Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Millan - låter bra att det funkar bra för dig.....
Kände att jag bara måste ställa mig på vågen idag.. så så blev det... och 14 hg/2 dagar.. snacka om att bli paff =)
Men vi har kommit fram till att vår våg är knäpp, så man skall nog inte lita helt på den.... För kliver man upp på den 2 ggr på raken kan det skilja typ 0,5 kilo..... ja man går säkert upp ett halvkilo på 10 sekunder liksom =)
Men iaf.. jag kan inte jubla ännu eftersom jag fortfarande jobbar mig ner till där jag var förrut.. dvs det dröjer ytterligare dagar/vecka innan jag börjar "plocka bort ny vikt".... Föra vecka som förstörde allt *mutter*
Men fy vad jag dricker nu.. man skall ju det, men jag tror nästan jag dricker för mkt... blir säkert 5 liter per dag om inte mer.... Tror jag skall hålla koll på det idag hur mkt det blir.. dumt att flyta bort totalt =)
Ja, det går bra. Jag har en rätt bra sporre eftersom bröllopet bara är en månad bort med...
Härligt att det funkar för dig med MiaFina. Man måste dricka mycket när man äter så lite eftersom man inte får i sig nån vätska via maten.
Sant =)
Ja det måste vara en jättesporre, fullt begripligt =)
Kom på att det var 13 hg också... var lite snabb med räkningen där... inte för att det sepalr roll men ändå ;)
JAg tror jag har kommit in i trallen idag... käner mig piggare nu är på flera dagar, trots att vi har städat, donat och målat väggar hela dagen än så länge =)
Får hoppas resten av veckan samt nästa flyter på bra också...
Har rensat ur mina största "tjockiskläder", skall ta med dem till min syster och se om det är något hon vill ha... En del är ju inte slitet alls, dumt att slänga om hon kan ha.
Hon lär väl såga min klädsmak som vanligt är väl risken dock ;)
Men jag provade ett par av byxorna.. de satt väl inte tajt tidigare, men rätt lagom.. oj vad stora det var.. kändes som jag kunde simma i dem *smile upp till öronen och hela vägen runt*
Är glad idag också då min syster äntligen fått hem internet... blir mkt lättare att "prata" med henne då ju.... Tar sådan jäkla tid när man ringer (eftersom det är mkt som skall ventileras).. så mail är mycket lättare... lagom korta =)
*mmmm* eftermiddagskaffe =)
Vad det varit dött här då......
Jag förstår iofs att ni jobbar/pluggar, och att det mest är jag som har "lyxen" att kunna hänga här lite onödigt ofta.....
Jag hoppas det går bra för er iaf, med både det som närmar sig, samt vikten....
Eftersom det här verkar funka bra så tror jag att jag ser fram emot att väga mig på måndag.... jag hoppas det iaf =)
Är drukosten nu, sedan skall jag fortsätta måla i arbetsrummet =)
Killevippen =)
Hej alla!
Hittade in till en tråd som passar mig :)
Jag skal gå ner 13-15 kilo och är med i viktklubb.se. Vet att när jag bara kommer igeång med träningen igen så går det av bara farten. Har precis börjat simma, så hoppas verkligen att det håller sig nu!
Vi får hoppas att det är så enkelt att det "går av bara farten" när du tränar... =)
Så är det tyvärr inte här, men folk är ju olika, tack och lov.....
Hmm såg att det såg ut som jag var drucken när jag skrev tidigare.. var ju inte riktigt meningen =)
Funderar på att leta upp ngt snyggt att ta på mig till broderns student - och hänga fram, så var verkligen ser vad jag strävar mot... (följdaktigen något som är lite för litet idag....) få motivation... Nu när de första dagarna är över så känns det som att man går rätt mekaniskt... Problemet är att så fort tanken på mat dycker upp i skallen hitta ngt annat att sysselsätta sig med.. Vilket inte alltid går så lätt...
Men som sagt, jag få ge mig i kast med att måla om jag blir matsugen.. Borde ju förbränna ngn extra kalori också =)
Hanna76 :
tycker du viktklubb. se är bra? hur fungerar det. jag har funderat lite på aftonbladets viktklubb..
Bläähh.... Vad less jag är på naturdiet nu... vill ha riktig mat... Men snart så!!!
På lördag ska vi göra ännu ett avsteg från dieten och grilla lite.
Dag 11 med naturdiet idag iaf och jag har gått ner 2 hg till, totalt 3,2 kg nu.
Löpningen igår gick sådär. Det var kallt och jag kände mig inte i toppform. Tiden slutade på 28 minuter på 5,6 km terräng men jag är inte riktigt nöjd med den då jag sprang bättre på träningen i måndags.
Jag har varit med i viktklubb tidigare men mitt abbonemang har gått ut och jag har inte köpt nåt nytt. Jag tycker att det fungerar bra. Fördelarna är att man alltid har tillgång till viktklubben (om man har tillgång till dator) och att man får äta mer ju mer man tränar och det är rel. billigt. Nackdelen är väl i så fall att man inte får nåt gruppstöd som man har t ex i VV och några personliga kontakter.
Millan.. det låter som ett superbt resultat i mina öron.. =)
Men det är väl eftersom jag avskyr att springa =)
Det blir väl lättare sedan när du kombinerar istället för att käka "rent".... Men fullt begripligt att man tröttnar... Jag försöker låta bli att tänka överhuvudtaget.. går inte så bra... Men det ger resultat, så jag får stå ut... Vill bli fin till alla kalas ju...
Grilla... *ahhh mums*
Bidde glad i morse.. kom i mina fina vita sommarbraller strl 44... Tajt javisst men skit samma, jag kom i dem =)
Nu blir det lunch för mig =)