Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Cameline
Grattis och välkommen :)
Sparkar liv i tråden igen!!
Igår införskaffade vi oss favours/bordsplacering till bröllopet. Blev jättenöjd, stilrent och snyggt i våra fäger!
Mindre nöjd med val av dag dock! Tänk er 30 grader i skuggan och vindstilla, ta er sen in mellan Londons höga byggnader tillsammans med tusentals andra människor som alla är fast övertygade om att just du är en utmärkt människa att knuffa på, trampa på tårna eller bara vara ivägen för.
Avsluta sedan dagen med en timmes tågresa utan AC och jag lovar att ni precis som jag skulle sitta högröda, hyperventilerande och den där t-shirten ni bar har plötsligt uppgraderats till en mörkare färg.
Suck!
Hej allihopa! Jag tror att jag skrivit härinne förut... orkar inte läs bakåt hela vägen..
jag o min sambo gifter oss den 26 maj 07 på väddö, norrtälje
Noomi
Gör dig sällskap och håller liv i tråden! ;)
Igår vart det bröllopsbudget diskussion. Hmm.... Ja, vi har lite olika ideer om hur mycket saker och ting kostar. Jag känner att jag har ganska bra koll medans N tycker att allt är så dyrt... Men nu har jag ju surfat runt i ca 6 månader och kollat och har även fått en god vän som har avklarat sitt bröllop med catering och alla små detaljer. SÅ igår sa jag att om vi ska få någon fest så får HAN ta och surfa runt och kolla vad saker och ting _egentligen_ kostar :D
Jag lider med dig... Det är lika illa här i Sthlm och jag kan bara säga så här: alla fina sommar kläder är slut i alla affärer...hmpf... Lagom tills jag har pengar med andra ord :(
maj-07
Om du skrivit tidigare eller ej... :D :D :D Välkommen! Vi behöver folk som inte hänger upp sig på en specifik sommarmånad...än... ;)
Ska gifta mig i september 2007, förhoppningsvis..det är ett himla sjå det här med att få ihop en budget...ska man spara innan man börjar planera eller vänta tills man har koll på hur mkt man behöver?? och kommer den verkligen att hålla? En annan har en rejält tight budget!
maj-07 - välkommen
lightfish - Ja, det har inte mycket koll på vad allt kostar egentligen, haha! Jag hade ju också hyffsad koll på priser efter surfande här bland annat, men O hade verkligen noll koll och höll på att smälla av när jag sa vad våran fotograf kommer att kosta (om vi skulle välja henne vilket vi sen också gjorde).
Men efter att ha visat honom bilder från fotografer som hade låga priser och fotografer med lite högre så höll han med om att det var värt det.
Jag har också problem med kläder nu, letar mig fördärvad efter en kjol men det är lönlöst.
Kommer väl sluta med att jag får gå upp en prisklass och köpa mig nåt flådigt... vad syynd! :D
feferoni
Börja spara, pengar kan man aldrig få för mycket av vid bröllop och har man tajt om dem så får man leta, leta och leta tills man hittar det billigaste ;)
Noomi
Haha...tur att det inte bara var jag då som har en sån blivande :D Vi ska ju börja fixa allt nu i sommar, proväta och boka osv... Han höll på att smälla av igår när jag sa att vi får nog räkna med ganska mycket när det gäller middagsbugeten... Nåja, han lär sig så småningom hur mycket allt kostar ;)
Jag misstänker också att jag kommer unna mig något dyrare för i de affärerna finns det minsann fina sommarkläder kvar.. :D
vi har hittat vår fest lokal på bergby på väddö. www.bergby.se
vi är nöjda. men som vanligt rinner pengarna i väg.det e bara min mamma som vet om att vi ska gifta oss, resten berättar vi för när vi fått lite mer kött på benen, vi vill betala lite saker innan vi berättar..