Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
utvandraren - det var ingen dålig 30 års present. Min fick hålla till godo med en vecka till Kroatien.
Vad vill du veta om Japan. Jag har ju redan varit även om det var typ 15 år sedan. Åkte då runt i 3,5 vecka och såg nog nästan alla "måsten".
Det är hans stora dröm... han är helt besatt av kulturen, samurajsvärd och Japanska tatueringar... Men jag inser att jag blir fattig på kuppen!! Hittade resa, hotell till 18000Nok för oss. Inte jättefarligt vad jag förstått!
För hur många nätter (hotell)? Vi har bokat flyg med ett extra stopp i Hong kong samt 2 hotellnätter på ett 4-stjärnigt hotel och jag tror vi landar på ca 12 000 kr/person. Sen hoppas ju jag att min pappa kan fixa några nätters boende för oss i Tokyo och när vi är uppe i bergen och hälsar på släkten resterande fixar vi själva. I Hong kong bor vi hos våra vänner.
Ett måste förutom Tokyo är Kyoto som är den gamla huvudstaden. Där finns det så många vackra tempel. En annan stad jag gillade mycket var Hiroshima. Otroligt rörande att besöka Fredsparken där atombomben slog ned.
påsk.. så 7nätter? kommer inte helt ihåg, det var expedia som jag använde... 3stjärnigt hotell med mkt bra feedback. ska kolla om jag hittar igen, linken ligger på jobbet! tror KLM flög.
fast tänk på valutaskillnad också, plus 20(?)%
Utvandrarden - kan du inte ge honom själva flygresan, bara den går normalt på 8 000 - 12 000 beroende på säsong och sen så betalar ni gemensamt boende och annat. Åker ni ända till Japan så rekommenderar jag er att stanna åtminstone 2 veckor.
Idag är det en supervarm lördag i Cannes. Försöker övertala min man att lämna den airconditionerade lägenheten för att gå med mig ned till poolen. Vore skönt att ta ett bad. I eftermiddag ska vi ned till Villeroy och hämta vår servis vi har beställt (bröllopspresenter) och sen kanske kolla lite på rue Antibes. Tror att vi tar en lugn kväll hemma då vi imorgon ska upp i tid för att åka till St Maxime och hälsa på några vänner som har hyrt ett hus med pool.
Igår var det avskedsfest på en takterass i en by ovanför Cannes. Alla de som bor i området som var på vårt bröllop var där. Det blev rosévin, tapas, pajer, ostar och efterrätt (men då hade jag redan ätit för mycket). Satt där under stjärnhimlen och njöt av det som man upplever här på Rivieran.
Gemma - när flyger du till Europa. Är det imorgon??!!
Hej på er! Äntligen äntligen har jag varit på i-jia-jia-ju (Ikea). Och överlevt. Nu ska vi avsluta det vi påbörjade igår: En flarra Moêt, sen blir det utgång med vacker vy.
Jag åker på måndag, så från och med nu kommer jag trappa ner på BT:andet. I alla fall några dagar.
Kram: G
Stackars oss...hur ska vi klara oss utan Gemma! Ha det skön kväll i Shanghai och flygtur mot Europa.
Här i Cannes har vi idag legat vid poolen. Helt själva...grannarna kom ned när vi gick vid tre-tiden. Så underbart att ligga där och läsa en god svensk deckare utan några franska damer som tjattrar i mobiltelefon eller ungar som plaskar omkring i poolen.
Sen åkte vi ned till Cannes och hämtade vår bröllopsservis på Villeroy & Boch. När vi gifte oss trodde vi att vi behövde en servis här i Cannes. Min man har något prickit porslin som han fick ärva av en exkollega i Österrike...det är hemskt!!! I Stockholm har jag redan dubbla serviser så nu får jag nog lägga ut en på Blocket. I alla fall, vår nya servis är riktigt fin, robust och klassisk. Borde hålla i flera år.
Efter besöket på Villeroy tog vi en sväng på stan men det enda vi köpte var 6 flaskor rosé och en 1 flaska champagne (Pol Roger så klart). Sen blev det en skaldjursplatå och vitt vin på en av restaurangerna i Cannes. Där satt jag med uppsikt över restaurang och gågatan utanför och betraktade alla dessa chica människor som gick förbi och Gemma - jag åt hela 3 ostron (som normalt inte är så förtjust i dem). Gick sen en sväng i hamnen och tittade på båtar, killar som dansade breakdance och studerade det nya innestället i Cannes och kände mig riktigt stolt då jag kände till flera stora DJ's som skulle/hade spelat där i sommar (tack vare mitt ex. som var i musikbranschen).
Ikväll ska vi tidigt i säng för att vakna i hyfsad tid imorgon. Då är det St Maxime och lunch med vänner + barn som gäller.
Sov gott tjejer!
Hej snötsnosar, jag har influensa :( Hur fräscht är det att flyga till europa då? Eller också har jag bara tränat för mycket. Var ju sjuk för en vecka sen och satte igång och körde lite för hårt, lite för fort. Tänk om det ACTUALLY fanns ett samband mellan huvud och kropp, men så är det sällan. Inte ens moëten hjälpte.
Lapinette: TRE ostron, jag är stolt över dig! Det är nog det sista jag känner för just nu ;)
Kram, G