• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Fru Cinderella

Suckar lite ang. min mor. Hon frågade vad vi hade satt för budget ex. middagen då. o jag sa 24.000 o hon sa att det lyckas ni aldrig få ihop på ett år.. det är väl bäst att jag vinner på lotto i höst o skrattade.

Blev så sur. har verkligen koll på hur vi ska få ihop de där pengarna, önskar bara att hon kunde ha lite tilltro.

• lightfish

Hallå där tjejer!

Ja mammor kan vara ett kapitel för sig. Era mammor verkar ju bry sig, det är ett bra tecken. Men sen kan det ju gå överstyr, eller så kan de få en släng av det här "jamen det ligger så långt fram i tiden" när man ber om hjälp eller råd.

Själv har jag tur och har haft turen att få lagom engagerade mödrar, både min egen och min svärmor.

Nu vill jag bara att det ska vara juli så att jag kan få boka alla mina saker..*stampar otåligt* Sen vill jag att det ska bli juli för att vi förlovar oss med ringarna då.

• Stefans fästmö

Cinderella

Tråkigt med sån kommentar! Om ni har en plan kan ni ju säkert få ihop de pengarna på ett år, sååå mycket är det ju inte! Tänk om de kunde tro på att vi klarar nåt själva... *suckar med dig*

lightfish

förstår att du längtar! Men tiden går fort, vips är ni där! :)

• Fru Cinderella

lightfish

Jag väntade från november till maj på att äntligen få ringen på mitt finger. Det går så fort när man helt plötsligt inser att 6 månaderna har gått o ringen sitter där.. då undrar man vart tiden tog vägen istället.

• lightfish

Vi _borde_ ju haft ringarna på oss redan men eftersom jag var lite velig angående min ring så valde han att fria utan ring och på så sätt är vi redan förlovade :D Men till sommaren kommer det synas ;)

Jag vet att alla säger att det går så fort men det känns verkligen inte som det just nu *suck* Hur som helst, ska blir skönt att få relativt underhållsfriaringar :)

• Fru Cinderella

lightfish

Vet vad du menar, det känns som en evighet ;)

• helmina

Våra föräldrar är fortfarande lyckligt ovetande om våra planer även om de nog hoppas att det snart ska hända nåt ( efter 8 år och 2 barn hehe)

Bävar samtidigt lite över att mammorna precis som stefans fästmös och cinderellas ska lägga sig i lite för mycket. Tänker då mest på svärmor som jag har svårare att säga ifrån till...

Men efter midsommarhelgen får vi väl veta hur dom tycker oxå, eftersom vi har tänkt att bjuda hem dom på middag och berätta ;)

• Stefans fästmö

helmina

Spännande att berätta! Hoppas ni får positiva reaktioner!! :) Det är sån skillnad, när vi berättade för mina föräldrar att vi skulle förlova oss sprang de upp o kramade om oss, ropade högt av glädje, sen frågade de: "När ska ni gifta er då?" Hans föräldrar sa typ "jaha, grattis då" o så var det med det... Och de verkade nästan förvånade när vi berättade att vi ska gifta oss oxå... Ok när tonåringar förlovar sig utan att tänka på giftermål, men 50-åringar "borde" väl ändå göra den kopplingen, eller?

• helmina

Ja det är ju väldigt olika reaktioner.. vi kommer att berätta för alla samtidigt. Vi har ju redan varit förlovad sedan 2001 men sen kom barnen emellan ;) och egentligen så hade vi ju tänkt det redan i år men lillan är knappt ett år så vi vill att hon ska kunna gå iaf.
    Därför väntar vi.

Fast det blir ju inte lättare förstår jag vad gäller planering och så. Då hade det nog varit bättre i år eftersom jag är ledig på heltid just nu, börjar plugga igen till hösten så då blir det ju mindre tid igen, men ska precis som du försöka hinna med så mycket som möjligt i sommar, men tiden bara rinner iväg. Svammel...

Men hur som helst blir allt mycket lättare när föräldrarna vet om det så man kan ha tidningarna o planeringar liggande framme :D

• Stefans fästmö

Ja det klart det är kul om lillan kan gå, ska de vara näbb eller? Du får försöka göra mycket i sommar o så hinner du väl en del under året oxå, vi är ju ändå ute i god tid! :)

Svar på tråden Sommar 2007 #2