• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Låter bra Drakdal - ja det är ju bra att ha det målet till att börja med... =)

Hade blivit lite för mkt annars på den tiden om allt skulle försvunnit tills dess =)

• Drakdal

Ja det tror jag med :D ! Men jag hade i och försig inte tackat nej till det heller

• Teds brud

Eftersom jag är i fas 1 så följer jag GI boken slaviskt, man vill ju inte göra fel i början. 3 mål om dagen och inga mellanmål har jag kört med men imorgon är det fas 2 som gäller så då får man väl äta lite mer.

• Miafina

Nä det är fullt begripligt Drakdal... jag gapar ju över hela stycket på en gång... fast jag har ju mer tid på mig, så det är iaf möjligt, om än svårt att nå hela vägen tills det är dags =)

• annaglitter

Har inte läst hela tråden men måste bara berätta en sak min sambos fd "hälso-coach" sa, "ett kilo på magen är sju kilo på ryggen"
    Jag blev alldeles häpen, tänk om man då går ner två endaste kilon, det är fjorton kilo lättare för ryggen osv....

• Millan28

Igår blev det löpning 30 minuter i långsam takt (ca 4km), sprang med en kompis som är lite otränad, och cykling till & från jobbet (2*7,5km). Även idag blev det cykling och 30 minuters löpning på lunchen, dock lite snabbare tempo.
    På lördag är det tävling/motionslopp, siktar på att ta 6 km på under 30 minuter.

• Princessa

Är lite besviken på mej själv för att jag inte använder min orbitrek så värst flitigt. Speciellt när jag vet att den ger bra resultat..OM man använder den ofta, vill säga...

Men jag är ute och cyklar eller går i stället. I går cyklade jag till och från jobbet, och sen på kvällen gick jag ut med hunden, ca 4km.

Nu ska jag snart ut på promenad igen, bara jag lyckas slita mej från BT. Räknar med att gå minst ½timme. Sen ska jag cykla till jobbet.

Testade ett nytt bröd idag. Ett mörkt, surt rågbröd med solrosfrön. Det var faktiskt gott! Brukar inte tycka om sura bröd.

Vad ska jag tro laga för mat i dag? Nåt som går fort måste det va..och nåt jag har hemma...kanske en långpannkaka..inte så värst nyttig kanske..
    Vad kan man blanda i för att den ska bli mera "hälsosam" ?

• Millan28

Princessa: Cykling och promenader är väl jättebra fettförbränningsträning!! Vet inte vad en orbitrek är för nåt....

Testa att byta ut en del av mjölet mot sojamjöl så får du en mer proteinrik pannkaka.

• Princessa

ja, visst förbränner man fett genom att promenera och cykla, men på en orbitrek förbrännerman ännu mer..Är en springmaskin från twins :) (i alla fall jag förbränner mer på den)

ÅH! Om jag ändå hade haft lite sojamjöl hemma! Det hade ju vart jättebra att göra så!

• Millan28

En promenad till affären kanske???

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden