Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Dem tipsen vill jag också ha... =)
HIttade kläder i källaren... får gå och se vad det var för kul.. plcoka fram lite som motivation ;)
Jag hittade en massa bra/kul =)
Allt från strl 38 upp till 46... mest kring 40.. men en del toppar som jag borde kunna ha nu iaf när traktordäcken är borta... =)
Upptäckte att jag visst hade sparat en del lite "raffigare" kläder också... Har ju itne såna på mig nu.. men jag var tydligen förutseende... Skall bli jättekul att prova och gå igenom....
Hittade mina gamla kära jeans... iofs i strl 38, men de skall upp på väggen eller ngt som inspiration ;)
Oms - det vore ju taskigt att ha slängt favoriter OM man nu mot förmodan skulle nå så långt =)
Jag har heller aldrig haft hälsoproblem pga av övervikt eller kännt av den på annat sätt. När jag vägde över 80kg till mina 165 cm tränade jag minst 8 pass i veckan och när jag var gravid (sista gången jag vägde mig innan förlossningen) vägde jag 98kg utan känningar i knän eller foglossning.
Själv så lider jag av en kraftig överkropp med fokus på överarmarna... inte så kul när man ska gå i linnen och ärmlösa klänningar. Tänk rysk kulstöterska... en del är muskler men det är en del fett med. Sedan graviditeten har jag också mer magfluff än tidigare men det har fördelen att man kan stoppa ner det i byxorna.
Jag har faktiskt vuxit i och ur alla mina gamla favoriter och fått köpa nya i mindre storlekar. Det är rätt skoj....
Det låter inte illa Millan, att tom. har krymt ur =)
Jag känner igen det där med armarna.. jag känner mig också lite kulstötaraktig =)
Faktum är att jag var rätt bra på kulstötning när jag var yngre... (högstadiet)
Och jag ogillar "fluffet" på armarna....
(jag antog dock att med fetma på överkroppen menades typ äppelform... alltså runt midjan och framåt på magen)
Massa kul kläder som kommer bli utmärkt troligen i sommar... var mest sommarkläder så det passar ju bra =)
Nu bidde jag jätteglad.... Känner mig inte smalare, men lite "fräckare"... inte så trist =)
Oms - so det där med icke proportioner är ett otyg alltså...
jag hade tidigare, enligt katalogernas måttangivelser längst bak...
byst typ strl 46
höfter 40
midja - barnstorlek 12 år.....
Hmm ja just det... Så bra stämde det eftersom strl 36-40 passade... beroende på vad för kläder...
Men hade en klasskompis som var precis tvärt emot mig... Jag hade kraftiga ben, stor rumpa och breda höfter, men smal midja och så.. Hon hade allt sitt fram på magen/midjan och runt ryggen.. och avundsvärda ben... assnygga... men de passade inte riktigt till hennes överkropp.. Så min mor brukade spekulera i att om man delade oss på hälften, tvärs över så skulle man få en grymt "snygg" person och en väldigt degliknande person...
Låter elakt, men det var ju lika elakt mot mig, men rätt facinerande precis som du sa.. hur olika man är skapt =)