Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Hihi... har faktiskt inte bilderna på den här datorn.... men det är möjligt att jag visar dem för utvalda nyfikna personer, eller lägger upp dem på bröllopshemsidan när de väl är skickade!
Jag är nyfiken, och känner mig utvald! ;) Skulle vara jättekul att se i alla fall, och jag lovar att skicka dig en fil när våra är klara!!
Uscha, måste sätta igång med det snart, men man orkar ju inte göra nåt i värmen!
Hihi! Ja egentligen är jag ju mest emot att lägga ut bilder här på BT där alla kan se. Bättre att bara visa för de man ändå diskuterar med
Egentligen är det väl ingen brådska... vi gjorde våra tidigt för vi tyckte det var en kul idé att skicka inbjudningskort till våra föräldrar i stället för att ringa och säga att vi hade förlovat oss
Ja, känner samma sak jag... framförallt med ringarna, men de dom vill se dem får det såklart.
Nej, det är ju ingen brådska med trycksakerna direkt men jag vill försöka få det klart nu eftersom jag har möjlighet att skriva ut på bra skrivare och på bra papper nu när jag är här. Dumt att missa chansen liksom..
Jo det är klart. vi har inte tillgång till skrivare som är riktigt bra och dessutom klarar lite kraftigare papper....
Vad blir det för inbjudningar då? Bara skriva ut, eller lite klipp & klistra stämpla & embossa också?
Vi kör enklast möjliga (tja beror väl på hur man ser det), bara skriva ut och sen inget efterarbete. Fast det har ju gått åt en del arbete till designen förståss
Trodde alltid att jag skulle ha klipp & klistra-varianten, men nu när det faktiskt är dags känner jag ingen som helst lust till att spendera timmar på att klippa hjärtan och stämpla blommor.... kanske lite för att alla inbjudningskort jag själv fått varit i just den stilen, roligare att göra något annat!
Nej, inget klipp och klista samt stämplar och sånt, inte riktigt min grej. Kommer bli väldigt stilrent (föredrar det ordet framför enkelt ;) ) i svart och vitt med mönstrad utsida och text i inlagan.
Har designen i huvudet, men har inte fått ner det på papper ännu, eller ja... i Illustrator och InDesign då.
Kommer dock bara göra själva omslaget nu eftersom vi inte riktigt vet vad texten ska innehålla... eller vilka vi ska bjuda för den delen.
Låter snyggt! Vi kör också på den stilrena varianten... men jag har faktiskt stulit idéen från ett tackkort jag såg för ett tag sen.... Fy på mig!
Kan maila bild när jag fått in mina filer på datorn igen.... karlsloken har installerat Linux på min dator. Inte för att det spelar någon roll för mig, men jag måste ju lägga in filerna igen och det har inte blivit av än.
Åh, sådär var mitt ex med.. installerade både det ena och det andra hit och dit. Nu får jag dock ha min kära Mac ifred! :D
Ska bli jättekul att få se, ska få tummen ur och sätta igång med våra också så skickas de med!
Hade jag haft en mac så hade min älskling blivit glad
Fördelen med min nuvarande jämfört med mitt ex är att min nuvarande upplyser mig när han installerar nya saker, och talar om hur det funkar...
Ah, det är ju en klar förbättring! :)
Skulle min blivande börja pilla med min dator skulle den dels aldrig starta igen och dels skulle han inte ha några händer kvar! ;) :D I det här förhållandet är det jag som är datanörden.