• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Miafina

Hehe - fast iaf min karl är ju inte här inne så det bidde väl "oss fruntimmer emellan" iaf =)

OJ, det är nog svårt att säga vad han äter på en dag.. det är lite olika.. hur stressad han är, hur mkt skola han har och övriga aktiviteter... Men om man skall betänka nu - en "bra" dag så äter han frukost-mellis/fika -lunch - mellis-middag - "kvällsmat"

Under en dag kan det väl typ bli:
    F - Kaffe, gröt, relativt grov macka m ägg & kaviar, mjölk
    M - Mina hembakade frukt/morots havrekakor ca 4 st (200g)
    L - Gryta (fisk, kött el kyckling) med bulgur, bönor, broccoli mm - rejäl portion, skulle antagligen räknas som typ 1½-2 portioner
    M - Kaffe, youghurt/gröt/macka/blåbärssoppa eller liknande, beroende på tillfälle
    M - Stor (2 normala portioner) spenatlasange m keso, morötter
    K - Te, frukt, hemmagjord youghurtglass eller liknande

När han är stressad så skippar han oftas ett av de "riktiga målen" - vilket troligen är en anledning till att han går ner... får i sig mindre "vettig" energi. Han är dålig på att äta frukt dock =(

Jag tror det har med att göra att han har slarvat mkt tills för ett tag sedan (överstressad), men sedan så har ju även han slutat att äta pizza, hamburgare och "onyttiga" saker... Antagligen därför han behöver äta sådana stora mängder nu istället..

Hmm men nu kom tråden in på motsatt ämne här =)

Sorry om vi hamnade OT!

• Carma

Miafina,

Jag ska då förtydliga att 1:a meningen var menat till dig, 2:a till Ida.

Jag skrev också att det faktum att dina sträckmärkerna har försvunnit beror nog till stor del på att du själv har "krypt" och därmed din hud. Sådana märken uppstår givetvis inte om man redan är smal eller är på väg neråt, sas.

Jag menade absolut inte heller så som du uppfattade ang massage som du får av din man & att man kastar bort $ i sjön om man köper mirakelkrämer som inte finns.

• Miafina

Carma - Ahh då förstår jag lite mer av det du skrev.. Men fortfarande så kvarstår att stäckmärkena försvann/krymte innan jag började gå ner i vikt...

Och jo man kan visst ha märken även om man är smal.. Eftersom det handlar om märken jag fick under tonåren, när man drog iväg på längden - "växtmärken" kanske är mer rätt att kalla dem iofs.
    Var inte alls kul att vara 16-17 år och slank, och se ut som man fött barn (ang märkena, inte storlek/slapphet på magen..) (fick bristningar pga längden på både höfter/rygg/mage....

Men iaf så tror jag att det blivit lite "missförstånd" - vad jag menade med mitt inlägg till Inda var att JAG, personligen tror inte det finns mirakelkrämer, men att jag inte tror att det skadar att "massera" magen... Ungefär samma sak som folk pratar om att peela/massera lår och rumpa i duschen "mot celluliter".....

Alltså inte att det garanterat funkar/är enda lösningen, men det skadar ju inte att testa... och det kostar inte ett öre =)

Men iaf, nej inte pga att jag gått ner i vikt (eftersom jag inte hade det), och nej jag tror inte det finns "mirakelkrämer"

• Millan28

Sådärja.... nu blev det nyttig(?) lunch ute... Men jag äter bara lunch ute en dag i veckan och ska äta nyttig middag så det jämnar ut sig. Sallad med bönor, fetaost, oliver lite vinegrett, tzatziki och 2 tunna skivor fullkornsbröd, mineralvatten, äppelpaj men vaniljsås och kaffe... *mums*

• Miafina

Låter smarrigt Millan =)

Får hoppas du blir frisk också.. så du kan kuta på =)

• Carma

Tråkigt att få hudmärkerna i tonåren. Jag visste dock att det förekommer... men inte i den utsträckningen. Skönt att de har blivit mindre iaf.

Själv har jag varit 17 kg tyngre en gång i tiden (är 55/165 numera) den enda jag har fått som "bonus" pga viktökningen är några celulliter på rumpan :D Men sålänge man inte diskuterar det med andra så är de osynliga ;)

Jag tror inte precis som du på mirakelkrämerna. Har själv lagt ner en del $ på exklusiv hudvård innan. Numera använder jag endast naturliga - ekologiska hudoljor och liknande. Mkt mkt bättre & nyttigare. Kan varmt rekomendera. (OT)

• Miafina

Kontentan - prata inte om det så finns det inte *s*

• Carma

Precis :) Prata mindre så syns det mindre. Kommer det synas mer så ska man springa till skönhetskliniken illa kvickt ;)

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden