• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Miafina

Drukit vatten som en kamel också.. så man får ju springa på toa ett antal gånger också....
    Men man håller ju magen ganska full så =)

• Princessa

miafina, jag är ca 157 cm kort. Jag är ju inte överviktig eller så, men jag vill ha bort det extra hullet. På vinter går det bra, men nu till sommaren vill man ju va lite mera slimmad.

• Miafina

Nä överviktig kan man knappast säga... men då är det hela mer begripligt, om du är "såpass" kort... =)

Men självklart, på vintern gömmer man sig ju under en massa kläder.. på sommarn "förväntas man" ju visa upp hud vid lite olika tillfällen... Eller man har iaf inte samma möjligheter att gömma sig under kläder på samma sätt utan att vara udda...

*säger hon som i flera år haft samma svarta långbyxor vare sig det varit vinter och -30 grader, som sommar och +30*

• Teds brud

Hej, nu har snart min första dag gått. Imorse var det invägning, ingen kul upplevelse men nu ska jag åtminstone göra något åt det. Jag känner mig lite trött och slö, och hungrig för den delen. Kör GI metoden och deet är första dagen. Ska försöka att följa Ola´s bok men jag gillar inte fisk så det blir svårt, jag får byta mot annat som kött eller kyckling. Är det någon som är GI expert? Vad ska en laktosintollerant tänka på? Kan de äta samma mjölkprodukter fast laktosfria. Jag menar eftersom det blev mindre GI pga laktosen - som inte finns i dessa produkter. Någon som fattar vad jag menar? Var och storhandlade idag och det känns verkligen helkostigt att man ska välja den fetaste creme fraichen, filen och yoggin. Man har ju alltid trott att det var den lätta man skulle välja.

• Miafina

Teds brud... Jo det är ju sådana saker som kan göra en liten människa förvirrad.. det talar liksom "emot förnuftet".. iaf mitt ;)

Eftersom flertalet på tråden äter GI så finns det säkert flera som kan hjälpa till att svara - eller iaf försöka =)

Nu har jag mumsat i mig min middag, grillad kyckling och sallad.. smaskigt värre... men känns tusan inte nyttigt.. Jag tror man blir miljöskadat eller ngt =)

• Miafina

*dumdidumdidum*

Sambon är borta på spelkväll hela kvällen så jag är ensam hemma och har riktigt tråkigt..... =(... Kan inte hitta varken något vettigt eller direkt roligt att ta mig för, så jag lägger lite tid här istället.. alltid får man några minuter att gå =)
    (och nej jag är inte ngn som inte överlever 5 minuter utan min gubbe, jag bara tycker om att ha honom ikring;) )

Jag sitter och typ lusläser viktväktarnas kokbok... För vilken gång i ordningen vet jag inte.. men många har det blivit =)
    Mums vad mkt gott det är i den alltså =)

Jag tänkte, man måste ju kunna käka typ viktväktar mat med GI-form... Ngn som fattade? Alltså att man väljer bort mesta av sämre kolhydratkällorna i viktväktarmaten... Finns ju stort utbud ändå...... =)

Nej jag får väl återgå till att sitta och dregla... Just nu blir det att äta det som finns i kylskåpet resten av veckan.... Blir inte handling förrns på måndag eller tisdag igen, så jag får väl slå mig på det då =)

Funderar på om jag skall övveraska gubben med att baka... Men å andra sidan tror jag itne vi har något roligt - som typ frukt, choklad eller sånt - att stoppa i kakorna så.... hmm får undersöka det hela =)

Be well, work hard =)

• Drakdal

Teds brud, jag tror att det går utmärkt att byta ut mot de laktosfria alternativen! Kolla på produkterna så ser du ju om de har mycket kolhydrater så är det inte bra men har de under typ 4-5, så är det helt ok. Annnars tror jag att man kan kolla på livsmedelsverkets hemsida.

• Inda

Teds brud

Jag hade problem åt andra hållet när jag rivstartade... Jag orkade inte äta allt det jag "skulle".

Laktosfria mjölkprodukter är likvärdiga vanliga (tom lite bättre ur GI-synpunkt, pga brist på mjölksocker). Så det är inga problem där.

• Inda

Förresten...apropå grönt te... har ni inte sett Victoria Beckham på sista tiden. Hon påstår ju att hon dricker mycket grönt te...

Inte för att jag vill se ut som henne direkt...

• Miafina

NÄ fy alltså för att se ut som henne.. hon är ju bara skinn och ben..... Inte ngt som jag heller eftersträvar... jag bara älskar kurvor =)
    Men jo visst det är väl "reklam" för grönt te =)

Bidde bak.. havrekakor med morötter och "pepparkakskryddning".. luktar gott som bara den iaf =)
    Vad gör man inte för att göda den söta skrutten =)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden