Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
är det nån här som använder sej av recepten från "du är vad du äter" som lär finnas på tv3s hemsida? Är det gott? Invecklade ingredienser?
HElt ärligt så har jag inte tänkt på att dem finns där.. men om man skall utgå ifrån vad man ser i programmet så tycks det ju vara en del pyssel med en del av sakerna/ovanligare ingredienser... Men det varierar säkert....
Angående smak så har jag ätit mycket "liknande" mat i mina dagar... (mkt vegetariska recept som de har)... Jag är ju uppvuxen med vad som på den tiden nog sågs som ganska "allternativ mat".. vilket är sånt som nu kommit fram som "hälsokostmat" typ.. Och man får väl göra som i vanlig matlagning, prova sig fram... Man kan ju utesluta en sak i ett recept i regel om det smakar skit... =)
Var nog inget bra svar på frågan iofs.. =)
*sätter mig och letar efter dessa recept, måste ju testa bara för det*
Hallåååååå!!!!
Jag måste ju också ansluta till den nya tråden...
Vi var på Gotland i helgen och planerade det sista inför bröllopet, gick bl a igenom hela vigselceremonin med prästen med löften och allt. Lite pirrigt!!!
En massa god mat och öl blev det med, och choklad i mängder eftersom det var mensvecka (bra att skylla på....). Några ordentliga promenader blev det med, igår var jag ute och sprang en vända och idag cyklade jag till jobbet som vanligt.
Det där extra kilot som jag la på mig i påsk var som bortblåst när jag vägde mig imorse... mysko.... Så nu är det "bara" 5 kilo kvar till målvikten så jag kanske hinner i mål innan bröllopet den 17/6.
Den här veckan blir det bara cykling och löpning eftersom jag ska springa ett motionslopp på lördag. Bara 6 km men terräng och jag vet inte hur hård terräng det är.
Hej allihopa, hoppas att ni har haft en lika jättefin helg som jag har
Uuuunderbart väder, varmt å knappt nån snö kvar!
Tycker jag har (som vaaanligt) fuskat massor i helgen, men det känns ändå inte som att det har lagt sig runt mig ännu iaf, hoppas hoppas att det inte är så farligt Det var nog mest ost och kex igårkväll som kanske inte var sååå bra
Prommis med voffsing imorse och det var jättejätteskönt! Fortfarande sol och det ska visst vara det heeeela veckan
Känns som att vädret gör mycket på humöret - eller? Jag är på väg att bli tokförkyld oxå, men det går bra ändå
Välkommen Teds brud och grattis Mia till -20!! Vad ni är duktiga allihopa!!
Millan - Jisses vad ambitiöst...... springa.. huvalien =)
bara 5 kvar, det låter ju inte som en omöjlighet på 1½ månad , go for it =)
Tack Jessie =)
Även om vädret har varit mest misär sista dagarna... regnade ju som hej kom och hjälp mig igår... Det lockande inte direkt till att gå ut....
Men jag och gubben har kommit överrens om dealen att när det är fint/ok väder så skall vi gå ut en långpromenad tillsammans... (samtliga dagar alltså med ok väder) =)
Skönt med bortblåst kilo förresten, om det vore så enkelt ;)
Tyvärr Oms, det blir så rackarns långt till dig från mig, annars hade jag hängt på (Luleå...)
Jag tänkte på det där ni skrev med "du är vad du äter" på Tv. Jag fastnade för vad hon sa förra veckan om den tjejjens kroppsform, att hon har den formen som det är segt i början och sen kommer det igång. Och att det är "svårare" för oss med fettet på överkroppen att gå ner än dom som har det på undre delen, har hört detta förut men jag vet inte? Dessutom att det är större risk för hjärt och kärlsjukdomar om man har som vi har, alltså på överkroppen.
Jag tycker det är lite jobbigt faktist, för nu när jag går ner oxå så går jag mest ihop om ben och rumpa som jag egentligen vill ha kvar. Förstår ni? Det är ju visserligen ett kärt problem, för jag är ju så himla glad att gå ner men ni förstår vad jag menar visst?
Jag fick iallafall ett större hopp när hon sa det på tv för så känns det lite som nu. Alltså att man går ner av bara farten, jag tycker jag fuskar mer nu än vad jag gjort förut....
Vad tror ni? Eller babblar jag så jag gormar iväg mig?
Hmm jag har det mesta på underkroppen... var de sista kilona som lade på bildäcken runt midjan... och dem har varit det lättaste att ta bort.... Tycker inte att det typ händer ngt med rumpa och lår....
Det bör det ju göra, men skillnaden är ju tydligast på överkroppen.. Men det där måste väl vara väldigt olika... Kroppen tar väl först bort det som den sist lade på sig... för min del bildäcken...
Sist som jag inte hade elefantlår måste varit typ runt början av tonåren.. typ 12 år eller så.. Så dem lär jag få dras med alltid...
Men det är ju bra för min del då att man har den kroppen att man lider mindre risk för diverse "sjukgrejer".. ngt att glädjas åt =)
Jag måste fråga... Har ni märkt av att ni har haft hälsoproblem pga övervikten??
Jag tänkte jag har själv aldrig haft högt blodtryck, tensenser till diabetes, problem med hjärta eller ngt sånt...
Enda är att jag har kassa knän, men det har jag alltid haft pga överrörliga leder... knäna har en tendens att hoppa ur led lite när dem själva vill och sånt.. men som sagt så har det ju alltid varit, så det har inte med vikten att göra.. förutom att det såklart blir mer belastning på dem...
Ont i ryggen pga stora bröst också.. men dem är stora även när jag är mindre, så det har också funnits innan övervikten....
Good luck girls =)