Gå ner i vikt - peppningstråden
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
En fortsättning på tråden: Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.....
Nytt namn, samma mål =)
Och kanske fler deltagare?!
Miafina:
Jag började med naturdiet i söndags förra veckan. Jag byter ut allt utom middagen, för den måste ändå jag fixa till sonen och M2B. Klarar ej stå i doften och sen inte äta.
Mellan sö och onsdag gick jag ner 6hg. Gick upp detta + lite till i hegen, nu gått ner det + de 6hg som jag gick ner förra v. Så totalt är det 6hg på 1½ v.
Gifter mig 5aug så jag har lite tid på mig.
Måste dock ner pga annan orsak. Jag har en felställning i höften sen födseln och har slitit ut vä sida nu. Inget brosk kvar. Väntar på besked om operation.
Hoppas på att slippa operation eller åtmindstone skjuta upp den nåt år eller två så jag kan få ett arbete innen, stiderar tom 9juni.
Dessutom lättare m op om jag går ner en del. Lättare m narkos och lättare rehabilitering efteråt.
Jessie76:
Jag byter ut alla mål utom middagen..
Funkar för mig.
Jessie - antagligen är det väl bäst att äta sådan mat som du skulle välja om du inte åt naturdiet ="vettig" mat...... Eller så går man på andra spåret och äter maten man längtar efter.... Fast det kan ju vara triggande istället, så kanske mindre bra....
Men så som du ätit innan nu, det borde väl funka att "mixa" med?
Det är väl för övrigt säkert en del vatten, men du dricker förhoppningsvis mycket av det också.. så då går det nog på ganska jämnt ut.....
(med tanke på att jag nog dricker 6-8 liter dessa dagar så borde man ju få ut det igen, annars skulle man väl lägga på sig istället, men jag kan inte tänka mig att man får ut så mkt "extra".. isf skulle man inte göra ngt annat än besöka holken)
Jobbigt när det blir körigt =/
Fru Abramsson - Ahh men då var ju "facit" rätt bra iaf då... Skönt när det "går snabbt" att hämta in de flyende kilona - så man inte skjuter på uppgiften några veckor.
=)
Fru Abramsson: Synd att den inte passar, men det var bra att du fick mig att lägga ut annonsen för jag har fått massor av svar, den är nog såld snart
Jag hade också en svacka igår men idag var de hektona borta igen. Bara 3 kg kvar, men min familj har börjat tjata om att jag inte får gå ner mer. Jag vill gå ner de sista tre med men det är ingen brådska, håller jag vikten fram till bröllopet är jag nöjd.
MiaFina: Man kan inte ha ra karatär jämt, i så fall är man inte mänsklig. Eller så går det åt andra hållet och man blir sjuk istället......
Jag ska ha tacos till middag idag.
Massor m grönsaker och nötfärs m bara 10% fett i. Det blir inte särskilt fett.
Jessie76: Jag har tidigare gått på VV (gör delvis ännu) i 3år och de måltider jag äter är pointsbaserade.
Anleedningen att jag valt naturdiet nu är att jag stått still i 6månader fast jag käpat som en idiot.
Verkar som det lossnat nu. Dricker minimum 2liter vatten om dagen.
Miafina:
Ja, snittet är bra, men som vanligt vill jag ha nått målvikt (65kg) typ förra veckan. Väger 83kg idag.
Lite info om pulverdieter:
www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,811904,00.html
Millan - när tyvärr kan man inte ha karaktär jämt =)
Och inte så att jag lider risken att bli underviktig ännu på 30-talet kilon.. men sjuk kan man ju tyvärr bli endå... Nej det skall vi absolut hålla oss ifrån.... ingen vits att gå ner för att skaffa sig "sjuka" på ett eller annat sätt.
Fru Abramsson - HAHAHA du låter ju precis som jag =)
Jag har misslyckas såå många gånger, och att leva upp till min devis "jag skall vara vackrast i världen" på min bröllopsdag gav att jag var tvungen att försöka en sista gång..... Och när man då är sååå otroligt laddad och motiverad så känns det ju som att "det går som en dans"...
Jag insåg ju själv att 55 kilo får man inte bort i en handvändning, men jag trodde att jag var motiverad nog att ha fått bort det mesta tills hösten... dvs sladda runt 70 typ =)
Jag "glömde" nog bort den där lilla biten att det går svårare och svårare med mindre kilon kvar... samt att man kanske inte har riktigt samma motivation coch driv efter nga månader, eller är "lika desperat" längre.... Den mänskilga faktorn i det hela alltså =)
Men oja.. jag vill helst vara klar tills på lördag, då vi skall bjuda kompisarna på middag =)
Och om det inte gick så tills studenten på fredag, eller möjligen dopet fredagen efter det....... Och det lär ju inte heller funka =)
Ibland måste man ju bara skratta åt sig själv och sina vansinniga föreställningar och idéer
Så jag håller fast vid mitt senaste mål istället, att landa på 90 kilo tills nästa fredag = 3 kilo kvar... tufft men om man inte fuskar alls (förutom lördag) så kanske det går..... Man vill ju inte gärna sitta och äta pulver när man bjuder på 3-rätters liksom =)
Till skillnad från igår så är jag på relativt gott humör idag (ännu) - trevligt =)
Miafina:
Nä, äta pulver när det bjuda på 3rätters är kanonsvårt.
Ska själv på kalas på lördad blivande svärmor fyller år idag så jag ska dit på kalas på lördag..
Fast jag har det rätt bra ändå.. Troligtvis blir det gräddtårta med jordgubbar som sig bör vid denna årstiden. Vet du???!
Jag är ALLERGISK mot jordgubbar... Enda ggr man vill ha en sån allergi är just när det serveras tårta. Hallon är jag oxå allergisk mot.
Det dumma är att nu börjar folk komma ihåg att jag är allergisk mot röda tin och börja baka blåbärstårta istället!!!!!
VARFÖR!
Ibland säger jag att de gäääärna får göra m jordgubbar eller hallon så kan jag tacka nej.
Till midsommar äter jag alltid gubbarna ändå. Tar betabred sedan så klarar jag mig.
Idag är jag oxå på ganska gott humör.
Fru Abramsson - Folk vet att jag inte äter tårta (eller bakelser för den delen), och vet dem inte det, så får de lära sig det...... =)
Och envisas dem - ja då får de lära sig det ännu mer =)
Jag har hittillls aldrig ätit en tårta som jag inte velat ha av (äter bara egengjord specialtårta)... och kommer inte göra det heller.. oavsett om folk tycker man är oartig... Jag är artig.. lämnar mer åt andra ju =)