Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
I kväll ska vi alltså äta middag courtesy of SAS. Det kommer att räcka till EN mandarinfisk som vi delar, och lite typ... wokad kål.
Jaja. Att flyga var väl lyxigt senast 1987 eller nåt.
Lapinette, du hade också varit på Martinique eller? Märklig bilkultur. Alla var jättefattiga och bodde i ruckel men bilarna var sprillans nya pegeuot eller renault och folk körde som kompletta dårar, eller cruisade runt och försökte ragga upp varann.
utvandraren: Jag är utbildad copywriter och dessförinnan jobbade jag 10 år som journalist. Vad jobbar du med?
Ahhh, det är distriktet Roussillon, trodde det var byn med samma namn. Då blir det långt att köra.
Vi var inte inne i själva St Maxime utan en bit utanför och då endast vid deras underbara hus. Har dock åkte igenom staden St Maxime ett flertal gånger men för att besöka St Tropez. Över huvudtaget är dessa byar just nu knökfulla med turister och bilköer. Vi brukar besöka St Tropez på vinterhalvåret. Då kan man vandra utmed stränderna nästan ensam, sätta sig på en uteservering och njuta av stillheten.
Utvandraren, en stillsam fråga: HUR bar du dig åt för att få en sån kompensation? För de lär inte ha erbjudit dig 350 euro självmant, eller hur?
Gemma - nästan, vi valde mellan Martinique och Guadeloupe men valde det senare då flygtiderna passade oss bättre. Minns inga lyxiga bilar där men däremot deras färgglada tak. Tittade man ned på en by så var taken i orange, blått, grönt, rosa... som man var i en tecknad värld.
Gemma - jag vet inte hur utvandraren gjorde för att få kompensation men jag har hört många vänner som fått typ samma belopp eller högre när de skippat sitt flyg hem för att det varit överfullt. Fast det kanske är en helt annan sak.
Tufft! Med risk för att verka ignorant så har jag väldigt liten koll på vad man gör som copywriter...?
Jag jobbar med vinimport, väldigt intressant för en före detta sommeiler.