• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Millan28

Jag börjar känna mig fökyld.... och jag som har löpartävling på lördag...
    Så nu blir det ingen mer träning före lördag, bara cykling till/från jobbet (1,5 mil).

Igår kväll satt vi ute på balkongen i det härliga vädret och grillade korv med bröd. *mums* Såååååå mysigt!!!

• Carma

Miafina,

Det beror troligen att du har gått ned i vikt. Det finns inga mirakelkrämer. Bättre lägga $ på ngn riktig behandling som hjälper (laser, etc) än att kasta $ i sjön. Det är min uppfattning.

MvH,
    Carma

• Miafina

Carma - Kastar jag pengarna i sjön för att jag låter min sambo massera min mage ???
    Det är vanlig hudkräm, och jag skall ju ändå smörja in kroppen, så då kan man lika gärna knåda lite extra....
    och för övrigt så har sträckmärkena inget med att jag gått ner i vikt att göra, eftersom det var innan jag gick ner...)

Ditt inlägg kanske snarare var ett svar till Inda, om att man inte skall tro på reklam om "mirakelkrämer" ??

• Princessa

gjorde pannkaka på sojamjöl i går. Har inte ätit av den än, men sambon har, och han tyckte den smakade soim vanligt.
    Det stod på påsen att man skulle byta ut 1/4 av mjölet mot sojamjöl, så det blev inte bara soja...
    Tackar Miafina för tipset om keso, även om jag inte använde mej av det den här gången!

I går rörde jag på mej ganska mycket. I dag har jag tänkt cykla ganska långt, för nu börjar vovvens ben ordna upp sej.

I morse kändes det som om lite magfläsk va borta :) Men jag kanske bara inbillar mej, har varken vägt eller mätt. Hoppas iaf!

• Miafina

Princessa - OM inbillning får en att må bättre spelar det ju ingen roll om det är inbillning eller inte =)

Vad bra att det funkade med pannkakan och soyamjölet =)

Jag har själv inte testat pannkaka med keso, så jag har ingen aning om huruvida det smakar bra, men det borde i teorin funka iaf ;)
    Jag beskrev för min sambo om han var villig att testa - även om han surade lite över att jag inte nämnde fläsk i det hela ;)

Ser ut som att vi har fått upp sambon 1 kilo iaf =) (han äter som en häst... jag fullkomligt proppar i honom lite allt möjligt)
    bara nga kvar... Kan inte fatta att det skall vara så svårt att gå UPP i vikt.. jag som går upp bara av att kolla på maten... Tänk så det kan vara =)

• Princessa

aha..har han svårt att gå upp? Jag har inte följt hela tråden.. Har han vart och kollat sköldkörteln då? (stavning? )

• Princessa

min sambo har det så bra att vad han än äter och hur mycket och ofta det än blir, så går han inte upp! Han behöver ju förstås inte gå upp heller, eftersom han är normalviktig... Väldigt orättvist det där!

• Millan28

Keso och sylt är en höjdare till pannkakorna annars....

• Miafina

Millan - Ja det är ju bra mkt bättre än grädde och sylt (nu gillar jag inte grädde, men avsåg "nyttighetsmässigt")

Princessa - Jag tror inte att han är sjuk eller så.. men han har stressat väldigt, ätit lite mindre bra och har dessutom hög förbräning tror jag.. (verkar så)

Han är väl inte underviktigt så det stör, men han var på väg mot det med god fart... 67 kilo karl till 180-181 cm är inte så mkt.. Dessutom så vägde han typ 72-73 när vi träffades, gick sedan upp till 78, för att nu senare ha rasat ner till 70-72.. och nu absolut senaste tiden (månaden eller så) ner till 67... nu var han uppe på 68 iaf.

Men det är för honom som många av oss damer.. det lilla som finns lägger sig på "fel" ställe... Han är rätt spinkig i det stora hela, medans "allt" samlar sig på magen... Inte för att han har ngn att tala om, men ändå...

Men men det är ju på rätt väg nu, även om jag känner mig som matmorsa värre - lagar mat och tjatar om att han skall äta....
    (jag vill ju inte att han skall lida över att jag skall gå ner)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden