• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Meddelande borttaget
  • Miafina

Nej men fy alltså.. att få höra att man ser ut att vara gravid.. långt framskridet också.. =(

Jag var tvungen att fråga en kompis om han tyckte jag såg så fet ut, för han frågade hela tiden om det var barn på G....
    Han menade dock att han bara frågade eftersom vi förlovade oss, och sedan när vi flyttade till större (flyttade från etta på 29 kvm)... Så det var anledningen.. men vad fasikten skall man tänka när ngn frågar sånt gång på gång... Ngt störande..

Men stackars henne alltså....

Fördelen är väl att de flesta tycks ha nått iaf en bra sak på sina kroppar =)

• Drakdal

Haha kul att läsa om era kroppsbyggnader!! Själv är jag ganska jämnstor över hela kroppen.

I alla fall har jag gått ner 0,8kg denna vecka :D:D så om jag fortsätter så klarar jag lätt av delmålet 75kg vid bröllopet! Just nu väger jag 77,7kg dvs behöver gå ner 2,7kg på fem veckor, inte helt omöjligt!

• Miafina

Ypperligt Drakdal =)

Du har gnott på ordentligt =)
    Är det tänkt att du skall gå ner mer efter bröllopet, eller är det målet för dig ?

=)

• Princessa

Skit vad jobbigt! Skulle vilja ut och cykla nu, men jag har överansträngt vovvens ben, så han kan inte följa med i så fall..och då känner jag mej väldigt elak!

• Miafina

Elak om du inte tar med vovven ?

• Jessie76

Jahapp, då var dagen strax slut. Jag ska faktist gå hem trots förkylning på G, man får väl ta det lugnt...

Jag har inte heller några fysiska problem alls... Jag har "bara" känt av att jag haft ont i fötterna när jag vägt som mest, ni vet i hålfötterna - dom blir för hårt belastade så dom blir som platta... hehehe... Fattar ni? Sen har jag haft hälsporre och det säger dom ju att det är pga övervikt... Fast allt känns som att det är det dom skyller på jämt?

Jag är nog oxå rätt jämnstor men mest bröst och mage - ja och armar oxå för den delen... suck...

Vägardag imorrn... Vifårsehurdetgår

• Miafina

Det går nog bra Jessie =)

Hmm om man drar en snabb slutsats då så tycks det inte vara så att någon av oss är "sjuka" pga vår vikt iaf.... Att vikten sliter på leder och sånt är ju ganska "självklart".. men i övrigt verkar det inte vara så att vi är ngt direkt sjuka =)

Javisst är det så att mycket skylls på övervikt... Är säkert mkt som vikten är orsak till, men inte allt =)

Just det... kläderna som jag bar upp idag - två kartonger... 30 kilo vägde dem.. jag trodde nästan jag skulle dö.. 3 trappor och allt (dels eftersom jag har ont i ryggen, dels är kartonger otymligt)..
    Men för mig att tänka att man skall gå ner så mkt.. och är "på god väg".. det känns hur skumt som helst... för så tung har jag enligt mig själv aldrig känt mig =)

Lunka på hörrni =)

• Teds brud

Jag är inne på dag 2 av min GI diet, fy vad hungrig jag är.....
    jag skulle oxå behöva lite lår tips, mina är ju jättefläskiga. jag har oxå sparat en kartong med kläder i källaren, mitt mål är att få på mig det igen. Jag hade varit nöjd med stl 42 - har 46 nertill nu. Det är låren som gör att alla byxor sitter som korvskinn, kuuul!! Magen finns kvar sedan jag födde barn för 10 månader sedan. Kommer de aldrig att försvinna??

• Drakdal

Jag tänker inte sluta efter bröllopet utan vill gå ner till 65-67 någonting, men till den 6 juni är målet 75kg.

Teds brud, det är inte alls meningen att du ska gå omkring och vara hungrig bara för att du kör GI! Vad äter du då? Du får ju äta hur mycket kött, fisk och fågel som helst. Dessutom obegränsat med gröna grönsaker mm, så hur kommer det sig att du är hungrig? Äter du mån tro för lite?

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden