• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Tips:

Har märkt att många fortfarande helst använder vattenfast mascara.... Ville bara berätta att tårar löser upp det såkallade vattenfasta. Det är alla fetter och salter vi har i våra tårar. Detta gör att att istälelt för att bara torka bort vattenlöslig mascara med vanlig näsduk måste typ använda makeup remover för att få bort det som hunnit rinna ner o lagt sig under ögonen.

Så ju mer man torkar desto värre blir det. Tills lut ser man ut som en tvättbjörn runt ögonen.

Vattenfast e mitt råd för att sedan fylla på om man gråtit några skvättar! :)

• Rockbröllop

Förlåt...inte vattenfast givetvis!!!!! :D :D

• brud 11/11

rockbröllop..

hur mycket måste man gråta för att vattenfast ska rinna? har aldrig varit med om att den smetat men det e klart då har det bara kommit en tår eller två.. hahaha

• Rockbröllop

Highlights!

En del använder highlight. Det är alltså en skugga som brukar ha mer pärlemor i sig... Försök tänka på att använda skuggor med lite mindre pärlemor, i alla fall om man ska fotografera sig. Allt det som glittrar i ansiktet brukar bli väldigt blankt på bild!!! Utomhusfotografering är inte lika illa dock! Är det en duktig fotograf går det att retuscha det glansiga oxå...

• Rockbröllop

Ja.... jag tänkte mest på de som gråter rejält, SOM JAG :D

En tår eller två håller det ju givetvis för!!!!

• davesbrud77