• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

läser lite även om ni verkar ha en intern diskussion. Ville bara säga att vad tråkigt att höra att hon är så negativ. Alltid tråkigt när andra lägger sig i och lägger ett mörkt moln över bröllopet.

• Stefans fästmö

Afrodite

Klart du får läsa, C o jag började prata om det för att vi har samma problem, men det är fritt för alla! :)

Ja det är tråkigt, egentligen är hon ju glad för oss o vill väl, hon är väldigt engagerad (till skillnad från m2b's föräldrar som knappt verkar bry sig...) men det blir liksom jobbigt när hon vill vara med o bestämma så mycket...

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

låter onekligen jobbigt. Själva är vi ju förskonade från allt sånt än av den enkla anlednigen att ingen ännu vet att vi skall gifta oss :D
    Men det finns en och annan som jag tror kommer lägga sig i lite mer än vad som känns bekvämt. Men jag hoppas jag har fel.

• Stefans fästmö

Afrodite

Ja, vi får kanske lite mer av den varan iom att vi gick ut med det så tidigt... Jag har ju oxå velat inkludera mamma i planeringen o diskuterat med henne, men jag har fått sluta med det eftersom jag blir så ledsen när vi inte tycker samma, o när jag upplever att hon är så negativ mot vad vi har tänkt o vill göra.

Sen att mina svärisar klappt bryr sig, det är ju frustrerande åt andra hållet... Men det beror säkert på att det är så långt kvar, de planerar knappt en månad framåt själva så de förstår nog inte varför vi är ute i så god tid, o jag vet inte ens om de riktigt tar det på allvar än... Svärfar sa häromdan "Ja mycket kan ju hända på ett år!" Tack för den liksom, kul att du tror på vårt förhålande - känns det som, men det var säkert inte menat så!!!

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

fy vilken komentar. Jag hade blivit skogstokig om jag fått höra den komentaren.
    Min svärfar kan va ganska klumpig och häva ur sig saker, eller rättare sagt han va. Jag biter tillbaka nämligen har han lärt sig vid det här laget.
    Som tex när jag var gravid med första barnet. Jag gick upp ganska mycket, +30kg landade jag på till förlossningen.
    Nämnas bör att han har en rund gubbmage själv.
    Han kom då och försökte vara kvick när vi åt lunch en dag.
    Svärfar- Du kanske skall ta en gång till, du ser så mager ut (sagt med stor ironi i rösten och en uppenbar anmärkning på att jag gått upp mycket i vikt).
    Jag- Jag är gravid i 7e månaden, vad är din ursäkt? (sagt i en mycket dråplig kvick ton)

Av någon konstig anledning har han inte försökt med några sånna kommentarer igen :D

• Stefans fästmö

Afrodite

HAHA, vilket bra svar! Ska försöka lägga den på minnet... Mina svärföräldrar är ju egentligen jättetrevliga och min m2b säger att de tycker mycket om mig, och jag vet att det bara är en jargong, och kanske ett sätt att hantera en ovan situation - deras enda barn ska gifta sig med en tjej han träffade för ett drygt år sen, de kanske är lite skraja?

Men jag blir ändå frustrerad när det inte går att prata bröllop med dem än, och när de fäller kommentarer som den ovan... Hoppas det blir bättre snart! Om de fortsätter vara så oengagerade tänker jag be min m2b prata med dem o förklara att jag/vi tycker det är tråkigt, om jag skulle göra det skulle jag bombis börja gråta o av nån anledning tror jag inte det är det som skulle få dem att börja ta oss/våra planer på allvar... :D

• Stefans fästmö

Kan nämna oxå att mina svärföräldrar inte är så vana vid känslor, medan vi i min familj kramas mycket - mamma kramar alltid min m2b när vi är där - har jag kramat min svärmor en gång, på juldan, när jag "tog" en kram... Hon såg helt förskrämd ut... Så vi är rätt olika, men de är jättesnälla egentligen! Antar att man vänjer sig... :)

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

Ja mina svärföräldrar är jättetrevliga dom med. har inget emot dom. Jag känner dom ju ganska väl vid det här laget. Jag o min blivande har ju kännt varandra i 9 år snart.
    Man lär sig med åren hur dom skall tass.
    Hoppas det löser sig med dom. Och att du får en underbar dag och även en bra planeringstid, för man vill ju kunna njuta av planeringen också.

• Afrodite_Aug-07

Stefans fästmö

hi hi, stackarn, skrämde du henne :D
    ja nu är inte jag den kramiga typen, mest på begravningar som det har blivit kramar tragiskt nog.
    Men tycker jättemycket om mina svärisar även om vi inte visar det så öppet alltid.

• Stefans fästmö

Precis, man vänjer sig ju... Och som du säger, alla är olika, man får ju anpassa sig till varann. Tror ändå det blir bättre när det börjar närma sig, och annars får jag väl vara glad att de inte lägger sig i iaf! ;) :D

Svar på tråden Sommar 2007 #2