... de brukar isåfall kosta betydligt mer än vad de gör under 'högsäsong'. Fast med tanke på hur vädret varit denna sommaren kanske priserna och tillgängligheten av blommorna fortfarande består

• brud9/9

Tack för ert stöd! Jag var inne i en blomsteraffär och de sa att det går inte att få tag på pioner, då får man specialbeställa utomlands och då kan de kosta 100-150 kr st! Alltså bli det väl callorna ändå...

Vad ska ni ha?

• Kerin

Åh, jag tror att det blir fantastiskt med kallor!

Jag ska ha en tight rund bukett med bara rosor, röda, rosa och lila. Inget grönt eller annat.

Jag har varit och provat klänningen och den blir FANTASTISK! Ni ska få se kort sen efteråt. Det är jätteroligt att se den växa fram.

• Blivande fru G

Vilket äventyr!
    Igår när jag kom hem med klänningen såg jag att den hade en fläck bak som vi inte sett i butiken. Så idag fick min blivande gå tidigt från jobbet, hem och hämta klänningen, köra in till stan för att möta upp mig och lämna in klänningen i butiken igen. Givetvis står det still i trafiken och han inser att han inte kommer att hinna i tid. Jag springer längs Birger Jarlsgatan och hittar honom i kön, rycker klänningen och springer tillbaka till butiken med fem minuters marginal. Klänningen får ta en tur till tvätten och jag får den på lördag igen. *pustar ut*

• brud9/9

Jag ska ju lämna in min klänning för justeringar nästa vecka (man är ju inte Pamela Anderson direkt), och smutsar de ner den då så hinner den nog inte tvättas i tid eller? Den ska vara klar hos sömmerskan på torsdag.

• Kabo

Än så länge håller sig nerverna i styr, förutom den mardröm jag hade för ett tag sedan...... blir nästan nervös för att jag inte är nervös! Då kommer allt att komma timmarna innan %-(

• Kerin

Kabo - jag går inte heller runt och känner mig nervös, det bara bryter ut lite ibland.

Igår sket jag fullkomligt i allt vad festhäften heter och gjorde istället en kräfthatt till knytisen på jobbet ikväll. Det är fantastisk (om jag får säga det själv) och vinner jag inte pris för den så kommer jag att SURA!

• Molle80

kabo: lycka till med kräfthattstvälingen ikväll, du vinner säkert

brud9/9: mm, det är det som är så attans tråkigt med pioner.. att de blir så dyra framåt hösten... Men callor-buketten kommer garanterat att bli fantastisk!!
    Jag ska ha en 'bullig', rund, kompakt (inte så kompakt att man inte får ner ett finger mellan blommorna dock) i ljuuuuusrosa och vitt med ljusrosa hortensia, vita pioner, ljusrosa rosor (ny sort som heter Sweet Avalanche), vita kvistrosor, luktärter och lammöron. Ingen bladmanchett runtom

*kram'

• brud sept.06

Misselina: Jag är också redan klar med festprogrammen, utskrivna och packade i en låda. Så jag håller verkligen tummarna att alla kommer. Om inte så får vi väl lösa det på bästa sätt.
    Blivande Fru G: Attans vilken tur att du såg fläcken när du gjorde! Lite trist att se det på bröllopsdagens morgon.

Lite pirrigt börjar det nog bli, fast det känns mest som fjärilar i magen.
    Var i kyrka och gick igenom allt igår, så ikväll ska vigselprogrammen printas ut.

Så här (ungefär) kommer min bukett se ut:
    www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp
    nr 861, röda rosor med texas gräs och pärlor.
    Tärnorna kommer att ha varsin jumbo stor ros med ngr få pärlor på skaftet.

• brud sept.06

Oj, blev lite fel med mail adressen.
    Om ni ändå vill se, gå in under "handbundna buketter" och där finner ni nr 861.

Svar på tråden 9 September - del 3