• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • ladymarmelade

Nej ibland blir inget som man har tänkt sig :)
    Jag tror det kommer gå jättebra! Och du kommer antagligen ångra dig resten av livet om du INTE frågar honom. Och det skulle ju vara hemskt jobbigt.

Bor du också så du kan åka med Ryanair?

• Malin22

jepp, bor i gbg, så det skulle inte vara några problem. Iaf inte tills pengarna tog slut
    du har rätt, jag skulle bara gå omkring och undra vad som kunde ha hänt.

• ladymarmelade

Det är ju helt klart nackdelen med förhållanden på avstånd, att det kostar så mycket mer än ett "vanligt" förhållande. Vill inte ens tänka på hur mycket jag har lagt ut i år :(

• Malin22

nej, men å andra sidan är det ju fördelen med att jag pluggar, eftersom jag skulle kunna bo där i 5 månader. men då måste man ju vara rätt säker på att det är seriöst... å andra sidan efter så lång tid skulle jag ju veta om jag kunde tänka mig att bo där.

• ladymarmelade

Ja precis. Det hinner nog hända mycket tills ni kommer till den punkten.

Ska verkligen hålla tummarna för dig!

Var träffades ni förresten? På Dubliners eller? :D

• Malin22

haha! ja, faktiskt! dom var där både på fredagen och lördagen... och pratade med alla irländare dom stötte på, nödvändigt att åka till sverige för det

• Brud 2006

Jag träffade en kille, nyazeeländare, när jag var ute och reste i Asien, spenderade 5 dagar tillsammans innan han vart tvungen att åka vidare. Jag kom hem tio dagar senare, utan att ha haft möjlighet att kolla min mail och hade då fått mail av honom att han ville komma till mig i Sverige. Han kom två dagar senare! Han stannade ett par månader men av olika anledningar blev det inget mer av den historien, men med detta vill jag visa att visst går det! Man måste våga satsa!! Jag hade alltid undrat vad det hade kunnat bli, nu vet jag att vi inte var menade för varandra. Vi har dock fortfarande kontakt på mail, vilket känns roligt eftersom det är mer än 5 år sedan...

Hoppas att du vågar satsa, Irland är ju inte så långt borta, han kanske är mannen i ditt liv! Lycka till!

Passar på att tipsa om Skype, gratis internettelefoni, jag gillar att prata live mycket mer än att chatta på msn. Använde det dagligen när jag bodde utomlands (utan min m2b) i höstas och anänder det nu för att hålla kontakten med alla härliga människor jag träffade då!

• Malin22

tack för tipset! jag hoppas att jag vågar när det väl gäller och inte "tappar bort" min mobil eller ngt liknande... ska börja samla mod redan nu!

• Änglahund

Malin22, nu har jag faktiskt aldrig varit tillsammans med en svensk kille ("blommade sent", och åkte utomlands tidigt ;) ), men min uppfattning är faktiskt att irländska killar är mer "kavaljeriska", iallafall min är det :) jag märkte skillnad mot min systers ex och mina kusiner - min M2b håller ALLTID dörren, väldigt sällan jag får lov att bära shoppingpåsarna osv osv, han är mycket artigare än flesta svenska killar jag träffat, och han ÄR jätteromantisk! Åh gud, nu får jag sån där jag är kär känsla igen! *hihi*

Jag håller tummarna för dig! Låt oss veta hur det går!

• Malin22

Änglahund, jag känner igen det där !
    åh... hoppas verkligen att han tänker på mig också, kan ju vara så att jag läser in för mycket just för att han var så himla mycket mer "kavaljerisk" än vad jag är van vid.
    å andra sidan var han väldigt noga med att klargöra att han inte hade nått "bagage" (efter att han kallat sin systerdotter för sin "baby") och hans kompis hade ett "heart-to-heart" med mig om vilken bra kille han var (på fyllan iofs). och i sitt sms skrev han "until next time"...
    AAh! jag blir galen!

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans