• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Josse82

Hej får jag oxå vara med i denna peppningstråd? Ska börja imorgon med min viktnedgång och kan behöva en hel del peppning;)

• AnelP

har hittills gått ner 4.5kg och hoppas att jag går ner 6 kg till innan 3juli då klänningen ska sys in. De 4.5kg har jag tagit på 3 veckor.

• Miafina

Josse - Själklart, välkommen =)

AneIP - starkt jobbat =)

• Millan28

Äntligen måndag!

Inte sååå skoj men nu har vi gjort över halva naturdieten. Resultat hittills -2,8kg men då har jag varit ute och festat en kväll samt tränat lite. Sambon har gått ner 3,0 men då har han varken tränat eller festat och har lite fler kilon kvar till målvikt.

Idag hoppas jag att jag hittar någon att springa med på lunchen, inte lika lätt att ta sig ut själv. I helgen har det inte blivit nån träning alls, dock en del promenader.

Var på brankalas i lördags och drack bara svart kaffe. På kvällen hade vi ett planerat avsteg från dieten då vi grillade fisk- & skaldjursspett med ris till & fruktsallad till efterrätt. Lightläsk till så det blev inte så mycket kalorier ändå.

På onsdag är det bara en månad kvar till bröllopet....
    Min lilla dotter på 1,5 år fick prova sin näbbklänning igår. Jag tror att det inte spelar nån roll hur vi ser ut för hon var så söt att ingen kommer att titta på nån annan....

• Millan28

Barnkalas skulle det vara.....

• Miafina

Bra resultat Millan =)

Låter frestande att följa i dina spår =)

• Millan28

Det har faktiskt gått lättare än jag trodde. Jag är ju en godisgris så att få leva på chokladkakor är ju inte helt fel.....

Jag kommer nog att fortsätta efter den här kuren med att bara byta ut enstaka måltider.

• Miafina

Millan - hur många är det du äter per dag?

Som alla sådana dieter så känns det som att det blir dyrt.... =(

• Millan28

Ja, inte är det billigt

Det finns ju att köpa i vanliga livsmedelsbutiker så priserna varierar ju en del. Vi handlar på ICA maxi som är något billigare.

Pulvret är billigare och innehåller mindre kalorier men smakar inte lika bra. Har för mig att jag köpte 25 portioner för 159:-
    Äter man enbart pulver så får man äta 5 port/dag.
    Ready-to-drink och barsen kostar runt 17:-/st och dem får man äta max 4 st/dag.
    Vi kompletterar med lite frukt och grönt och jag har ätit nån portion extra de dagar det blivit mycket träning.

• Millan28

...men om man jämför med att jag nu hoppar över luncherna ute som kostar runt 60:- så blir det inte så farligt....

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden