Här e min story. Är ingen författare så ni får hålla till godo med mina words
Vi hade en suverän dag och kväll och natt.
Det började med en släktträff modell mini på fredagkväll, för min faster fyllde 65 år på fredagen så hon bjöd dit alla släktingar på "mingel" med skumpa och smörgåstårta - jättetrevligt! Då var inte mina killar med (viktor och anders) för Anders ville ju umgås med dom som rest långt för hans/vår skull.
Sen sov jag och Emilia hos min mamma och pappa med Erika och Sandra. När vi vaknade hade pappa och mamma gjort champagnefrukost och så satt vi och lipade en stund tillsammans (;))
In i duschen och sen till frissan. Min vän frisören hade lånat hela salongen där hon jobbar så vi kunde vara allihopa där! Svinbra! Så jag och alla (4) tärnorna och Emilia åkte dit och satte igång med friseringen.
En efter en droppade resten av "följet" in, och min andra superschyssta vän som oxå har varit frisör så hon hjälpte till hon med. En till av mina vänner agerade chaufför hela dagen och det var jättemycket värt!
Sen när vi var klara (vid 13.30 c:a) tog vi en promenad genom stan (hahaha alla med kanonfina frisyrer och Emilia hade ju blomman i håret, och jag med slöja - en lördag - tror ni folk stirrade?! Lite kul faktist) till hon som skulle sminka oss. Där hade vi lämnat klänningarna, så då bytte vi om när vi var klara och sen fick jag vänta och vänta i evigheter kändes det som! Fast det var nog bara 20 min ;) Sen traskade jag och Emilia över vägen till fotostudion (inne vid Börje Olssons i stan) och jag trodde vi var tidiga eftersom jag inte såg Anders och Viktor - men så reser dom sig upp från fåtöljerna som står utanför och jag lovar jag har ALDRIG vart så lycklig - ni vet när andan försvinner!!! Oj Oj Oj vad dom var snygga!! Herregud........ Den känslan alltså... Glad att jag inte fick den chocken i kyrkan faktist för där var det nog "illa"...
Så in och fota studiobilderna. Sen gick vi över till Marina igen (hon som sminkade oss) och vänta. Så fick jag hämtning där och åka hem till pappa för att vänta på kyrkoskjutsen. (det var meningen att pappa skulle hämta mig, men jag blev klar så tidigt att jag for till honom istället.) Så kom kyrkoskjutsen - en champagne-färgad cab, har inte en aning om märke och årsmodell men det finns ju på några bilder nånstans ;)
Till kyrkan med min far - som hade uniform, hatt och vita handskar - tror ni han var nå tjusig?! (Han är kapten i flygvapnet)
In i det där rummet i kyrkan där alla brudar inkl pappa och viktor stod. Jag drog lite i klänningen, så kom prästen och frågade om vi var redo. Jaaa sa jag och trodde ju då givetvis att han skulle ta ett tag, menar det är ju en bit att gå upp till altargrejjen. Så började musiken spela!?!? Oh shit, vi som är så många som ska gå!! Ungarna var jätteduktiga! Dom sa att det var så pampigt när vi kom i gången där i Gammelstad. Barnen hand i hand först, sen Sandra och Sofi, sen Erika och Tess och sen jag och pappa. (pappa sa hela tiden, gå inte så fort, gå inte så fort - men vaffan, jag var ju så jäkla nervös!)
Anders och killarna stod där framme och var så jäkla tjusiga!
Viktor gick och ställde sig med grabbarna och tjejjerna stod bredvid mig typ. Längst fram i kyrkan satt mamma och pappa och Anders föräldrar. Och gissa tårarna i deras ögon när vi kom.... Iallafall i morsans;) Hon kanske blev nykär i pappsen igen :)
Vigseln gick jättebra förutom skrattanfall och att jag inte har en endaste susning om vad prästen sa! Och att Emilia (som inte Aaaaaaalls är nå lik modern sin
) vart leds så hon började med nån fantasiberättelse där i kyrkan, jag tror fotografen oxå såg det så hon fotade Emilia en hel del där inne i kyrkan.
Sen gick vi ner för gången igen och in i det rummet en gång till. Ut på trappan och det kändes konstigt. Alla människor stod och stirrade och kastade solrosfrön och rosblad - jättefint men skämmigt. Lite foton togs och bla bla bla
Iväg med caben och till en liten park där det finns ankdamm, lusthus och en sån där liten välvd bro över en liten bäck eller vad man ska säga - fotografen tog lite bilder där och sen for dom. Jättebra fotograf verkligen! MYCKET nöjda är vi redan och då har vi inte sett fler bilder än den i tidningen plus dom som finns på hemsidan.
Till lokalen där alla stod och väntade med välkomstdrinkar. Ett tal av min far med skål och sen utbringade Mattis (min älskling, toastmaster) brudskålen. Fler foton och folk som står och stirrar ;)
Sen körde festen igång på allvar ;) Jag tyckte bara att kvällen flög förbi och så var klockan nästan 4 på morgonen! Jättetråkigt faktist... Men men.. Alla goda ting måste få ta slut eller nåt - hur det nu är
Vi hade bufféer som Anders och hans kompisar fixat. Tårtan var gjord på Björx bageri, med blommor i sugarpaste som jag beställt på nätet - såg precis ut som riktiga! Tårtan var ungefär som en operatårta fast inte så chokladig - och med vit chokladmousse längst ner om ni fattar?
Sen hade vi Issen i baren - som var VÄL fylld (baren alltså;)). Allt var gratis så alla fick ta vad dom ville. Så jäkla kul.........
Pappa och Lennart (anders pappa) hade gjort en kul grej. Lennart tycker inte alls om att hålla tal och är en väldigt känslig person så han skulle bara börja gråta, inget ont om det men han ville inte det. Så han skrev ett tal om Anders och pappa om mig, så bytte dom lappar så följdaktligen höll pappa tal om Anders och Lennart om mig. Det var en rolig idé faktist.
Jag hade sagt att jag håller ALDRIG tal. Skulle jag inte sagt, jag gjorde det - är superstolt att jag kunde! Jag ville bara säga några ord och det gjorde jag - bland annat en skål för dom två som saknades - anders syrra och min mormor som gick bort i april :( Liiite tears blev det men sen var det bra.
Vi sov på Stadshotellet i en svit - som mamma fixat kostade ingenting. Fick stooooora vippen med skumpa, choklad, frukt, ost och kex och en heeel del annat. Morgonrockar och tofflor till och med! Skönt. När vi vaknade gick vi till mamma och pappa och sen for vi till lokalen och städade. Kollade presenterna. Vi fick jättefina grejjer!
Kan bara ge samma tips som jag fick - njuuuuut av dagen! Den går så fort att man inte hinner märka det
Nu efteråt känner jag mig inte tom som jag har hört många säga, jag känner mig nöjd och glad att fått vara med om en sån fantastisk dag!