• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Drakdal

Efter en rolig men ack så "dålig" helg är jag tillbaka till plugg och ett hälsosamt liv;)

En kompis kom hit från Piteå så jag har festat både fredag och lördag, och det var inte så lugnt i fredags kan jag motvilligt erkänna. Kul hade jag fast jag tippar på att vågen visar starkt uppåt denna vecka:( jag hoppas dock att jag fortfarande hinner gå ner mina kilon till 75kg målet innan 6 juni.

Ska se till att hinna ut och röra på mig innan vi ska plugga imorgon och sedan en svväng på kvällen! Jag vill ju verkligen det här!!

Skönt att det går så bra för dig nu miafina! Hur ser planen ut då?

• Delicatoboll

Har sagt det länge men NU ska jag bli av med de 5 kg som jag gått upp, del sför att jag stör mig på det och för att se till så att det inte fortsätter uppåt

• Millan28

Första dagen med naturdiet avklarad och vikten tillbaka där den var före helgen (dvs jag har gått ner kilot jag gick upp i helgen). Idag blir det dock lite avsteg från programmet (redan!!!) eftersom vi ska ut och fira av en kollega som slutar med middag och ölprovning. Så den största utmaningen blir att klara dieten imorgon då jag antagligen är bakis....

På träningsfronten blev det 60 min cykling igår och 30 min cykling idag.

Ja, hur ser planen ut Miafina??

• Miafina

Drakdal - Hur mkt är det kvar tills 6 juni då? (jag kanske vet men isf har jag glömt)

Planen är väl inte så speciell egentligen, var mest att jag behövde får ner på pränt, så jag ser till att gör det jag ska....
    men jag skall slå mig på ngn form VV/GI nästa vecka... försöka "sätta fart på förbränningen"... sedan skall jag köra hårt i 3 veckor - ordentlig duvning, och sedan så blir det VV/GI igen... det är den veckan då dopet är, så då är det ju bra att vara lite "friare"....

skall på examensfest för min styvbror under perioden, köra hårt, men eftersom jag inte är förtjust i "vanlig festmat, som smörgåstårta och sånt" så är det ingen som undrar om jag knapprar sallad =)

Sedan hoppas jag att kroppen uppför sig som den skall så jag kan träna lagom... försöker planera in träningen också.. så jag inte "får ett val" på morgonen, utan ser framför mig att jag skall =)

Får se hur det går, men bättre försöka än yra helt =)

• Blivande brud 07

Hej hej!
    Jag är nu här. Jag ska själv gå ner åtminstone 12 kg tills jag gifter mig. Som tur är gifter jag mig inte förrän nästa sommar så jag har gott om tid.

Jag äter nästan aldrig kött förrutom kyckling och fisk.
    I bland kommer jag att unna mig något "förbjudet". Äter helst inte vitt mjöl, socker och absolut inte sötningsmedel.
    JAg äter mindre potioner och mer frukt och grönsaker i stället. Om jag ska äta bröd blir det hårdbröd.

Jag tränar 3-5 dagar i veckan, går på gymmet och tränar kondition ca 60 min per pass. Om inte detta fungerar då vet inte vad jag ska göra

Vad har ni för metoder??

• Miafina

Blivande - välkommen =)

Själv har jag till nästa vår på mig, och 30 kilo kvar, så det bör nog inte vara nga problem för dig att hinna, om du håller i =)

Nej om det inte funkar då vet nog ingen - alltså den metoden låter ju bra... Låter ju rätt mkt "så som man bör tänka och äta", även om man inte skall gå ner i vikt.

Min metod är inte att rekommendera - främst för att jag inte sjävl vet vad man kan kalla den ;)
    Men eftersom jag har såpass mkt att ta, och gärna vill se lite bättre ut tills sommaren (ännu mer sommar än nu) så försöker jag gå ner lite fortare nu, och så ta det lite lugnare sedan när man blir lättare, och liksom märker att tiden räcker =)

De andra tjejerna här är dock jätteduktiga och flitiga på att hålla metoder som funkar för dem i rimlig och hälsosam takt - så lär dig av dem - DOM ÄR BÄST =)

• Blivande brud 07

Jo kom på att jag går 4 prommender med hunden per dag också. På ca 20-30 minuter vardera

• Miafina

Just det.. denna veckas mål är 92.. för då landar jag på precis 30 i BMI, och kan äntigen (;)) räkna mig själv som bara överviktig, inte fet längre =)

Sjukt mål, men ändå =)

• Drakdal

Okej! Den hemska vägningen visade på plus 0,6kg. Alltså inte så farligt som jag trott. Nu är det lite drygt 3kg kvar till mitt delmål vid bröllopet. Känns mycket tyngre än 2.5kg förra veckan:(. men det är bara att ta nya tag och kämpa lite hårdare.

hej och välkommen blivande, jag kör GI och har gått ner 13kg sedan mitten av januari.

• Teds brud

I måndags var det vägning efter en veckas GI. Den visade bara -1kg för min del och -2,5 för min sambo. Så orättvist och ändå har vi ätit nästan samma och ingen har fuskat och jag har mer övervikt än vad han har! FUSKIT! Grrrr..........

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden