• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • Malin22

"2006-06-06 16:47 ladymarmelade

Oj!!! 31 sms... Det var nästan lite scary..."

Det är ju lite scary att öppna en tråd om det på nätet också

• ladymarmelade

Vad har du att förlora? Sms:a honom och fråga om han har en MSN adress eller nåt annat som gör att ni kan lära känna varandra bättre. Säg att du är nyfiken på honom ,det tar han säkert bara som en komplimang :)
    Sen kan det ju hända att när ni har lärt känna varandra på nätet så inser ni att ni inte alls har nåt gemensamt eller samma mål i livet. Men då har ni ju i alla fall försökt.

Jag håller med Änglahund, go for it girl :) :) :)

• ladymarmelade

Jag tror det är lättare att prata med människor man inte känner, för de kanske inte dömer lika fort som ens närmaste vänner gör.

ALLA i min närhet var otroligt negativa till att jag åkte till Skottland. Visst tar man en risk, men man är vuxen och fattar ju egna beslut. Min kompis sa tom att "om det händer dig nåt, om du blir våldtagen eller något sånt så kommer jag faktiskt inte tycka synd om dig". Suck...

Men jag var ändå glad att jag stod emot allas negativa åsikter!

• Malin22

jag vet... men väntar till helgen iaf. kan ju se om han hör av sig först. är bara så rädd att jag skulle fråga och få tillbaka "sorry, love, not interessted" eller ännu värre, inget svar alls! :-O är som sagt världens mesigaste...

• Malin22

faktiskt är alla jag pratad med väldigt positiva.
    men chansen jag hade att komma till dublin i sommar tog ju min kompis ifrån mig. jag har nämligen bara en vecka ledigt på hela sommaren och då är vi tre som ska ta en sista minuten resa någonstans. jag föreslog att vi skulle åka till dublin så kunde ju jag printa iväg ett "gissa vart jag är?"sms, men fick svaret, "nej, du ska vara med oss på semestern och inte med nån kille"...
    de flesta andra har uppmuntrat mig att spara ihop lite pengar och åka ändå, men jag kan ju inte gärna åka själv...

• ladymarmelade

Men jag tror inte du ska åka dit utan att han vet om det, och sen låtsas att "du bara är där" av en ren slump... Sånt har en förmåga att skrämma vettet ur vissa killar :D

Om ni har kontakt och så, så kan en idé vara att dela på kostnaden, om han tex kan komma till dig igen nån gång under sommaren. Iom att du inte är ledig mer än en vecka...

• Malin22

ja, han och hans kompisar pratade ju om att komma tillbaka i augusti men det är ju 2 månader dit!

skulle nog inte vågat höra av mig ändå, eller också hade jag sagt till innan...

• ladymarmelade

Men det kanske är bra att det är 2 månader tills de kommer nästa gång. Då har ni chans att lära känna varandra på nätet lite mer innan ni ses igen.
    Om han kommer med kompisar då så borde ni ta lite tid för er själva på tu man hand. Så ni verkligen kan känna efter hur det känns att träffas igen i verkliga livet :)

• Malin22

jo... men då är vi ju tillbaka på att jag måste våga fråga om han vill prata på nätet...

• ladymarmelade

Ja men det vågar du väl?!

Om han nu skulle säga nej, så kan du ju lägga dig under täcket och gömma dig tills det inte känns pinsamt längre :D
    Jag förstår om man inte vill fråga sånt ansikte mot ansikte, men via sms är det ju inget farligt! Du slipper stamma fram din fråga och han ser inte om du rodnar eller vad som nu händer.

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans