• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Nu ska jag och mitt freixenet-skvalpiga huvud gå och lägga oss för att hälsa Ayin (hembiträdet) välkommen med en liten förmaning om att dammsuga i hörnen också, klockan 9 i morgon. Och en halvtimme senare anländer min privatlärarinna i kinesiska.

Just nu känns det orimligt tufft. Kram och gonatt: Er kvinna i shanghai.

• Lapinette

Ja, ditt liv låter tufft. Skulle inte vilja byta! Sov gott Gemma.

• Brud_juni2007

Gemma du är rar! Jag känner mig inte alls främmande på tråden. När jag kommer hem rusar jag alltid till datorn för att läsa vad ni har skrivit. Det jag menade var bara att jag inte riktigt kan delta i diverse kläd- och champagnekonversationer. Är hopplöst ohipp, vet absolut inget om mode, musik eller klubbar.

Men å andra sidan är det inte det enda vi dryftar här inne på din härliga tråd. Som du sa, det blir ett brett spektrum.
    Jag är defenitivt absorberad av mitt jobb. Just nu är jag helt slut. Har jobbat i fyra veckor, det har känts som om dagarna bara försvinner. Jag är så oerhört glad för detta jobb då förra sommarjobbet var segt, plus att det är en kanonreferens jag får inför examen nästa sommar. Jag har knappt känt mig trött, sovit mellan 4 och 6 timmar per natt och ändå hoppat upp ur sängen (jag som vanligtvis är morgontrött).

Men nu har tröttheten hunnit ikapp mig. Idag när vi gick och handlade mat ville jag bara lägga mig ner på golvet och sova. A fick bära alla tunga kassar och fixa mat, jag kunde helt enkelt inte resa mig ur soffan. Funderar på att tappa upp ett bad och sen gå och lägga mig riktigt tidigt.

I helgen är jag ledig och vi funderar på att åka till Utö. Jag har aldrig varit där och alla säger att det är så vackert. Vi packar med tältet och en engångsgrill och lite "pif" såklart.

Hmmm... kanske inte alltid så fåordig i skrift ändå.

• Brud_juni2007

Lapinette, jag tål pikar! Vänta bara, en dag hittar jag på något att reta dig med!

• Gemma

Ny grå morgon, syrsornas filande kommer i intensiva vågor, tränger igenom väggarna i vår lägenhet och överröstar AC:n. Det börjar långsamt sjunka in att jag ska till europa om bara tre dagar, börjar känna mig riktigt uppsluppen! Men både jag och mannen är överens: Jag har väldigt svårt att anpassa mig till nya situationer. Eller rättare sagt: Det tar tid och är jobbigt. Man är helt enkelt olika. Upplever saker olika intensivt.
    Idag ska jag till IKEA. DET om något är intensivt.

Kram, G

• utvandraren

Gemma! Får du med din man till IKEA? Det får inte jag.... han vägrar! Jag tycker det är kul att gå där och få inspiration, de är så duktiga på design...

J vägrar blankt! Jag tycker dom skulle införa "pappa parkering" med chesterfield stolar, tidningar och tv. Det hade varit grymt!

• Gemma

utvandraren: Min man är min bästa shoppingkompis... när han är på humör. Saknas humöret, om han är trött eller det är mycket folk, är det bara att lägga ner. Och idag valde jag att jobbajobbajobba och skita i IKEA. Så vi måste ta det till helgen... med risk för "tvärvägrande mans-syndromet".

i tyskland är det, har jag hört, rätt vanligt med "männergarten", istället för "Kindergarten", alltså mansdagis. Och på ikea här i Shanghai har de HÅNGELHÖRNA! Med hjärtformade möbler! Bedårande or what.

Jag håller med dig, älskar IKEA. Världens bästa svenska demokratiska shoppinginstitution tillsammans med H&M.

• Gemma

Brud juni: Du behöver inte pika nån, bara vänta tills det blir vår tur att ta stelkrampsspruta... hu.

• Gemma

Fresten, vem av er blir den första att hälsa på mig här i Shanghai?

• Izunia

Gemma jag önskar att det var jag...men nu har vi 4 andra resor inbokade i ar!! :o

Efter bröllopet aker vi nog till POlen nagra dagar. I september blir det Bryssel och Paris nagra dagar där ocksa. Bröllopsresa i december och St Anton till nyar hoppas jag.

Shanghai hade jag mer än gärna klämt in!

Svar på tråden Bla bla deluxe