• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Tips:

Har märkt att många fortfarande helst använder vattenfast mascara.... Ville bara berätta att tårar löser upp det såkallade vattenfasta. Det är alla fetter och salter vi har i våra tårar. Detta gör att att istälelt för att bara torka bort vattenlöslig mascara med vanlig näsduk måste typ använda makeup remover för att få bort det som hunnit rinna ner o lagt sig under ögonen.

Så ju mer man torkar desto värre blir det. Tills lut ser man ut som en tvättbjörn runt ögonen.

Vattenfast e mitt råd för att sedan fylla på om man gråtit några skvättar! :)

• Rockbröllop

Förlåt...inte vattenfast givetvis!!!!! :D :D

• brud 11/11

rockbröllop..

hur mycket måste man gråta för att vattenfast ska rinna? har aldrig varit med om att den smetat men det e klart då har det bara kommit en tår eller två.. hahaha

• Rockbröllop

Highlights!

En del använder highlight. Det är alltså en skugga som brukar ha mer pärlemor i sig... Försök tänka på att använda skuggor med lite mindre pärlemor, i alla fall om man ska fotografera sig. Allt det som glittrar i ansiktet brukar bli väldigt blankt på bild!!! Utomhusfotografering är inte lika illa dock! Är det en duktig fotograf går det att retuscha det glansiga oxå...

• Rockbröllop

Ja.... jag tänkte mest på de som gråter rejält, SOM JAG :D

En tår eller två håller det ju givetvis för!!!!

• davesbrud77

Vilken bra tråd!!Jag känner igen detta med vattenfastmaskara, gick o köpte en som skulle vara bra inför min brors begravning vilket gav rejälä tårar,jag kände mig så klibbig runt ögonen som jag inte kände igen av vanlig maskara.

• brud 11/11

en fråga...
    jag ska gifta mig i sälen o kommer att ha ett riktigt vinterbröllop med snö hoppas jag.. bilderna kommer att tas på eftermiddag/ förmiddag ... vad ska jag tänka på när det gäller sminket då?
    vill ju inte se för blek ut eller för sminkad heller...

• Jessie76

Jättebra tråd verkligen! Vad vänligt av dig att erbjuda sån hjälp här

Jag använder Kanebo 38 grader, och jag tycker den är suverän! Nu har jag en som inte ger någon fyllighet eller längd (den vanliga?) och skulle vilja ha en som gör det - finns det?

• Rockbröllop

Brud 11/11.

Absolut viktigaste att tänka på är foundation när det gäller vinter/utomuhus.. Att hitta en färg som är så nära din egen som möjligt, annars finns risk för att se orange eller rosa ut. Hittar du ingen så ska du ta den som är något ljusare än din egen hud.

Vad det gäller skuggor ska du nog använda dig av så neutrala färger som möjligt, det vita på vintern framhäver alla färger man har i ansiktet väldigt mycket! Så åt det beiga, bruna hållet...beroende på vilken hårgärg du har.

• Rockbröllop

Jessie 76, just Kanebo har inte jag jobbat med, så jag vet väldigt lite om deras produkter! Söker du ett helt nytt märke menar du??

Svar på tråden Sminktips!!!