Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Noomi: Kastar så hårt jag kan!
Noomi
Ska försöka hänga med
Ni verkar ju ha varit igång ett tag....Kan någon uppdatera mig?När gifter ni er och finns det någon från gbg här?
Clobberella - Tackar! :D
Jädissen - Vår gamla lista dök upp igen ett par sidor bakåt, så kolla där så vet du när alla gifter sig. :)
Cinderella_ Linköping 070519
Brud år 2007, skåne 070526
Tofflan, 070616
Brud_juni2007, Sthlm, 070616
Helmina, Hålta 070623
Harelis, Göteborg, 070630
Dalabrud-07, St.Skedvi 070707
Gabbies, Västerås 070707
Gerda, Örebro, 070707
juli07,Märsta 070707
Lioness, Vasa (Finland), 070707
Lightfish, Sthlm, 070714
Trollungen,Kalmar 070714
brud20juli2007 Färila 070720
SaraV, Sandviken 070721
Smartiz 070804
Stefans fästmö, Kungsbacka, 070804
Gudinnan, Västers, 070804
Aroree, Sthlm, 070811
Afrodite, Sthlm 070811
Annisen, Ljungby, 070825
Noomi, Halmstad, 070825
Jädissen, Göteborg,070825
En uppdatering så att jag känner att jag är med i gruppen
Happ,hur långt har ni kommit?
(ja..jag skulle kunna läsa igenom heela tråden men ni är ju uppe i 111 sidor...)
Jag har pratat med en av tärnorna och provat lite klänningar...har inte riktigt hittat DEN än...det är svårt...
Jädissen
Välkommen :)
Noomi
Lyx och lyx...det vette fan ;)men hur som helst så har man ju ganska stort utbud här i Sthlm och nu när vi valt prisklass och matstil så känner jag paniken lätta något :D Men det är verkligen så att jag känner att vi ska välja ut de där 10 som vi verkligen ska titta på...de ska ner till 3 eller två som vi sen ska provsmaka. Sen får vi se... :) Jag ville ju oxå ha röjardansfest men det blidde inget av det då ingen (alla i planeringskommittén förutom jag) röstade ner det. Så just nu lutar det åt att vi kanske går ut och firar själva lite som gifta på krogen själva! :D
Jag (dvs vi) har:
# Bokat lokal och kyrka
# Köpt smycken och väska
# Designat brudklänning
# Designat inbjudningskort nästan färdigt
Det var väl det ungefär, det viktigaste är fixat... förutom att klänningen ska sys också...
lightfish - Ganska trevliga problem som är kvar då. :)
Jädissen - Ah, samma datum. Trevligt med en till som är lite "sen". :)
Vi har klart, få se nu..
* Bokat lokal
* Bokat band
* Bokat fotograf
* Bestämt vigselplats
* Köpt örhängen och brudväska
* Köpt favours/bordsplacering
Vi har kommit så långt:
~bytt datum 1 ggr
~bestämt typen av mat: buffe
~tidigt bröllop men dock efter 12.
~hittat ett gäng lokaler vi kan tänka oss för lunchen.
~bestämt ringar
~i stort sett bestämt kläder
~bestämt en ungefärlig inbjudan
~tärna tillfrågad och tackat ja.
Tja...så långt har vi kommit. Jag hade en planeringsattack ett tag men så föll datumet (070707) och sen tappa jag sugen eftersom min N inte fick ändan ur vagnen ;)
Clobberella
Oj vad du har varit aktiv
Jag tänkte oxå ordna inbjudningskort själv..har en rulle med snygg tapet som jag tänkt använda...Du kanske kan ge mig lite tipps ?
Tänkte ta mig till en juvelerare och höra med dom ang ringen...jag har en idé som jag hoppas på kan bli något fint
Ang klänning så har jag absolut ingen aning!Jag har alltid trott att jag vilel ha en slank,figursydd klänning men nu när jag börjat prova så....nop. Funkar inte. HAr provat Pronovias,Maggie Aspera....(där hittade jag en som kanske funkar)Men,men....jag har hela tiden den känslan att ja,det är ju mer än ett år kvar
Men en sak är klart och det är vem som ska sjunga i kyrkan och vilken låt