Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Roslagsbrud - du hade också rätt. Pif är även näsa. Mon dieu, detta kluriga språk som har samma slang för näsa som för vin.
Lapinette, jag kunde det helt själv! Men tro inte att jag suttit och bara läst och skitit i att skriva! Jag till skillnad från er andra sitter inte och skriver på BT när jag jobbar Fasen vad ni skriver mycket!
Till er andra som inte uppfattade att Lapinette pikar mig. Lapinette blev den 14/7 överaskad att jag i verkligheten inte är lika fåordig som här på Gemmas tråd. Jag berättade att jag skriver mycket och har aldrig svårt att finna orden, förutom när jag ska skriva om mig själv. Jag kan ibland få lite tunghäfta här. Ni är ju ett gäng imponerande damer, med glassiga intressen som väskor och champagne. Jag tillbringar mina dagar med mindre glamourösa saker (behöver ju inte gå in på detaljer, ni kan ju gissa er till vad man gör på sjukhus). Men även om jag inte delar alla era intressen så trivs jag väldigt bra på den här tråden, älskar att läsa om era liv och ska försöka bli lite bättre på att skriva...
Eh... fåordig... yeah, right ;) Brud juni, du råkar bara ha funnit ett jobb som absorberar dig, eller hur? Själv blev jag absorberad av en turkos monsterheltäckningsmatta inne på tennisklubben, jag var den enda besökaren IGEN. Ni kanske kan se det framför er, hur jag travar runt i min laxrosa ensemble (Lapinette du har sett den), med mitt guldfärgad IPod-fodral och försöker se cool ut, visslar nonchigt till nån funky-funky låt och inte en käft ser mig.
Nästa gång kommer jag i pyamas. Med en bergsprängare under armen.
Kontentan är i alla fall att jag är frisk nu! Jag sprang till och med, hela sju minuter, vilket är mycket för mina spindelben även när jag är fullt frisk. Ja och sen efter att mannen stormat in klockan 21.30 och vi käkat vår vanliga mysiga candle lit-dinner (stekt lax med sparris och lime-creme fraiche, igen) promenerade vi bort till Cotton's. Det är en av alla dessa magiska små tjugotalsvillor där man sitter i trädgården och sippar på champagne, medan de spelar - i detta fall - michael jackson-klassiker. Det var fullt av fransmän. Har jag någon gång berättat hur snygga fransmän är? Eller... jaha, ni visste redan.
Ja, jag är aningen på örat. Drack mycket och fort men för ovanlighetens skull berodde det på att jag ville slippa känna smaken av det enda bubbly som fanns på glas, svart freixenet smakar APA. Mannen drack en manhattan och hur räligt är inte det på en skala, men så manligt! Han var snygg också, i sin vita nya fölsedags-Fred Perry piké.
"Pif" har jag aldrig hört, tack, ska genast briljera. Pinard använder jag flitigt, alltid lika kul tycker de franska männen som är vana vid flickor med silkestungor.
Kram, G
Brud juni, känner du dig främmande här? Jag tänker mest att du är skitbra på att skriva och väldigt cool som gör något som är på riktigt och viktigt. Respect.
Själv blir jag lycklig av alla kontraster här inne på tråden. Känns som om man skulle kunna prata om ett väldigt brett spektrum av ämnen med alla här inne.
Det är en kul diskussion om polyamorösa relationer på en annan tråd.
Gemma har skrivit monolog igen!!!!
Lapinette, ja, men det är ju bara för att du ska känna igen mig. Annars skulle vem som helst kunna gå in och sno mitt namn.
Tänkte att jag måste lägga in den kommentaren innan du fortsatte Gemma! Sorry, jag bara älskar att pika folk och Brud_juni hade helt rätt i mina pikar. Fick veta en hel del under vårt vin och champagne drickande på franska nationaldagen. Som för övrigt var jättetrevlig...förutom att min man var sjuk.
Oj, nu har jag suttit på Djurgården i nästan två timmar, ätit gott och druckit en massa vin. Ska försöka ta datorn med mig och åka hem. Imorgon kl 05:20 måste jag ta en taxi mot Arlanda...sen är det Cannes och ännu mera pif som gäller.
Gemma - du kan bara inte dricka Freixnet!!! Då är det faktiskt bättre med vatten.
Apropå monologer vs. chat, är det nån som minns IRC? FINNS det fortfarande? Har förstått att kidsen idag använder nåt som heter "MSN", det är väl ungefär som powow, eller icq ?