26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Mi-is,
Jag känner lite som du- på ett sätt ska det bli skönt när det är över samtidigt som jag e rädd att allt kommer gå över alldeles för fort!
Jag ska vara ledig vecka 34- alltså hela veckan inför bröllopet.
Ska bli skönt att få vila och bara ta det lugnt. (även om vi har en del saker inplanerade för dessa dagar också, så som vigselrepetition etc)
tack tjejer för ert stöd!
HanOchJag, jag skall prata med dem om detta när vi träffas imorgon. Jag har även bett min m2b att ta ett ordentligt snack idag, eftersom det faktiskt är han som står dem närmast...
madelyn,
visst är det dubbla känslor, det skall bli skönt när dagen kommer men man vill ju inte att den går för fort!
nåja, nu är det slutklagat!!!
jag blev jättenöjd med placeringskorten som jag gjorde igår! jag har tyvärr inte hunnit med att lägga ut bilder på trycksaker än men det kommer...
vad är det då kvar att göra?
festprogrammen skall sys
vigselprogrammen skall skrivas
köpa partyfeet
ja, listan blir allt kortare, tack och lov! fick reda på vad de skall hitta på för min m2b på svensexan, det kommer att bli en kanondag!!! berättar mer när det är dags!
madelyn,
jag kommer också att vara ledig veckan före bröllopet och kommer då att vara hos familjen i Halmstad, vilket kommer att kännas superbra!
Jag e fortfarande kluven till hur jag ska göra med placeringskort? Hur har ni gjort? Vanliga kort eller nåt annat kul?
madelyn,
jag använder samma papper som till inbjudningarna/festprogrammen och embossar namnen i guld. sedan lindar jag ett vinrött transparent band runt ett par varv i ena hörnet. de blev jättefina
Mi-is,
Låter jättesnyggt! Hur embossar du namnen då?
shit har inte hunnit vara inne på ett tag...
har inte läst era inlägg... hinner inte ;)
har urmkt på jobbet å urmkt med bröllopsgrejer!
Är det ngn mer som tycker att det liksom aldrig mattas av utan bara väg efter våg så är det grejer att göra!!
igår kom vi iaf en bra bit på vägen med vigselprogrammen! skönt!
ikväll
Vi har kvar:
resten på vigselprogrammen
festhäftena
placeringskorten
ringa runt å dubbelkolla så¨att allt stämmer och ens bokningar finns (DJ, Kyrkan, bussbolaget, festlokalen etc)
lämna in ringarna
köpa present till bestman och toastmaster (tärnan klar)
fundera ut dukningen...
+alla smågrejer!
puh en rätt gedigen lista att klara av på 17... 17!!!!! dagar
madelyn,
jag skriver med en speciell embossingpenna, dvs av samma material som färgdynorna man använder till tryck, och sedan är det som vanligt! väldigt enkelt och så får man det som man vill.
HanOchJag,
tack för påminnelsen om att köpa presenter till toastmasters, bestman & tärna...det roliga är ju kvar också! vad har du köpt till din tärna?
förlåt, det var ju bridecilla inte HanOchJag
Mi-is, Aha! Smart
17 dagar kvar- åh vad härligt det känns! Jag längtar så tills det är den 18 aug för då är det sista dagen på jobbet för min del!
Mi-is: Så grymt att inte prata med dig först!! Visst är det ditt bröllop...Näe en del människor tänker sig inte för...Vilken svår sits för dig när det är dom som betalar... Känner din frustration...
Det enda som min svärmor tjurigt har förbjudit oss är att ha en bar... Hon vägrar komma då. Tja, vad gör man.
Men vi har löst det med att det "råkar" bli över vin och öl efter maten som folk kan få köpa för en tjuga eller nått.
Vi har kvar att göra:
*Bordsplaceringen (finlir kvar)
*Placeringskort ( ska bara ha grönt kartongpapper och skriva på datorn, med en nice tutch av en vinranka i hörnet eller nått)
*Träffa prästen
*Presentpåsarna till borden (vad fasen ska jag ha i dom? )
*Prova klänningen igen...
Hmmm...Kan inte komma på mer just nu...