Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Gemma eller om någonm av er andra vet (?) :)
Vart köpte/ fixade du ditt superfina hårsmycke till bröllopet?
Gemma - visste att du skulle bli stolt över mina ostron och faktum är att min man mutade mig med att säga ...Gemma åt ostron, ska inte du också lära dig?
Gud vad trist att du är sjuk. Inte skoj att resa och framför allt inte att flyga. Hoppas dina öron klarar sig.
Augusti-06 - har för mig att Gemma beställde sitt hårsmycke från någon dam i London. Här är en länk med mer info. www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m1503709.html
Sorry Gemma om jag tog över här och svarade men du ska ju flyga till Europa och jag tänkte att Augusti-06 kanske hade lite bråttom med ett svar.
Annars så är jag och min man åter efter en dag i St Maxime. Våra vänners hus var ett drömhus. Nybyggt uppe på ett berg med milsvid utsikt över havet, stora ljusa, en enorm terass och pool. Helt sagolikt. Där har vi spenderat vår dag. Mestadels i skuggan drickandes rosévin men när det blev lite svalare ute hoppade vi allihop ner i poolen. Vilken kanonhelg vi har haft!
God afton!
Lapinette, hoppas att du inte kreverar i värmen därborta. Svärfar från Nice ringde och beklagade sig över värmen. Tror dock snarare att du njuter... skulle jag göra i alla fall.
Gemma stackare. Hoppas att du blir frisk snart. Använd nezeril så klarar sig nog dina öron.
Vi har haft en härlig helg. Planen var att åka till Utö på lördagen och tälta. Men när lördagen kom var vi alldeles för trötta (och bakfulla sedan fredagens grillkväll med vännerna) för att packa ihop allt som skulle med. Så vi stannade hemma hela förmiddagen och vilade. Åkte sedan in till stan för att strosa runt på söder. Jag går sällan på dessa söta smågator med de alldeles underbara trähusen med pelargonier i fönstrena. Vad skulle jag inte göra för att bo i något av dem?!
Vi hamnade vid Katarina Kyrka och gick genom kyrkogården. Vilken fantastisk plats! Där låg både Cornelis och Anna Lindh begravna. Det var så oerhört vackert där att jag fick gåshud trots värmen.
Vi gick och år middag på Hermans på Fjällgatan. Hade aldrig varit där. Det är en vegetarisk restaurant med en fantastisk trädgård med utsikt öven halva stan!
I dag blev det dock Utö. Vi hyrde moped och körde till en underbar sandstrand där vi åt vår picknick, solade och badade. En underbar dag blev det!
Sådär, min helg i korthet. Nu har jag kraft igen att jobba en hel vecka! Hoppas att era helger har varit lika lyckade!
Det är faktiskt för varmt men som sagt vi har botat det med att sitta i skuggan och dricka rosévin.
Utö, vad härligt! Vi var ju där två dagar på vår semester. Klokt att hyra moppe. Vi gick istället massor och såg alla som cyklade förbi oss.
Herman gick faktiskt i samma gymnasium som mig. Inte för att han skulle komma ihåg mig men han var en lite udda typ och äldre så honom minns jag. Det är himla trevligt där.
Här har vi spenderat kvällen med att titta på lägenheter/hus på DN.se. Har hittat en stooor etagelägenhet i Solna samt ett renoveringsobjekt i Mälarhöjden (villa).
Oh snart orkar jag inte mer.. är faktiskt helt slut nu.. Har sytt ännu 13 stolsöverdrag..bara typ 60 kvar..haha...:(
Augusti-06 jag tror Gemma köpte den i London precis som Lapinette nämnde..Basia heter hon nog...:?
Ohh..imorgon ska jag vaxa armhalan!! :o shit..jag kommer nog att svära vid tillfället! :D
Augusti, hej! Jag köpte hårsmycket hos Basia Zarsycka i London. Och nu bor det i en garderob i Stockholm. Har du kris eller..?
Om en timme åker jag... och nu har ni VERKLIGEN lyckats ge mig Skärgårds- och Södermalmssug. Tack för det! I går kväll bokade vi också resan till Tours på fredag samt informerade mannens föräldrar om att vi redan hade bokat allt och... var det OK att vi kom?
Idag mår jag bättre, har inte längre ont överallt men var rätt svettig i natt så lite feber har jag nog kvar. Vill inte vill inte vill inte åka ifrån min älskade, vi låg vakna till 2 och pratade kinesiska och lite ungerska med varann.
En rolig grej är att min kinesiskafröken kanske kommer och hälsar på mig i Stockholm när jag är där! Hennes man jobbar för ett svenskt företag och hon har eventuellt möjlighet att haka på. En viss tröst mot kinaabstinensen. Precis som era grymma inlägg. Vi ses i sverige. Kram, G
Tack snälla söta för alla svar på min hår fråga... :D Jo, det e lite kris... Ska ha SNÖ smycken och lyckas bara hitta "hår grejer" med pärlor eller strass, vilket inte e min favorit... Nåja, kanske springer på nåt annat bra, London va ju lite långt... :( Tack som sagt för svaren! :D
Augusti, var det du som mailade mig för ett halvår sen om smycket? När gifter du dig?
...och för övrigt har jag just åkt taxi tur och retur till flygplatsen. Min flight var inställd på grund av "tekniska problem" (läs: tomt plan, billigare att kompensera med hotell + middag, vilket ju inte är aktuellt för mig eftersom jag bor här). Hoppas på bättre tur i morgon istället.