• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Undrar samma sak - vart ska du utvandraren? Kan säga att det var massor med kondensdroppar på vår rosé igår.

Idag fortsätter vi vårt glada liv med att åka till det stora shoppingcentret Cap 3000 för att leta nya glasögon. Jag har förstört mina ögon framför datorn (läs för mycket BT!) så jag behöver 2 nya par och min man 1 nytt par. Sen ska vi äta på vår favorit asiat. Självfallet nem för min del och sushi för mannen.

Izunia - tror du inte dina vänner kommer att vara snälla? Mina var mesigt gulliga mot mig. De trodde de hade hittat en utmaning, klättring, men hade inte en aning om att jag som barn älskade att klättra i träd så jag ålade mig galant högst upp. Sen fick jag dricka min favoritchampagne i en jacuzzi fylld av mina vänner. Värre än så var det inte.

Gemma - så klart ni ska ha kompensation. Tänk som sagt var om ni hade något viktigt som väntade i Europa. De kan ju inte ställa in varannan flight då är det ju bättre de bara flyger varannan dag och man vet helt säkert att planet går då. Själv flög jag mycket SAS när mannen bodde i Österrike. Numera är det endast Sterling då de är det enda bolaget som har direkt flyg ned hit året om.

• Gemma

Utvandraren, menar du byn Roussillon i Provence? Den är jättesöt. Bilsemestrar är bäst, i synnerhet om man inte har bråttom OCH har favoritmusiken på! Vårt rekord är NV Skåne - Tours på 19 timmar, i min lilla Clio. Och det var innan mannen hade körkort... puh. Sen sov jag rätt gott.

Och... ni funderar på att gifta er i Frankrike? Kul!

• utvandraren

Gemma! Jag fick 350 Euro mot att jag stannade 4h(!) pga överbokning med Lufthansa i höstas... Skulle ju tro att du borde bli tilldelad mer kompensation än det....

Izunia- har ni pratat om hippa, mina vänner vet i alla fall mina tankar om utspökning och pinsamma upptåg. Hade gärna fått lite utmaningar i stil med Lapinettes klättring dock!

• Lapinette

utvandraren - komistkt vi kommer att göra samma resa fast bara en väg. Vi har tänkt att stanna 1 natt i Gigondas (Rhonedalen) och sedan även i Beaune då vi älskar Bourgognevin. Därefter blir det en natt hos svärmor i närheten av Thionville (20 min från Luxembourg) innan vi förmodligen drar hela vägen till Köpenhamn. Dock har vi ännu ej någon aning om vi kan göra allt detta och när då vi inte vet när flyttbolaget som ska ta våra möbler kommer.

Nu måste jag också erkänna att jag har väldigt lite koll. Utvandraren - var det du som hade släkt i Lyon?

• utvandraren

Menar distriktet Roussillon, byn heter Arles-sur- Tech ligger inte långt från Perpignan. Helt på spanska gränsen... Så det blir både berg och medelhav!

• Gemma

Lapinette: Rosé är verkligen fransk sommar. Själv ser jag fram emot att dricka min favvo äckel-drink Perroqué (?) på Place Plume i tours. Ja, för jag har en okvinnlig fäbless för Ricard med illgrön pepparmintssaft. Härrör sig från en tid för inte alls länge sen när jag var student och champagne var något man drack en gång per år, på nyårsafton, hos mamma och pappa. Och när jag tänker efter så njöt jag precis lika mycket av livet ändå.

Lapinette, hur var Maxims (?)

(så fort jag ska skriva på franska haglar frågetecknen... skriver som ett UFO).

• Gemma

Utvandraren: Ska vidarebefordra budskapet om de 350 eurosarna till min man (=fransk =klagar ilsknast och effektivast av oss).

• utvandraren

Gemma? Kan jag fråga vad du är utbildad som? Innan du slog dig in på lyxhustru karriären..? Hehe. Den som ändå hade det så bra... I vår familj är det dessvärre jag som försörjer, eller ja, mer eller mindre. Men jag antar att det är priset man betalar för att leva med en konstnär....

• Lapinette

Och håller med Gemma. Älskar bilsemestrar. Har gjort en i norra Italien och den tillhör en av mina favoritsemesterar (slår Karibien!), sen gjorde vi en hit ned från Österrike för några år sedan (innan vi visste att vi skulle bo här) stannade då vi lago di Maggiore på vägen ned och i Annecy (där jag pluggat) på vägen upp. Förra sommaren så var det Rhonedalen/Provence innan vi drog iväg ända bort till landsbygden mellan Toulouse och Bordeaux. Det finns ju så mycket att se och upptäcka med bil. En typ av semester som passar oss som blir lite lätt rastlösa.

• utvandraren

Jag fick välja 250 euro i handen eller 350 till ny resa...

Svar på tråden Bla bla deluxe