Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
=)
Egen pizza är gott, när man lärt sig att göra det.. Har bara gjort det en enda gång, och det gick rätt bra =)
Den stackarn måste ju få äta ngt fett/onyttigt någon gång iaf... Fast å andra sidan har han satt upp sig på ett jobb att käka på Mc D nu snart.. 3 ggr på mindre än en vecka.... urk..... Men får han betalt för det äter han gärna =)
ÖRK!
McDonalds har aldrig varit nån favoritmat hos mig precis.
För några år sen när jag bodde i Helsingborg, blev jag matförgiftad på McD..
Det är lätt att göra pizza tycker jag. Min son han bara ääääälskar mammas pzza, särskilt den med ananas. Han är 3 år nu och har ätit köpe pizza max 2gg och McD 4ggr.
Om han får välja mellan tablettakk och en tallrik rårivna morötter så tar han morötterna.. Konstig unge man har.!?!?!!!
Hejsan,
Tänkte fråga om man får hänga här trots att man "bara" har 5 graviditetskilo att bli av med (jag vet att det står "Ni som vill gå ner 10-15 kilo" i TS)?
Åsa J:
Jag har inget emot det...
Jag har 20kg kvar att gå ner.
Fru Abramsson:
Det låter bra!
Jag började med naturdiet i söndags men har ätit vanlig mat till lunch. Ni som äter naturdiet eller andra kostersättningar, upplever ni att ni blir uppsvällda i magen? Jag tycker att jag blir det, vad kan det bero på?
Ikväll tänkte jag göra VV:s grönsakssoppa att ha till lunch så att det blir VLCD trots att jag äter mat, låter det som en bra idé?
Jag gifter mig 060708, tror ni jag hinner bli av med 5 kg till dess? Jag har för mig att de här sista kilona är svårast att få bort.
Åsa J:
VV grönsakssoppa låter bra.
Jag går på VV i normala fall, men skall prova naturdiet eftersom inget hänt på 6månader nu.
Jag gjorde en jättegod soppa idag till lunch, brukar annars byta ut alla mål om dagen utom middagen..
Genom min soppa fick jag i mig mindre kcal än med naturdiet. Ska på lite semester i helgen och äta alla mål mat om dagen igen så jag kan behöva lite mindre idag..
Fru Abramsson och ÅsaJ: Ni kompletterar väl med naturdiet el liknande även när ni äter ww-soppan?
Naturdiet följer VLCD-konceptet och innehåller allt man behöver i näringsämnen räknat på 450-800 kcal om dagen. Att bara plocka bort en portion naturdiet och ersätta det med något med samma el mindre kcal-antal gör att ni missar viktiga näringsämnen.
Äter man däremot strikt ww och byter ut en måltid mot ww-soppan är det ju en helt annan sak. Där har ju ww regler som gör att man får i sig det man ska.
En liten varning bara om ni inte tänkt på det
Millan28:
Jag kompletterar självklart med naturdiet.
Började i söndags, byter ut allt utom middag. Kände idag att jag behövde nåt mer matigt till lunch idag. Därför blev det soppa...
I helgen skall jag äta alla mål mat för att på söndag börja med naturdiet igen.
Millan28:
Jag har inte tänkt på det men du har ju rätt i att soppan inte är så näringsrik. Jag har ju hittills bytt ut naturdieten vid lunch mot en vanlig måltid och då är det ju en annan sak. Man kanske kan äta soppa + något annat så att det blir näringsrikt?
Nähä...
Nu ska jag börja med middagen.
Idag blir det kåldolmar. Skall bara ha 1 och potatis till det. Lite lingon ska jag ha oxå. Såsen gör jag på vatten, buljong, majsstärkelse och soya..
Kanske tar en titt här ikväll igen.
Blir som ett gift...