• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Clobberella
    Jag är bara lite lagom nördig... förmodligen är det alla nördiga killar omkring mig som smittat av sig
  • Noomi

Haha, ja nog smittar det alltid!
    Min blivande är dock sportfåne, och det har jag nog också fått en släng av. Annars är han inte så nördig, han bara ser sån ut! :D

• Dalabrud-07

Vi gifter oss 070707.
    Vi tänker också använda bröllopskorten i tackkorten, men om vi beställde allt ihop så blev det billigare Sen hjälper hon oss med att skriva ut korten och klistra fast dom på tackkorten.
    Allt kommer att matcha varandra.

• Dalabrud-07

Har dessutom setat och gått igenom gästlistan samt budgeten med sambon nu ikväll. Vissa poster sjönk, medans vissa ökade, men totalpriset sjönk med ca 35 000:-, inte helt fel!

• Gerda

Go'kvällens tjejer :)

Är nån kvar här?

Har just kommit från en dunderfest, men orkar inte dansa mera på krogen... så jag bidar min tid till jag ska agera chaufför senare inatt....

• SaraV

SItter och läser här litegrann! Hur får alla sina M2b och sitta ner och prata om bröllopet. Min vill knappt lyssna när jag pratar om det. Han tycker det är för långt kvar för att börja planera redan nu tror jag (070721) Men jag vill ju, jag tycker ju det är roligt!

• Dalabrud-07

SaraV - har haft samma problem ända sedan m2b friade i oktober förra året.
    Jag började planera och köpa tidningar på en gång , medans han inte ville prata om det.
    Förra veckan så berättade vi för mina föräldrar att vi bestämt datum, något vi gjorde ganska tidigt och eftersom min m2b vill gifta sig i en speciell kyrka med en speciell präst så bokade vi så fort vi bestämt datum, likadant med festlokalen. Men sen har det varit stopp, ända fram till nu.
    Jag upplyste honom att det "bara" är ett år kvar nästan och att inbjudningarna ska gå ut senast i mitten av mars, eftersom det är mitt i semestrarna. Sa också att vi var tvungna att sätta oss ner och prata igenom lite ekonomi. Det verkade funka här iallafall
    Hoppas att det löser dig även för er!

• Dalabrud-07

oj, löser SIG för även för er, ska det ju vara

• Noomi

SaraV - Jag har ju iof inte det problemet, men faktum är ju att mycket blir uppbokat ett år i förväg. Lokal, fotograf och så vidare kan ryka fortare än man tror. Så vet man vad man vill ha, varför chansa?

Sen, vad är problemet med att planera tidigt för honom? Är det inte bättre att börja nu istället för att stressa med allt på slutet (framför allt ifall nåt skulle krångla)?

Finns det inget område han tycker är roligare som ni kan börja diskutera, t ex bröllopsresan?

• Noomi

... Fast sen är ju alla människor olika och vill han inte så mår ju ingen bättre av att tvinga honom.
    Tjat gör honom nog ännu tröttare på det hela, så kanske du kan ta en paus ett tag eller be honom titta upp ett par saker som han sen kan återkomma med.

Eh, jag vet inte... jag är trött. :D

Svar på tråden Sommar 2007 #2