Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Hello bejjbs.. Jag hittar oxå hit
Jag återkommer imorrn, för ikväll har vi fest å det är liiiite svårt å hitta tangenterna.....
Ha en trevlig Valborg allihopa!!
Kramiz
Halloj töser!
Kul att se att ni hänger i och att vi blir fler här på tråden!
Resultatrapport!
Vikt -1 kg (sen förra veckan) Jippie!
Mina resultat efter exakt 4 månader ser alltså ut såhär:
Vikt - 11,7 kg
Byst - 8 cm
Midja - 17 cm
Stuss -11 cm
Lår - 8 cm
I går åt jag dock två korvar med bröd... Och jordgubbsmousse... Inte direkt GI, men va f-n... Efter barnkalaset med 10 killar i åldern 5-7 år hade jag velat dra i mig en flaska sprit och gått och lagt mig...
Jag har gjort en testtårta till dagens "släktkalas". En vitchoklad- och jordgubbsmoussetårta. Tänkt att upprepas på bröllopet om den är bra.
Minafina
25 pass i veckan??? Var du nå'n slags elitidrottare då eller? Det är ju typ 4 pass om dagen!
Jag har aldrig lyckats träna mer än högst 1 ggn/vecka... Om ens det...
Grattis Inda! Ser ju jättebra ut! och två korvar kan ju inte vara alltför hemskt! Och ibland måste man unna sig något syndigt som jordgubbs mousse.
suck! Vågen står fortfarande på 56,5 kg! ca 3-4 kg kvar då, och sommaren är ju typ här!
Mina mått för tillfället är:
Lår: 56,5 cm
Rumpa: 96 cm
Midja: 71,5 cm
Bröst: 96,5 cm
Det minskar ju ingenstans!!!
Inda - Bra jobbat =)
Haha.. grabbar i den åldern kan vara krävande ja =)
Öhmm nej ingen elitidrdrottare.. men tränade väldigt mkt ja =)
8 pass simmning i veckan à 1-1½ timme, 7 pass cykel à 1-1½ timme, 5 pass dans à 1-1½ timme, 2 pass jogging à 30 minuter, 2 pass gym-styrka el spinning à 1 timme, 1 pass innebandy à 1½-2 timmar... inte så mkt vettigt på innebandyn, mest skoj, men träning är det ju ändå =)
En vanlig vecka ovanstående =) rätt knäppt =)
Princessa - men du verkar inte ha så mkt att gå ner... eller är du väldigt kort ?? (kan ha missat info)
Hmm rapport från mig.. hade hoppats på lite bättre, men det var ju ner iaf... så imorse var det hela på exakt -20 kg.
Alltså -2,4 denna vecka.. så får väl ses som helt ok ändå.. om man inte är kräsen ;)
Försökte träna i morse men har fått en sträckning eller ngt i ryggen, så jag kan knappt röra mig... Så det var bara att glömma... Går ok så länge jag står still rakt upp och ner, men klarar inte att böja mig, vrida mig eller annat utan att det gör för j*ligt ont =(
Får försöka kompensera om jag inte kan träna med ytterligare förbättring med maten istället... Men jag hoppas såklart det går över så att jag kan träna också =)
*hoppas verkligen att det har lossnat lite igen, så att man inte stannar igen nu... vill gå ner lite till först*
Be well girls
då hittade jag också hit!!!
Ett litet tips bara.. grönt te!!!!
Det ska funka lite i viktminskningssyfte påstås det, men jag vill framförallt rekomendera det för den goda hälsans skull... jag har druckit det under en tid och man känner sig ren på nåt sätt... bra för magen o ämnesomsättningen!! om det inte är inbillning så tror jag att det funkar... magen känns inte plufsig och är mindre på morgonen.. har mätt mig!!!!!
Grönt te är ju gott också =)
absolut!!!
Håller med grönt te är både gott och gör väl!!
Miafina, var det kålsoppa fortfarande för din del eller något annat??
Undrar vad vågen säger imorgon! Nyfiken, även om jag kände mig mindre uppblåst igår... men men hoppas den visar på minus bara.
Drakdal - nej jag blev så lee på att bara äta kålsoppa... Har ätit små portioner och blandat med mat... fast mest sånt som är ganska kalorifattigt...Och ganska kolhydratfattigt också.... Ägg, sallad, ngn macka utan pålägg/smör, fisk, köttfärsbiff och sånt..... Mkt sallad har det blivit... med broccoli, spenat, morrötter och sånt.. inte bara tomat =)
Har fryst in soppan och tänkte göra så att jag äter den typ till lunch om dagarna eller så... Tröttnar man inte lika fort.. Och den är ju inte på ngt sätt dålig.. är ju massa vitaminer och fibrer och sånt =)
Sparar kalorierna till andra måltiderna ;)
Men är väl ganska GI som jag ätit nu.. utom möjligen mackan =)