Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
maj-07 - Kunde inte öppna sidan men grattis till att ha hittat lokal!
Varför känner ni att ni vill betala saker innan ni berättar?
lightfish - Matbudgeten ja, har vi inte ens börjat tänka på. Vi är dock av den utmärkta filosofin att "det ordnar sig". Vi tar helt det vi vill ha (till rimligt pris) och hoppas på att vi får jobb i höst, haha!
feferoni
det är bara till att börja spara. Jag är för stunden arbetslös, i maj var jag föräldraledig, men nu har karln min tagit över, det är hans tur nu, och jag börjar inte skolan förens i augusti. så tro mig, jag vet vad tajt budget innebär. varken föräldraledighet, arbetslöshet eller studentlivet är ju särskilt bra ur ekonomisynpunkt. Vi lever ju i princip på min blivandes inkomst. stockholmspriser och två barn. så tajt budget, det har vi här med
Men det ska säkert gå bra det med, lägger undan små summor hela tiden. och eftersom vi är ute i god tid hinner man leta bra priser. inte nädvändigtvis billigt, men prisvärda saker. och så hinner man ju sprida ut kostnaderna lite. gästbok, servetter, inbjudningskort, porto, bordsplacering är redan klart och betalt. likaså är klänningen beställd och betald, håller på att sys upp nu. så några budgetposter mindre är det.
skönt att se hur utgiftssumman i budgeten krymper sakta :D
noomi
sry www.bergbygard.se ska det stå;)
vi vill nog betala en del innan så vi vet at det blir av:D att pengarna räcker
maj-07 - Såg jättefint ut!
Ja, det är klart att man kan börja tveka ibland om man verkligen ska ha råd. Men att sprida ut kostnaderna är nog mitt bästa knep, har redan köpt på mig en hel del som jag inte behöver oroa mig för nästa år.
Noomi
Mm...jag nämnde summor på 60´ igår och du skulle sett hans min... Jag hoppas han förstår hur mycket saker och ting kostar till slut :D
maj-07
Riktigt fint ställe.. Prisvärt verkar det också!
Jag hade en jäkla tur idag! Ringde till skerike kyrka och sa att vi vill gifta oss där och vilket datum osv.. Då sa hon att det såg ganska fullt ut men dom hade en tid kvar.. jag tänkte direkt att då är det vid lunch eller senare mot kvällen, och ingen av dom tiderna vill jag ju gifta mig.. Men så va de kl 14.30!!! Precis den tiden vi hade i Lundby.. superbra!
Gabbies
oh du skämtar, snälla säg att du gör det. Jag pratade med kyrkan och dom sa, återkom i januari, ingen brådska med att boka än. Och då talar vi ändå stockholmstrakten. hmm nu blev jag nervös. vi som vill ha just den kyrkan, med den prästen och den dagen. ihhh. nervös ju. inte kan det väl vara bokat för nästa år redan?
Afrodite_Aug-07
tyvärr skämtar jag inte.. men å andra sidan om du inte får boka den kyrkan borde väl ingen få göra det? och då är det ju stor chans att du får den iaf..
lightfish - Haha, stackare! Vi har nog de stora kostnaderna klara för oss, förutom maten då.... så jag tror inte jag kan komma med några fler hemska överraskningar! :D
Gabbies - Vilken tur, grattis!