• Miafina

Gå ner i vikt - peppningstråden

En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....

Nytt namn, samma mål =)

Och kanske fler deltagare?!

• Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden
  • Fru Abramsson

Ok.. Tack så mckt allihopa!
    Ska kolla lite mer i affären om naturdiet.

• Miafina

Annars om man vill äta ett mål mat om dagen, så gör man det istället för påse.....

Går väl lite långsammare, men ack så gott =)
    Och om man äter vettigt då också, och inte pizza förstås, men det var ju rätt självklart =)

Sallad är ju sånt som man brukar kunna äta rätt mkt av utan att det inverkar för mkt, så jag antar att det funkar bra att käka sallad också.. även om man äter "ren kur" i övrigt =)

• Millan28

Jajamen. Om man ska följa en ren VLCD (Very Low Calorie Diet) så ska man ligga på mellan 450-800kcal per dag vilket ska motsvara 5 påsar eller 4 bars. Blandar man så måste man tänka själv...

Det är ju väldigt lite kalorier så man bör ju känna efter lite, jag har nog ätit lite mer de dagar jag tränat mer.

Kom ihhåg stt inte köra en ren kur längre än 2 veckor bara, det är inte så hälsosamt.

• Miafina

Haha, tänk att jag kan räkna va ;)

Räkna ihop påsar och bars =)
    Jag över min matematik som är urursel.. Tänk att övervikt är bra för någonting ;)

• Fru Abramsson

Ja, finns alltid nåt positivt...

• Miafina

Jag kom på att eftersom familjen/släkten envisas med att partyn av olika slag här nu under sommaren så kommer jag nog knappt hinna knö in 2 veckor emellan förrns det är dags att gå på kalas och äta igen =)

Jag aldrig att jag tänker gå på party och ta med mig pulver eller bars att sitta och tugga på i en hörna.. All heder till dem som är så motiverade, men det är då inte jag... Skall äta gott när det bjuds.. Fast såklart tänka på att inte äta för mkt, eller det absolut "sämsta" =)

• female81

Jag funderar stark på att köra en vecka med pulver. För att lixom det ska komma igång = motivation... för har man börjat tappa så vill man ju inte gå upp igen.

Barnen ska vara hos sin pappa nästa vecka, så då kankse man skulle passa på.( annars får man laga middag o lockas av alla goa dofter)

men jag kankse borde lägga till något typ grönsaker, frukt då jag tränar varje dag. Blir tokig om jag inte får träna (haha vilket härligt beroende *blink*)
    vad tror ni?

• Drakdal

Vad duktiga ni är allihopa! Själv knatar jag på med min GI och det känns riktigt bra! Det tar visserligen längre tid men jag riskerar inte att misslyckas vilket jag vet att jag gör med påsar.

Är fortfarande sjuk :( vill ju bara komma igång och röra på mig men det får vänta! I helgen ska jag till stockholm på fre, ha tenta på lör morgon, sen till V-ås för att gå på tioårs jubileum från högstadiet. suck blir nog jobbig helg. Får se till att inte fuska bara!

• Miafina

Drakdal - Nä men GI eller annan sådan variant är ju i ärlighetens namn bättre....=)

Ha så kul i stressen.. (så kul det går =)

• Millan28

Dag 12 med naturdiet. Känner mig trött och orkeslös. Vet inte om det är förkylning på gång (killade lite i halsen imorse), sviterna efter löpningen i onsdags (kanske tog på mer än jag trodde), effekterna av en lågkaloridiet, sömnbrist eller en kombination av alla. Jag har gått ner ytterligare 2 hg iaf, och fr o m idag ska vi börja fasa in lite mat så ikväll blir det toast med grönsaker & grillade tigerräkor, imorgon grillspett med sojakorv, grönsaker & ris och på söndag pastasallad *mums* (ursäkta mattjatet, man blir lite matfixerad av den här dieten )Vi byter fortfarande ut alla andra mål förutom middagen mot naturdiet.....

Nästa vecka blir det troligtvis "vanlig" diet, dvs räkna kalorier & äta nyttigt. Jag kommer nog att byta ut enstaka mål mot naturdiet mer eftersom jag har sån kvar och det är rätt enkelt & bekvämt.

Idag blev det som vanligt cykling till och från jobbet (2*7,5km) samt en löparrunda på lunchen (5 km/30 min ca).

Idag är det 29 dagar kvar till bröllopsdagen och 3 kg kvar till drömmålvikten.....

Svar på tråden Gå ner i vikt - peppningstråden