• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • Nickedockan

Jag nojjar en del över vädret kan jag säga..... Men ångrar inte att vi valde det.

90 gäster och buffé. Vår förhoppning är att det ska kännas ganska avslappnat och festligt. Visst vill jag ha bröllopskänslan och vara i centrum , men ändå lite slappt med rörelse och mingel. Vi har inga planer på att lämna att festen på kvällen, utan hoppas på en lång fest!

Ganska traditionell klädsel med vit lång väldigt enkel klänning, kostym på mannen. En kompis ska göra buketten och min frisörkompis ska fixa mitt hår och sminka! Håller just nu på att fundera över hur jag ska spendera kvällen före......

Berätta du med! Om du orkar skriva det igen, för jag antar att du skrivit en del om detta tidigare i tråden!

• Nickedockan

Thanks zozo!

En till nv-skåning!

• Nickedockan

Intressant med en fransos på 195 eftersom min kille är halvfransman och jämt skryter om att han är "det europeiska genomsnittet" med sina 176!

• viktualia

Vi har inte fått ut inbjudningarna än.. ha ha.. är lite sega på det.. men "alla" viktiga personer vet datumet redan.

Vigsel i kyrka - min barndomskompis som är präst viger oss (ÅÅÅÅh vad nöjd jag är med det!). Brorsans flickvän som är musikalutbildad ska sjunga solo! Häftigt.

Fest i hyrd lokal med catering. Antal gäster.... 75 - 80 pers kanske det kan bli...

Klänning: Nixa 315 (hittas enkelt på www.nixa.se)

Min m2bs kläder: Inte fixat än men frack eller sån där "lång kavaj" vad det nu heter...

Budget: 60 papp, egen ihopsamlade sådana...

Val av vigselort: Hålan där vi bor. 25 mil från respektive föräldrarpar, japp vi bor mittemellan och ALLA får resa för att komma till bröllopet.

Det var nog en resumé av vår lösning....

• Nickedockan

Viktualia

Å vilken fantatiskt fin klänning!!!

Ska jobba lite, men återkommer säkert snart

• Zozo

Jag nojjar ocksa över vädret!! Tanken är att bade ceremoni och middag ska vara utomhus (utan tält)... Men i värsta fall far vi ta det inomhus.. bara inte lika mysigt och lite klabb med att möblera om för dans...

30 gäster och fin sittande middag pa franskt vis, men vi hoppas ocksa pa avslappnat och festligt. Det är liksom inte allsang/tal-typ pa gästerna. Kanske det blir ngt tal och en del bus.. men annars blir det mest prtat och skratt tror jag! Vi lämnar heller inte festen och de som vill kan bara ga och lägga sig eftersom alla sover pa plats!

Jag kommer att ha min fina hallonröda klänning (Atelier Diagonal 336) och kostym till mannen. Vi har slopat ganska manga traditioner och kyrka var liksom inte ett alternativ över huvud taget. Fast buketten fick komma med pa slutspurten i alla fall!

• viktualia

tack... ja jag är helnöjd med klänningsvalet! och billig var den! 2000 spänn tycker inte jag är farligt för en brudklänning (som dessutom mormor bestämde sig för att sponsra)

jaa ju ska jag också försöka skärpa mig på jobbfronten ett tag...fy fy och åter fy på mig... tänkte stänga av skärmen och bara jobba med papper ett tag... hoppas det funkar mot BT-frestelser... hi hi

• Zozo

Här kan du se min klänning:
    groups.msn.com/Zozoswedding/weddingdress.msnw

Mina egna foton är lite misslyckade. Pappa fotade med blixt sa den ser glansig och nästan orange ut, men den är mörkt hallonröd och matt. Jag hade dessutom varken skor, bh eller underkjol sa den hänger lite konstigt.. men om du kisar mellan katalogbilderna och mina sa kan du tänka dig hur det blir!!
    Jag lägger ut nya bilder om ett par veckor

• Nickedockan

I´m back!

Å zozo, vilken underbart fantatiskt snygg klänning!! Det är nästan så att jag ångrar att jag körde på en vit...

• Nickedockan

(min kille tyckte att jag skulle ha en svart klänning då jag är svart som synden, haha )

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...